Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от otoyol » 29 сеп 2017, 08:43

Фокус 1, 1,8 TDCI. Колеги, понякога при ускорение, до около 2000 и нещо оборота е мудничка и след това изведнъж се изстрелва и тръгва да върви яко. Подчертавам, че не го прави винаги ! Иначе си ускорява и върви много добре. При поява на описаното чудо, дим не виждам ! Някой път пък става леко мудна в ускорение, като след 2200 - 2300 об. се "оправя", но без рязка разлика. Питането ми е: има ли вакуумни маркучи, които да прегледам или сменя ? Нещо по особено за гледане и проверка на първо четене около актуатора ? Филтри и масла са сменени. Разходът на гориво е нормален. Преди да я закача на диагностика, бих искал да се информирам кое мога да проверя в домашни условия ?
Мерси предварително.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от Penyo63 » 29 сеп 2017, 12:43

Колега, с проверка в домашни условия можеш да направиш много, например да видиш движи ли се актуатора ат край до край. За тази цел по добре става с още един човек, който да запали колата а ти да гледаш движението на стерженчето. Вече ако не се движи от край до край да се търси проблема. С диагностиката ако няма записана грешка, на живи данни едва ли нещо ще излезе. Колите с вакумен актуатор показват желанието на компа да командва турбото. Обратната връзка е през МАП датчика, и тука ако няма записана грешка е въпрос на гадаене и то без сигурен извод. Тя темата е дълга и широка и иска освен от форума и отделно четене, ако ти е интересно разбира се. Успех.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от otoyol » 29 сеп 2017, 13:48

Благодаря !
А как (по-точно с какво) се управлява актуатора ?

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от Penyo63 » 29 сеп 2017, 19:13

ако няма нещо видимо по вакумните маркучи, напукано откачено, другото слабо място е клапан n75
долу горе така изглежда
Прикачени файлове
download.jpg
download.jpg (3.85 KБ) Видяна 6299 пъти
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от MapTo_D » 01 окт 2017, 20:43

Бях чувал за тоя клапан във ВАГ групата, ама Фокус мк1.5 не знаех че го има.
Колега, според мен проблем нямаш. Забелязал съм, че моя фокус също понякога върви като изтърван, даже си мисля, че ще се умре скоро щом е така добре. Друг път е леко по-тромав. Не знам колко може да е вярно, но имам чувството, че се влияе и от метеорологичните условия, когато е влажно, горещо, студено. Дори от атмосферното налягане. Не знам до колко може да е реално това.
За да си спокоен - направи си все пак диагностика, но съм почти убеден, че няма да покаже нещо съществено.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от otoyol » 02 окт 2017, 12:58

Благодаря за мненията, колеги.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от Miri4 » 07 окт 2017, 10:28

Турбината ти е с променлива геометрия.
Тя с времето има свойството да заяжда от натрупани нагари.Трябва да се свали и почисти.Но свалянето е един кошмар.
Аз реших проблема като с подходящо дълго желязо достигнах до лостчето, което движи геометрията и започна едно клатене ,докато лостчето почна да се движи сравнително добре.Нормалният му ход е 1.5-2 см.След това яко газене по магистралата около 100 км. за да изгорят мръсотиите и всичко се оправи.Хубаво е поне веднъж в годината да се прави тази процедура.
Успех.

Потребителски аватар
ford4o
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI

Мнение от ford4o » 02 ное 2017, 22:53

Аз имах подобни грижи. Докато не смених всичйо по турбо пътищата, включително интеркулера не се оправи. Скоби, маркучи, кулер, провери всичко за следи от пропуски. Аз като оправих всичко се радвах на страхитно вървене. Е, за около 15 хил. после се пръсна мотора :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 41 госта