Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Ozzie » 24 юли 2017, 23:49

Здравейте, след година и няколко месеца откакто имам автомобила, днес съединителя предаде богу дух. Поне така мисля, съдейки по опита ми с умрели феродови дискове на други два автомобила.
На 19.07 пътувах до Пампорово. За няколко дни направих още около 140- 150 км. по пътищата из Родопите. Вчера от Пампорово до София и днес се прибирах във Варна. До Велико Търново всичко си беше О.К. Колата набираше на 5-та предавка, дори и по нагорнищата. На В. Търново спрях за около 20-25 мин., да почина малко и след това почна неприятната част. По нагорнище, двигателя губеше обороти, съответно и скоростта тръгваше надолу. Натискането на педала на газта не даваше никакъв ефект, та се налагаше да свалям на 4-та, дори на 3-та предвака понякога. Да не казвам, какъв срам беше, ако трябваше да изпреваря някой камион или друго МПС. Липсваше ми онзи тласък който го имаше преди.
Та вече във Варна, докато чаках на един светофар си направих есперимент - дръпнах ръчната, включих на трета и отпуснах долния ляв педал... Стана точно това което очаквах. Задницата приклекна едва- едва, а оборотите отидоха почти до 2000, без да усещам напън колата да тръгне.
При тръгване на светофарите по баир нагоре същата работа - на 1-ва и 2-ра предавка пълни оборотомера, докато скоростомера мърда едва- едва и изобщо липсва всякаква пъргавина. Даже и на 3-та предавка е така. Та съдейки по опита ми и скромния 23 годишен стаж зад волана, съединителя е взел- дал.
Та конкретно - интересува ме всичко за съединителя на тази кола - устройство, работа и всичко което може да ми бъде от полза, какво евентуално подлежи на смяна в този случаи и какви парички да приготвя за ремонта.
:drink:

P.S. Изключвам проблем в маховика (май е демпфврен, доколкото ми е известно), понеже преди 2-3 седмици карах кола с проблемен такъв и знам какво е усещането.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от HACKO » 25 юли 2017, 08:18

Ozzie написа:
24 юли 2017, 23:49
.......
Та конкретно - интересува ме всичко за съединителя на тази кола - устройство, работа и всичко което може да ми бъде от полза, какво евентуално подлежи на смяна в този случаи и какви парички да приготвя за ремонта.
:drink:

P.S. Изключвам проблем в маховика (май е демпфврен, доколкото ми е известно), понеже преди 2-3 седмици карах кола с проблемен такъв и знам какво е усещането.
Та конкретно, вземаш пълен комплект и сменяш всичко, маховик, притискател, феродов диск и лагер-помпа. Скъпо е, но инак рискуваш скоро след това да даваш пари за допълнителен ремонт за смяна на маховик или лагер-помпа, цената за труд е същата като за смяна на феродо. За съжаление новите коли са конструирани така, а най-тъпата идея е да направиш най-здравия детайл на двигателя (маховика) консуматив.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Ozzie » 25 юли 2017, 10:07

HACKO написа:
25 юли 2017, 08:18
....а най-тъпата идея е да направиш най-здравия детайл на двигателя (маховика) консуматив.
Ако нещо не се чупи, няма да има производство на резервни части. Ако няма производство на резервни части, фирмите няма да има какво да папкат. Капитализъм или пазарна икономика. Кой както го разбира. :evil:

За онази кола, с проблемния маховик (Focus Mk I, 1,8 TDCi, 85 kW), моя майстор ми обяви цена от 800 лв. пълен комплект "SACHS" + 100 лв. труд. Значи д очаквам и аз долу- горе нещо такова?

P.S. А възможно ли е конвертиране от демпферен маховик, към класически и съответно, феродов диск с демферни пружини, като едновремешните? Има ли такива комплекти? Възможни последствия за работата / надеждността на двигателя? Говорих с механика при който ходя 4-та година, за евентуално такова решение, за цитирания горе Фокус. Каза, че се променя работата на мотора. Били правели такова нещо, но имало случай на скъсан колянов вал и пр. Не за Форд, май за Мерцедес говореше, но сякаш би било меродавно за всеки двигател?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Ozzie » 06 авг 2017, 10:05

Сменени притискателен и водим диск - "Valeo"- 390 BGN.
Труд - 150 BGN
Всичко - 540 лв.

Предстои смяна на семерингите за полуоските. Нямаше налични в момента, а за доставка трябваше да се чака почти 2 седмици.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от MapTo_D » 06 авг 2017, 12:11

Според мен е било добре да смениш поне и лагер помпата. Ако вземе, че протече сега, ще прецака и новия съединител. Маховика, ако не е счупен може и да не се смени, напук на мнението, че като отвориш кутията сменяш всичко. Аз над 60к километра карам със сменен съединител, без да съм сменял маховик. А самия той съединителя/ от над 20к километра приплъзва, ама съм му хванал цаката и знам кога мога да очаквам да се случи. Кой знае какъв ментак е бил, уж LuK беше. :shock: :evil:

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Ozzie » 06 авг 2017, 12:39

Споменах му на майстора ми и за лагер- помпата. Мнението му беше, че е в достатъчно добро състояние, без течове и работи достатъчно добре, за да има нужда от смяна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Петър.Петров
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 14 сеп 2017, 12:55
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Петър.Петров » 14 сеп 2017, 12:56

Момчета,колко струва ако се сменя всичко ,заедно с маховик?
Демпферен ли е на 1.6 тдци (90 / 109 к.с.)?
Мерси предварително!

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Penyo63 » 14 сеп 2017, 16:13

Демпферен е
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Ozzie » 14 сеп 2017, 18:48

Петър.Петров написа:
14 сеп 2017, 12:56
Момчета,колко струва ако се сменя всичко ,заедно с маховик?
Демпферен ли е на 1.6 тдци (90 / 109 к.с.)?
Мерси предварително!
Пълен комплект - маховик, феродов дикс, притискател и лагер- помпа - тук е към 1200-1300 лв. Пишеш в гуглето, гледаш цени и цъкаш с език.
Тук може да има и на 50% от тукашната цена. Преди няколко дни имаше пълен комплект LUK за ~530 лв. (само, че ставаше въпрос за Мондео май, в една друга тема) и то с доставка до България!

P.S. На 80 kW е демпферен. На 66 kW май не.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Петър.Петров
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 14 сеп 2017, 12:55
Status: Извън линия

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Мнение от Петър.Петров » 15 сеп 2017, 08:30

Благодаря, колега!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта