Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Фокус 1, 1,8 TDCI. Колеги, понякога при ускорение, до около 2000 и нещо оборота е мудничка и след това изведнъж се изстрелва и тръгва да върви яко. Подчертавам, че не го прави винаги ! Иначе си ускорява и върви много добре. При поява на описаното чудо, дим не виждам ! Някой път пък става леко мудна в ускорение, като след 2200 - 2300 об. се "оправя", но без рязка разлика. Питането ми е: има ли вакуумни маркучи, които да прегледам или сменя ? Нещо по особено за гледане и проверка на първо четене около актуатора ? Филтри и масла са сменени. Разходът на гориво е нормален. Преди да я закача на диагностика, бих искал да се информирам кое мога да проверя в домашни условия ?
Мерси предварително.
Мерси предварително.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Колега, с проверка в домашни условия можеш да направиш много, например да видиш движи ли се актуатора ат край до край. За тази цел по добре става с още един човек, който да запали колата а ти да гледаш движението на стерженчето. Вече ако не се движи от край до край да се търси проблема. С диагностиката ако няма записана грешка, на живи данни едва ли нещо ще излезе. Колите с вакумен актуатор показват желанието на компа да командва турбото. Обратната връзка е през МАП датчика, и тука ако няма записана грешка е въпрос на гадаене и то без сигурен извод. Тя темата е дълга и широка и иска освен от форума и отделно четене, ако ти е интересно разбира се. Успех.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Благодаря !
А как (по-точно с какво) се управлява актуатора ?
А как (по-точно с какво) се управлява актуатора ?
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
ако няма нещо видимо по вакумните маркучи, напукано откачено, другото слабо място е клапан n75
долу горе така изглежда
долу горе така изглежда
- Прикачени файлове
-
- download.jpg (3.85 KБ) Видяна 6299 пъти
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Бях чувал за тоя клапан във ВАГ групата, ама Фокус мк1.5 не знаех че го има.
Колега, според мен проблем нямаш. Забелязал съм, че моя фокус също понякога върви като изтърван, даже си мисля, че ще се умре скоро щом е така добре. Друг път е леко по-тромав. Не знам колко може да е вярно, но имам чувството, че се влияе и от метеорологичните условия, когато е влажно, горещо, студено. Дори от атмосферното налягане. Не знам до колко може да е реално това.
За да си спокоен - направи си все пак диагностика, но съм почти убеден, че няма да покаже нещо съществено.
Колега, според мен проблем нямаш. Забелязал съм, че моя фокус също понякога върви като изтърван, даже си мисля, че ще се умре скоро щом е така добре. Друг път е леко по-тромав. Не знам колко може да е вярно, но имам чувството, че се влияе и от метеорологичните условия, когато е влажно, горещо, студено. Дори от атмосферното налягане. Не знам до колко може да е реално това.
За да си спокоен - направи си все пак диагностика, но съм почти убеден, че няма да покаже нещо съществено.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Благодаря за мненията, колеги.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Турбината ти е с променлива геометрия.
Тя с времето има свойството да заяжда от натрупани нагари.Трябва да се свали и почисти.Но свалянето е един кошмар.
Аз реших проблема като с подходящо дълго желязо достигнах до лостчето, което движи геометрията и започна едно клатене ,докато лостчето почна да се движи сравнително добре.Нормалният му ход е 1.5-2 см.След това яко газене по магистралата около 100 км. за да изгорят мръсотиите и всичко се оправи.Хубаво е поне веднъж в годината да се прави тази процедура.
Успех.
Тя с времето има свойството да заяжда от натрупани нагари.Трябва да се свали и почисти.Но свалянето е един кошмар.
Аз реших проблема като с подходящо дълго желязо достигнах до лостчето, което движи геометрията и започна едно клатене ,докато лостчето почна да се движи сравнително добре.Нормалният му ход е 1.5-2 см.След това яко газене по магистралата около 100 км. за да изгорят мръсотиите и всичко се оправи.Хубаво е поне веднъж в годината да се прави тази процедура.
Успех.
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Чудене (понякога !) до 2000 об. и после се изстрелва - FOCUS 1, 1,8 TDCI
Аз имах подобни грижи. Докато не смених всичйо по турбо пътищата, включително интеркулера не се оправи. Скоби, маркучи, кулер, провери всичко за следи от пропуски. Аз като оправих всичко се радвах на страхитно вървене. Е, за около 15 хил. после се пръсна мотора
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 41 госта