Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
- TitaniumX
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 авг 2017, 17:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2008 Titanium 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Здравейте колеги,
от скоро (3000км) съм собственик на Mondeo mk4 Titanium комби, 2.2 TDCi Duratorq - 05/2008г.
Колата върви страхотно и е много икономична. Държа да подчертая,че това е първия дизелов автомобил, който притежавам/шофирам. Има нещо което ме притеснявя - а именно 3-4 пъти усещам миризма на изгоряла гума и някаква гадост /при движение в града/. Първия път се шокирах като вдигнах капака и видях пушек излизащ зад двигателя с неприятната миризма на изгоряла гума и мизерия. Изгасих колата и изчаках няколко минути - пушека намаля и изчезна. И така още 1-2 пъти, като предпоследния път се се случи на празен открит паркинг, оставих двигателя включен, вдигнах капака - имаше по-малко пушек, вентилатора беше включен, ауспуха ръмжеше малко повече усещаше се и странна миризма от него, моментния разход от компютъра беше към 1.7 l/h при 0.5 l/h стандартно при "нормални" обстоятелства. Също така имаше много жега от моторния отсек (предполагам е DPF регенерация). Днес ми се случи същото на същия паркинг (явно докато стигна до там загрява достатъчно) но вентилатора не беше включен, както и моментния разход беше нисък, имаше само миризма и малко пушек който изечзна бързо. За съжаление не шофирам извънградско (основнo в София).
Също така ми светва Engine Malfunction със жълто "i", кото се скрива след "ОК". При рестарт на мотора съобщението изчезва и се появява скоро. Няма промяна в поведенито, колата работи нормално. На два пъти ми излиза съобщение и за "Service Oil" - ресетнах го с трика с двата педала.
Маслото е сменено (Ford 5W30 Formula F), ангренажния и водната помпа също смених. Километрите са около 128 000 (ако може да се вярва на сервизната книжка).
Компютърната диагностика не показа грешки, дори при светещ "Engine Malfunction".
Някой срещал ли се е с подобни "димни" и "миризливи" проблеми с неговия 2.2 TDCi?
P.S. утре ще изляза малко извън града да "продухам" над 2500 оборота за 20-на минути поне.
Благодаря за вниманието и отделеното време
от скоро (3000км) съм собственик на Mondeo mk4 Titanium комби, 2.2 TDCi Duratorq - 05/2008г.
Колата върви страхотно и е много икономична. Държа да подчертая,че това е първия дизелов автомобил, който притежавам/шофирам. Има нещо което ме притеснявя - а именно 3-4 пъти усещам миризма на изгоряла гума и някаква гадост /при движение в града/. Първия път се шокирах като вдигнах капака и видях пушек излизащ зад двигателя с неприятната миризма на изгоряла гума и мизерия. Изгасих колата и изчаках няколко минути - пушека намаля и изчезна. И така още 1-2 пъти, като предпоследния път се се случи на празен открит паркинг, оставих двигателя включен, вдигнах капака - имаше по-малко пушек, вентилатора беше включен, ауспуха ръмжеше малко повече усещаше се и странна миризма от него, моментния разход от компютъра беше към 1.7 l/h при 0.5 l/h стандартно при "нормални" обстоятелства. Също така имаше много жега от моторния отсек (предполагам е DPF регенерация). Днес ми се случи същото на същия паркинг (явно докато стигна до там загрява достатъчно) но вентилатора не беше включен, както и моментния разход беше нисък, имаше само миризма и малко пушек който изечзна бързо. За съжаление не шофирам извънградско (основнo в София).
Също така ми светва Engine Malfunction със жълто "i", кото се скрива след "ОК". При рестарт на мотора съобщението изчезва и се появява скоро. Няма промяна в поведенито, колата работи нормално. На два пъти ми излиза съобщение и за "Service Oil" - ресетнах го с трика с двата педала.
Маслото е сменено (Ford 5W30 Formula F), ангренажния и водната помпа също смених. Километрите са около 128 000 (ако може да се вярва на сервизната книжка).
Компютърната диагностика не показа грешки, дори при светещ "Engine Malfunction".
Някой срещал ли се е с подобни "димни" и "миризливи" проблеми с неговия 2.2 TDCi?
P.S. утре ще изляза малко извън града да "продухам" над 2500 оборота за 20-на минути поне.
Благодаря за вниманието и отделеното време
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Щом караш само градско може това да е проблема. Много е вредно за DPF-а. Запушва се и после следват едни регенерации. Трябва редовно да се отпушва на дълъг път. Напълно е възможно да е DPF-a. Попринцип трябва да светне лампа на таблото с пушек или ауспух.
- TitaniumX
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 авг 2017, 17:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2008 Titanium 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Благодаря за отговора ти.
Ами не, само "Engine Malfunction" се показва - като след рестарт на мотора изчезва замалко. Миризмата наистина е ужасна, на гума и кофа за боклук.... Предполагам пушека може да е от самия DPF? Как ще се връща нагоре.. нямам представа. Когато имам възможност ще я изкарвам за по 1 кръгче на някоя магистрала.
Междувременно, някой от вас колеги, може ли да ми препоръча читав сервиз, в който могат да погледнат по-задълбочено изпускателната система и евентуално нова диагностика с компютър?
Приятен уикенд
Ами не, само "Engine Malfunction" се показва - като след рестарт на мотора изчезва замалко. Миризмата наистина е ужасна, на гума и кофа за боклук.... Предполагам пушека може да е от самия DPF? Как ще се връща нагоре.. нямам представа. Когато имам възможност ще я изкарвам за по 1 кръгче на някоя магистрала.
Междувременно, някой от вас колеги, може ли да ми препоръча читав сервиз, в който могат да погледнат по-задълбочено изпускателната система и евентуално нова диагностика с компютър?
Приятен уикенд
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1152
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Миризма на изгоряла гума, пушек... На мен ми мирише на демпферната шайба на пистовия ремък.
Същите симптоми ги имах преди година. Изкара ме от Варна до Калофер и обратно (запуши точно когато тръгвахме към Калофер), но побързах да я сменя, веднага след като се прибрах.
Същите симптоми ги имах преди година. Изкара ме от Варна до Калофер и обратно (запуши точно когато тръгвахме към Калофер), но побързах да я сменя, веднага след като се прибрах.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- TitaniumX
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 авг 2017, 17:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2008 Titanium 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Малко новини от днес - точно излизах от града за малък пробег на магистралата и усетих миризмата от моторния отсек, но нямаше пушек. На магистралата светна "Engine Malfunction" и колата влезе в аварийния режим - до 2200 оборота успявах 90/100 км/ч максимум. След рестарт на двигателя вече не беше в този режим, но "Engine Malfunction" се появи отново. В понеделник ще отида отново на компютърна диагностика, не може да не се е записала някоя грешка.
Весела събота
Весела събота
-
- потребител
- Мнения: 1412
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Мой познат имаше същото преживяване оказа се дюза!
- TitaniumX
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 авг 2017, 17:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2008 Titanium 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Здравейте колеги, след кратка лятна пауза имам информация относно моя проблем.
За "Engine Malfunction" съобщението - оказа се прекъснат кабел на EGR, което е генерирало грешката, оправено е вече.
А относно миризмата и изпушването зад мотора - оказа се тръбата на турбото, която връща маслото обратно в мотора, леко сълзи от нея и при по-високи обороти изпуска някоя капчица. Поръчал съм нова, живот и здраве скоро ще бъде сменена и ще дам отзиви.
Доста ми олекна при тази лека диагноза.
Поздрави.
За "Engine Malfunction" съобщението - оказа се прекъснат кабел на EGR, което е генерирало грешката, оправено е вече.
А относно миризмата и изпушването зад мотора - оказа се тръбата на турбото, която връща маслото обратно в мотора, леко сълзи от нея и при по-високи обороти изпуска някоя капчица. Поръчал съм нова, живот и здраве скоро ще бъде сменена и ще дам отзиви.
Доста ми олекна при тази лека диагноза.
Поздрави.
- TitaniumX
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 авг 2017, 17:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2008 Titanium 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
P.S. 13 км след диагностиката "Engine Malfunciton" светна отново, освен да изчакам и смяната на тръбата и повторна диагностика...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта