Проблем от време на време с двигател/съединител

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
krasimir.petkov
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 яну 2017, 18:44
Status: Извън линия

Проблем от време на време с двигател/съединител

Мнение от krasimir.petkov » 18 юли 2017, 20:03

Здравейте, въпросът ми е в малко наливна форма, но все пак: Форд Мондео Mk3 бензин, 125 к.с. (2001г.) - от време на време се забелязва странен проблем, като не мога да преценя (като пълен лаик) на какво се дължи.

Понякога колата не работи добре, не реагира достатъчно "пъргаво" при натискане на газта, има проблеми при вкарването на предавките (като че ли по-скоро при включването на скорост, докато с изключването от скорост нещата изглеждат по-добре), при скоростен лост в неутрална позиция и плавно спиране (при наближаване на светофар) се усеща едно сравнително леко тресене в колата - което ако натисна рязко докрай спирачката, не си личи. Тия неща невинаги се наблюдават заедно, а обикновено при изгасване на двигателя и последващо палене (след известно време, например след кратко паркиране), се усеща подобрение. Случайно забелязах и че веднъж когато, без да искам, форсирах с твърде много газ при тръгване на кръстовище, после при натискане на педала на газта колата се усещаше много по-"пъргава" и ускоряваше с по-малко усилие. Като че ли и включването на предавките е проблем по-скоро при ниски обороти и началните предавки, трета и четвърта като че ли влизат по-лесно. Друго странно нещо, макар и доста рядко е, че понякога без натискане на педала на газта, се чуди дали да запали и върти безуспешно. Преди с тази кола е имало проблем с ръчната и тя е "натягана", каквото и да значи това на практика, а в момента знам, че задното ляво колело не се лови много от ръчната (от крачната си се лови). Като че ли за гореописаните проблеми има значение и какво е времето - когато е дъждовно, се наблюдават в по-голяма степен, а при напечена от жегата кола - по-малко. Друго нещо, което май им влияе, е дали съм натиснал крачната спирачка преди да освободя ръчната (дори и да съм на равно място). Напоследък почнах да освобождавам ръчната дори при натиснат съединител - не знам има ли някаква връзка. На майстор ходих преди няколко месеца поради лоша работа на двигателя, той тогава даже каза, че на моменти работи на три цилиндъра колата - и смени свещите, кабелите на свещите, някакъв сензор или индикатор (може би за гориво), някакво железце по едната спирачка (тъй като му се бях оплакал, че при по-рязко спиране се усеща някакво причегъртване от предното дясно колело) и един регулатор на впръскването на бензина (който сълзеше бензин в маркучето, но купих друг втора употреба от автоморга - и може и заместващият да не е на ниво). Каза ми тогава, че съединителят и спирачките са наред (макар задните спирачки да са поизносени, можело още да се ползват). Гореописаните проблеми се наблюдаваха в известна степен и преди посещението при него - не са непрекъснати, по-скоро от време на време.

При това положение, има ли някаква логична причина за тоя комплекс от проблеми, да търся ли мнение от различен майстор, или по-скоро си въобразявам и такива вариации в усещането на кола на такава достолепна възраст са нормални?

Благодаря предварително на отговорилите!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем от време на време с двигател/съединител

Мнение от OgiDogi » 18 юли 2017, 20:54

krasimir.petkov написа:
18 юли 2017, 20:03
... На майстор ходих преди няколко месеца поради лоша работа на двигателя, той тогава даже каза, че на моменти работи на три цилиндъра колата - и смени свещите, кабелите на свещите, някакъв сензор или индикатор (може би за гориво), някакво железце по едната спирачка (тъй като му се бях оплакал, че при по-рязко спиране се усеща някакво причегъртване от предното дясно колело) и един регулатор на впръскването на бензина (който сълзеше бензин в маркучето, но купих друг втора употреба от автоморга - и може и заместващият да не е на ниво). Каза ми тогава, че съединителят и спирачките са наред (макар задните спирачки да са поизносени, можело още да се ползват). Гореописаните проблеми се наблюдаваха в известна степен и преди посещението при него - не са непрекъснати, по-скоро от време на време.

При това положение, има ли някаква логична причина за тоя комплекс от проблеми, да търся ли мнение от различен майстор, или по-скоро си въобразявам и такива вариации в усещането на кола на такава достолепна възраст са нормални?

Благодаря предварително на отговорилите!
Диагностика, да се види налягане в колектора на празен ход, показанията на кислородния датчик и разни такива неща.
Ако дърпа въздух от някой спукан/изваден маркуч или гарнитура, няма да работи равномерно (все едно пропуска запалване от кабели или свещи) и ще има проблеми с ускорение, спирачките ще оказват влияние, кислородният датчик ще показва предимно бедна смес.
Ако регулаторът на налягане в рейката пропуска бензин, пак ще тресе, защото се дави и цапа свещите, кислородният датчик ще показва предимно богата смес.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта