Фокус 1,6 тдци, 2005г, маховик?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
CARDI
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 22 юли 2015, 17:38
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Фокус 1,6 тдци, 2005г, маховик?

Мнение от CARDI » 13 сеп 2017, 15:17

Здравейте, сравнително от скоро съм във форума.
Колата е Форд Фокус 1,6 тдци, 109 к.с., 2005 г., хетчбег. Имам големи вибрации, тракане от двигателя. Майстора видя единият тампон на двигателя, че е скъсан - смени го, няма промяна. Има съмнения за маховика, затова въпросите ми са:
1. Колата с твърд маховик ли е, или с демпфер?
2. Ориентировъчна цена на комплекта демпфер и съединител?
3. Може ли да се замени демпфер, с твърд маховик и какви ще са последиците?
Благодаря

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Фокус 1,6 тдци, 2005г, маховик?

Мнение от Ozzie » 14 сеп 2017, 18:41

Маховика е демпферен. За комплекти на поносими цени, гледай тук --> http://stores.ebay.co.uk/TECHNICLUTCH?_ ... 7675.l2563
Дали може да се замени със "стандартен" маховик и съединител - за някои автомобили сигурно може (в магазина който посочих горе, имаше такива комплекти, но за Фокус Мк1), за други (като нашите) - ЕДГЗ*.

На практика, маховика играе роля при развъртането на двигателя и в поддържането на оборотите, както и при запазването им, при включване на консуматори (като климатик например). Ако приемем, че стандартния едномасов маховик е по- лек от двумасовия такъв (по- популярен като "демпферен"), то с едномасов, двигателя ще развърта по- лесно (а може би и до по- високи обороти), но пък при включване на консуматори, по- лесно ще падат оборотите.
Предавам по спомен, мнение от друг форум, където един от потребителите си беше правил експерименти, до каква степен може да олекоти маховика и как това влияе на работата на двигателя.
Та ако ще се прави смяна от двумасов, към едномасов, на първо място бих гледал това - теглата на двата маховика да се еднакви или поне с минимална разлика- примерно под 100 гр. Защото 100 гр. тегло при въртящо се с +2000 оборота в минута тяло никак не е малко като натоварване.

*ЕДГЗ =
Един
Дявол
Го
Знае :mrgreen:

P.S. А що за майстор е, щом не може да даде компетентно мнение за състоянието на маховика? Не се ли е случвало друг път да му попада кола със заминал маховик?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 33 госта