За смяна ли са тампоните
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
За смяна ли са тампоните
Става въпрос за хидравличния до казанчето с антифриза и този на скоростната кутия
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
За хидравличния до разширителния съд ще ти кажа само, че онази напукана, мазна и издута мембрана трябва да е здрава, суха и вдлъбната.
Другият не се вижда много добре под този ъгъл, но прилича на откъсната гума от метала.
Ако сменяш тези двата, вземи погледни и най-добре смени и третия тампон - при два полуразрушени, третият също е отнасял сериозни натоварвания и е по-добре да сложиш пълен комплект нови, за да караш по-дълго с тях, от колкото да сложиш два и след месец да смениш третия, ама през това време той да е подкарал новите.
Тези двата са предвидени да носят тежестта на двигател и скоростна кутия, задният спира усукването им при натоварване. Ако той е скъсан, тези почват да се усукват при всяко ускорение и спиране на скорост, което бързо ги довършва.
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
Ясно за хидравличния. Този на скоростите ще го погледна пак, но мисля, че е скъсана гумата. Като цяло има вибрации на двигателя. Този под двигателя го огледах и ми се стори, че е здрав, но щом другите са така, явно и той е добре да се смени.OgiDogi написа: ↑06 сеп 2017, 22:37За хидравличния до разширителния съд ще ти кажа само, че онази напукана, мазна и издута мембрана трябва да е здрава, суха и вдлъбната.
Другият не се вижда много добре под този ъгъл, но прилича на откъсната гума от метала.
Ако сменяш тези двата, вземи погледни и най-добре смени и третия тампон - при два полуразрушени, третият също е отнасял сериозни натоварвания и е по-добре да сложиш пълен комплект нови, за да караш по-дълго с тях, от колкото да сложиш два и след месец да смениш третия, ама през това време той да е подкарал новите.
Тези двата са предвидени да носят тежестта на двигател и скоростна кутия, задният спира усукването им при натоварване. Ако той е скъсан, тези почват да се усукват при всяко ускорение и спиране на скорост, което бързо ги довършва.
Имам и скъсана мека връзка, та гледам най-спешното да оправя. Все пак ще може ли да разчитам на тях още 2000-3000 км
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
Меката връзка се е скъсала точно заради тампоните - двигателят ти подскача при всяко подаване на газ и я опъва/мачка.
За каране - ще кара, колкото ти решиш. Така са направени тампоните, че и на метал в метал да останат, двигателя и кутията ще стоят на колата.
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: За смяна ли са тампоните
Разбирам, кофти е станало. Трите тампона са 200 лева и като разгледах как става, мисля, че и в домашни условия ще се оправим. Този най-долния може и в сервиз.OgiDogi написа:Меката връзка се е скъсала точно заради тампоните - двигателят ти подскача при всяко подаване на газ и я опъва/мачка.
За каране - ще кара, колкото ти решиш. Така са направени тампоните, че и на метал в метал да останат, двигателя и кутията ще стоят на колата.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
Като запалиш, трака ли ти жабката и пластмасариите покрай волана?
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
М, да-толкова логично всъщност, а не ми е протекла мисъл( ) за взаимовръзката м/у тампон(и) и меката връзка-чак се засрамих много от себе си! Което се е случвало и по съвсем други поводи-признавам си!
Скоро след закупуването на добичето установих, че горният тампон на двигателя(този до разш. казанче на охл. течност) се е скапал, и беше подпрян отдолу със сгънато на две парче от пистов ремък... По някаква явно голяма "случайност" ( : )и меката връзка беше се сдухала тотално, та веднага последва смяна на тампона и меката връзка-тампон "Febi", меката връзка смених в "Крафт". Със сигурност ще трябва да се види какво е състоянието и на другите ми тампони, че то в автомобила всико е навързано, като свински черва, както се казва-поне това ми е ясно!
Още едно благодаря на Оги!
Продължавай да даваш съвети, за които предполагаш, че всеки би бил наясно-поне аз нямам такива претенции и обожавам да се уча от капацитетите!
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
"Лемфьордер"-ок, но бях писал, че на ментето(има много такива) стои символ във вид на буквата "L", а на оригинала символът е бухал(или сова)-имайте го предвид. Повтарям се, ама да не се налага да се връщате много назад.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
Много хубаво ама не си прав. Този както казах е FEBI и тази издутата част пълна с течност и е мека като я натиснеш.
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
Има повече вибрации, но не чак толкова. Имах предвид, че вероятно тампона е пропаднал поради подутината която се вижда отгоре. Като се натисне е меко и се усеща че има течност отдолу, но не е протекъл. Предния който се предаде (вероятно оригиналния) имаше сериозни вибрации на студено, но не изглеждаше така надут.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13096
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
При следващия отговор със безсмислен цитат ще заключа темата!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2042
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За смяна ли са тампоните
Понеже съм сменял такива тампони, в първото си мнение съм написал "как трябва да изглежда". И понеже твоят не изглежда така, питах за страничен ефект, проявяващ се при вече дефектирал тампон.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта