Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 07 авг 2017, 13:32

Колеги, здравейте. Харесал съм си едно Мондео МК4, 2,0 бензин. Закупено от Мото Пфое, уж на 80 000 км. с газова уредба, сложена 2014г. Автомобилът е 2009г. Та, чакам си историята още, че имаха проблем в Мото стил Хасково, но момчето ми каза, че същия мотор на МК3 горял много масло и дано били подобрили нещо в МК4, но нямали наблюдения бил рядък. Та имам въпрос, ако някой има такъв да сподели, гори ли масло и каквито проблеми се сети. Благодаря предварително.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от aspasia » 07 авг 2017, 18:29

Нищо не е подобрено двигателите са същите Duratec-HE на мазда със верига която се разтяга клапите на колектора се чупят гори масло скъп демпфер новите двигатели започват от 2011 година. Хубава кола ама с бъгав двигател още по зле и ако е автоматик!

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 07 авг 2017, 19:48

Ако е на 80 000 км., не трябва ли да има още живот на веригата и да не гори масло на такива километри и поне до 150 000 км. да няма проблем?

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от aspasia » 07 авг 2017, 21:46

И на TSI двигателите на VAG-group дават 150 хиляди живот ама едвам изкарват и 50к. Една смяна на верига на Duratec-he струва около 500 стотака сменя се не само веригата обтегача пластмасовите водачи и зъбните колелета. Каква полза от това че има газова уредба и верига като двигателя не струва ако си решил постоянно да му доливаш масло. Иначе ако ти го дадат на изгодна цена и да го отремонтираш става така и аз направих знаех предварително за проблемите на двигателите Zetec-s че папкат масло това и че това е фабричен проблем заради сегментите както и на дуратека който се каниш да купиш. Още при огледа видях че харчи масло щеката като я вдигнах беше на минимум като замерихме компресията никаква я нямаше цената която беше обявил търговеца беше 3800 за 8 годишният форд. След пазарлъци и проблемите които имаше я взех за 2000 лева и основен ремонт за 600 лева с частите но всеки си преценява до къде му стигат финансовите възможности!

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 08 авг 2017, 13:33

TSI имам във вкъщи от годините, които трябва да има проблеми. Маслото се сменя на 2 години и масло не гори грам. Донякъде зависи на колко километра е колата и как е позържана. За TSi съм сигурен, Форде за първи път ще карам евентуално. За веригата е глупост, сигурен съм, говорим до 200 000 км., после е нормално.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от aspasia » 08 авг 2017, 17:06

Значи си късметлия имаме служебни шкода октавия 1,2 tsi на около 45 хиляди почна да гори масло около литър на 1000 километра и почна да не пали сутрин ако запали много трудно беше гаранционна смениха и сегментите и разтегната верига с някакъв по нов модел и обтегач. Другата служебна Vw-golf 5 1.4 tsi нямаше този късмет малко над 55к имаше среща бутала и клапани а веригата беше здрава закарахме я в Порше а приемчика ми каза нормално за тези двигатели а маслото на тези две машини се сменя регулярно.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 08 авг 2017, 19:17

Не знам до късмет ли е, какво. Нашата е Шкода Супърб 1.4 тси 2009 от нова е при нас на 60 000 е. Много се надъхах за този Форд. Сега се чудя. Затова исках някой, който го има да каже нещо. Имах Мазда 6 2005г със същия мотор, не гореше и тя. Търся с история коли, дали ако е обслужвана като хората да няма проблеми или късмегт не знам. Форда е на 80 000 км. Газовата от 30 000 км. БРЦ с ОБД и система за смазване на клапаните. Човека, каза, че не гори от смяна до смяна, но няма какво друго да каже, а е много далече във Варна, аз съм в Хасково. Чудя се да ходя ли. Салона от снимките е супер зап азен, но много зажулвания е имала, почти няма не пребоядисан детайл. Прати ми още снимки, при проверката в Мото Пфое, се видя, че са дребни неща. Направо не знам. Ето я http://www.cars.bg/offer/c2164481

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от aspasia » 08 авг 2017, 21:34

Колата изглежда добре на външен и вътрешен вид дано да нямаш проблеми ако я вземеш а и BRC са едни от най надежните инжекциони Иначе лично предпочитам 1,6 екобуст 150 коня !

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 09 авг 2017, 14:39

Утре ще пропътувам немалкото разстояние и дано имам късмет, ако я купя. Поздрави и всичко добро! :)

stas64
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 28 юли 2017, 17:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0 145 hp
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от stas64 » 09 авг 2017, 17:10

Приятелю,бягай от този модел кола - Мондео мк4 2.0 -145кс. ! Търкалям такъв таралясник вече 5години - няма толкова скапана машина!Личен горчив опит!Купих я от Мотопфое през далечната 2012г - беше върната от лизинг, на година и половина и 50000км. вярно,в началото се държеше добре-хубава вози,разхода - средно 8/100,голяма удобна ..... Но започнаха проблемитееее ....
1. Нестабилни обороти (забива) когато е студен мотора - мнооого коментирана тема из форумите - необходимо е да се изчисти дроселовата клапа!
Закарах колата в Мотопфое (какъв наивник съм,а :-) ).След 2 дена ми звънят - готова е,ела и я вземи! Отивам,плащам,взимам си ключа,паля и о небеса! Проблема си седи!Не е решен!Гася веднага мотора и викам приемчика при колата - запали я и виж какво става - пали,гледа недоумяващо и ми препоръча да им я закарам пак по-дълго да търсели проблема! Преглътнах платената сума, купих един спрей за почистване,свалих клапата и си я изчистих,като не забравих да направя снимки - какво са свършили спецовете в сервиза - НИЩО! Както и да е ...
Имам си снимки и платена фактура - да си ги вра в задника....
2. Реших да си активирам Круиз контрола - купих необходимите бутони от E-bay,закарах таралясника Мотодрън-дрън и го монтираха. Активиран и работи - ура! Ама не знам защо,на следващия ден,сензорът за ESP (който е в кормиланата колона ) сдаде багажа.В Мото..... твърдят - няма никаква връзка между нашата работа и този сензор!Дошло му е времето,казват! Хм .....не е невъзможно...
3. След малък сблъсък с едно Пежо и ремонт по каско в друг сервиз,карам таралясника да му проверят геометрията (за всеки случай) в Мото....
До тогава нямаше никакви проблеми .... Почват работа и ми споделят - "господине,болтовете,от които се регулира колата от зад са ръждясали,трябва да ги срежем!Няма друг начин!Ами добре,правете каквото трябва ..... Да,ама не се продават само болтове,а всичко е комплект - болтове,носачи..... Хайде сменихме без време и част от задното окачване...... Уж я центроваха нещо,а като тръгнах, при централно положение на волана,колата отиваше на ляво!Хайде пак в Мото..... - да си оправят бакиите.....
3.Сменена семеринга от пред,също и маншон - е,защо да не - консумативи .....
4. Предно стъкло - пукна се пущината!Така хубаво се пукна .... Нямаше следи от удар от камъче!Подменено по Каско...
5. Водна помпа - отивам сутринта до колата за да тръгвам и хоп - изненадкааааа - на Мондьо му изтекли водите :-) . Обикалях го,гледах - антифриза на земята във вид на локва!Закарах я в Мото..... , огледаха я и ми казват " теч на антифриз" ,добре де ,то е ясно! "Не можем да установим от къде тече,трябва да разглобим и да видим" - добре, правете го! Това става в сряда. Колата я получих чак следващата седмица в сряда - за една седмица успяха да сменят водната помпа!Браво!Голяма борба е било!
6.Акумулатор - сдаде багажа както може да се очаква :-) . Изненада ме,ама действието се разви в града и бе лесно да се добера до Мото.... за подмяна.
7. В момента има едно гадно тропане - според Мото... и други сервизи имам разбит лагер или в скоростната кутия или в съединителя .....
8. Силна корозия по изпускателните тръби и разните там гърнета.... (автомобилът е седял повечето време в гараж,когато не съм в България)
9. При слрдваща смяна на накладките трябвало да сменя и спирачните дискове - така разправят ....
10. Управлението на ел. стъклата на вратите често блокира - е,не е болка за умиране :-) - има начин за препрограмирането им :-)
11. Аудио говорители на предните врати - подменени - старите (оригиналните) "хъркаха" ! Не слушам кой знае колко силно музиката вътре - не бяха "избити" !
12. Оригиналната аудио система е подменена с нова - пластмасата на бутоните на старата много интересно взе да се деформира - станаха някакви "балончета" - много грозно! Грабнах една нова с вграден GPS и много други екстри, а старата оригинална сега отлежава в един кашон.
13. Сега с интерес разглеждам антената за радиото и базата и на покрива на колата- от какъв материал са направени пущините - разпадат се!Няма шега!Много интерсно са се напукали!Не бях виждал подобно нещо!
Колата в момента е на 115000км.!!! - прави си сметка....

Сигурно имам и други подменени части и проблеми,но така "на прима-виста" до като пиша не се сещам ...

Успех с покупката :-)

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от kito » 09 авг 2017, 17:58

Колега, не знам дали Мондеото ти е проблема или МОТО ПФОЕ. :(

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 09 авг 2017, 19:52

От разказа нищо страшно не видях. По-скоро е проблем в сервиза. Ако само толкова за 60 хил. км. е добре. Искам да не гори масло и да не блокираме двигателя от газовата уредба. И дизели гледам, но просто не изкачат на малко километри, български от първи собственик. Има няколко на 200 000, но ще предстоят тъкмо ремонтите, съединител с маховик, най-малкото. Това ме плаши. Иначе много врвят и малко горят. Ако още колеги имат опит, са добре двошли с коментари и мнения.

stas64
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 28 юли 2017, 17:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0 145 hp
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от stas64 » 10 авг 2017, 07:25

anikolov написа:
09 авг 2017, 19:52
От разказа нищо страшно не видях. По-скоро е проблем в сервиза. Ако само толкова за 60 хил. км. е добре. Искам да не гори масло и да не блокираме двигателя от газовата уредба. И дизели гледам, но просто не изкачат на малко километри, български от първи собственик. Има няколко на 200 000, но ще предстоят тъкмо ремонтите, съединител с маховик, най-малкото. Това ме плаши. Иначе много врвят и малко горят. Ако още колеги имат опит, са добре двошли с коментари и мнения.
Да допълня малко към горните си писания,ако разрешавате :-)

14. При едно от многобройните ми посещения в МП бях любезно уведомен,че "сервизният майстор" забелязал наченки на дефект в хидравличната система на таралясника.На въпроса ми "какво значи това" ми бе отговорено,че проблема бил в много,много начален стадий - да карам и да внимавам :-) . Разгледах в интернет за такива проблеми при таралясник като моя и хората пишат - дефектни уплътнения някакви ,които се разпадали (производствен дефект) и хидравличната помпа дефектирала! Чудесно!Караш по магистралата и в един момент оставаш без управление! :-) Пей сърце,както се казва :-)

15. 2 пъти е подменено "паразитното" колело на пистовия ремък (задвижващ климатик,динамо,водна помпа ...)

16. Шайбата на компресора на климатика нещо се "ебава" - пистовия ремък ,който я задвижва,се вижда ,че "играе" когато преминава през шайбата - ще иска подмяна ..... :-) .

17. Странни показания за моментен разход на гориво - малко трудно ще го опиша,но ще опитам. Сутрин,когато запаля и тръгна наблюдавам следното: при нормално движение с включена някоя предавка,показанията за моментен разход са нормални.При изключване от скорост и движение по инерция, компютъра започва да ми показва странни стойности - моментния разход се учвеличава (според компа), двигателя работи на "празен ход" (колата не е на скорост), но оборотите странно защо се променят (увеличават се). Плавно натискам спирачката и виждам как моментния разход се увеличава (съответно и оборотите)!? Когато автомобилът спре , показанията веднага стават нормални - 0,9 л/ч.Оборотите също се нормализират - 800об/мин. Ха сега де! :-) .Когато закупих колата, този ефект го нямаше! Не знам дали успях да опиша проблема,дали ще ме разберете .....

18. Известно време колата даваше грешни показания за количеството бензин в резервоара - резервоара е пълен горе-долу до половината,а получвах аларма от компютъра,че е празен! Стрелката на индикатора отиваше на 0 (празен резервоар). Поправи се от самосебе си - сега нямам такъв проблем (от доста време не се е обаждала) :-).

Относно разход на масло - нямам до сега разход - при проверка с щеката си седи на едно и също място.

Разход на бензин - 80км/ч - около 5л ; 90км/ч - около 6л ; 120-140 - 7/8л. Засичал съм я по магистралата Бургас -София при скорост 130-160 с включен климатик и круиз контрол -разход около 8 литра (резервоара е пълен до горе при тръгване и се зарежда пак до горе в София)
.
Динамика на автомобила - типичен атмосферен двигател - при ниски обороти е "спъната" колата.За да ускорява добре трябва да вдигнеш над 3000об/мин. На магистралата ,на 5 предавка и около 4000об/мин (130,140км/ч) се усеща че колата започва да върви пъргаво...

Провери парктроника на колата ,която ще купуваш - за размерите на това возило си е необходимост при паркиране.

В руските форуми за Форд има страшно много информация за това мондео - прочети итам какво пишат."Казаците" направо са го "разпарчетосали" и не се скъпят да дават информация. Също така има и доста клипове какви дефекти дава и как да се отстранят.

Такаааа докато си пия кафето пред компа рано - рано ,това се сетих :-) Ако се досетя още нещо - ще го "драсна" :-)

Надявам се да съм бил полезен с "писанията" си. :-)

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от aspasia » 10 авг 2017, 13:48

Който е решил да взима такъв двигател да напише в google Duratec he oil consumpion и като влезе в руската търсачка yandex да напише duratec he жор масла или капиталка за да види за какво иде реч. Другото за което има www.ffclub.ru цял раздел!!!

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 10 авг 2017, 23:52

Това което говорим отнася ли се и за 1,8 и 2,0 бензин на Мазда 6 /2002 - 2007/? Горенето на масло и проблема с клапаните?

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от aspasia » 11 авг 2017, 11:52

До края на 2010 година са монтират тези двигатели на Мондео Фокус C/Ц-макс всички са еднакви промяна няма освен че някои коли излизат с фабрична газова уредба!

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от dtrifonov » 12 авг 2017, 10:57

aspasia написа:
08 авг 2017, 17:06
Значи си късметлия имаме служебни шкода октавия 1,2 tsi на около 45 хиляди почна да гори масло около литър на 1000 километра и почна да не пали сутрин ако запали много трудно беше гаранционна смениха и сегментите и разтегната верига с някакъв по нов модел и обтегач. Другата служебна Vw-golf 5 1.4 tsi нямаше този късмет малко над 55к имаше среща бутала и клапани а веригата беше здрава закарахме я в Порше а приемчика ми каза нормално за тези двигатели а маслото на тези две машини се сменя регулярно.
TSI двигателите от 2007 до 2012 имат фабричен проблем с обтегача. Дори четох, че навън са имали сервизни акции за гаранционна смяна на обтегача.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от anikolov » 12 авг 2017, 14:43

Колата вече е при мен. Смених маслото с оригинално, сега стискаме палци да не гори масло. Само да попитам още нещо. Искам да си изчистя дроселовата клапа, трябва ли да я свалям, може ли само отгоре докъдето стигам със спрея и парцала и четчица?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от deathstorm » 12 авг 2017, 17:42

Свали я задължително. Повечето мръсотия е отзадния край и не искаш това, което изчистиш да пада в колектора. Много лесно се сваля, откачаш буксата и четири болта.

stas64
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 28 юли 2017, 17:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0 145 hp
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Мнение от stas64 » 12 авг 2017, 17:49

Свали я - аз си я чистих със спрей.В youtube има клипове как се почиства - нищо сложно.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта