Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Alex86 » 16 апр 2018, 10:15

Здравейте.

Стана време да сменя доста неща по колата, но сиромашията ме кара да търся най-доброто съотношение на цена/качество. Ще правя вихровите клапи, PCV клапан и маркуч и... съединител. Последното се оказа неприятната част откъм пари, но съединителя вече приплъзва като му подам повечко газ и си е за смяна.

Колата е с двумасов маховик, който не знам дали има нужда да се смени. Не трака забележимо, но е възможно да е поизносен (трети съединител минава през него). До колкото съм чувал тези маховици не е добра идея да се обработват на струг/CNC, а трябва да се сменят ако се разтракат или износят. Общата цена ми идва на около 1300лв без труда (комплект съединител, лагер помпа и маховик). Видях комплект за конверсия към стандартен маховик (заедно с него) за 700лв. Проблема ми е, че е на National, а за тази марка не са добри отзивите.
Знаете ли дали има други алтернативи и горе-долу за какви пари?

ПП: В момента събирам информация, понеже парите така или иначе ще ги отделям още 3 месеца. Ясно е, че маховика може и да не е за смяна, но искам да съм подготвен финансово - свали ли се скоростната няма мърдане.
Ако има как да мина "по-тънко" без осезаем компромис в качеството бих го сторил, иначе вихровите клапи ще се правят по-натам (сега съм ги блокирал отворени, но колата не върви добре в ниските обороти така).

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от S_C » 16 апр 2018, 23:34

Това тънко минаване е екстра ако правиш колата за продаване. Ако ще я караш още, по-добре недей. Ясно, че е скъпо, обаче утре като хвърли скоростна кутия, освен съединител, ще ти трябват и скорости.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Alex86 » 17 апр 2018, 12:41

S_C написа:
16 апр 2018, 23:34
Това тънко минаване е екстра ако правиш колата за продаване. Ако ще я караш още, по-добре недей. Ясно, че е скъпо, обаче утре като хвърли скоростна кутия, освен съединител, ще ти трябват и скорости.
Колата ще я карам година, максимум 2. Най-нисък клас окомплектация е, има доста други по-козметични работи за правене и като цяло не ми се вижда рентабилно да набивам много пари в нея. Просто във вида си в момента не е пригодна за продажба и няма как да я сменя веднага.

Честно казано не мисля, че скоростната кутия ще пострада - все пак я има и при дизелови версии, та явно е здрава. Освен това аз карам сравнително от скоро и не карам агресивно. Просто за конверсията намирам по BG магазините само National, а за тях мненията са, че съединителите им са от "кашкавал". Ако се намери по-евтино, но все пак адекватно решение ще останат пари и да оправя вихровите клапи.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от S_C » 17 апр 2018, 13:46

При дизеловите версии е пак с гадния маховик.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от dmastard » 18 апр 2018, 22:15

Колега, знам че има фирми, които рециклират двумасови маховици, за мен това е по-добро решение, когато се гони бюджет. Би трябвало и да дадат някаква гаранция на маховика.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от S_C » 18 апр 2018, 23:09

Рециклират се, но шансът да го "хванеш" в момент, когато е все още годен за нещо, преди да е станал на кайма, е почти никакъв. Тая идиотщина нарочно е направена с малък ресурс. Същата работа като с лагер-помпите едно време. Никакъв смисъл, единствената идея е да се троши по-често.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Alex86 » 19 апр 2018, 09:21

Много благодаря за мненията на всички.
Като събера повечко пари да знам, че мога да покрия всичко ще отида при Митко (fordmaniac) и ще видим какво реално ще се прави. За рециклирането на маховика - има вариант, но ме съмнява да може. Прегледах внимателно цялата сервизна история на колата (предишния собственик е запазил фактури и касови бележки за всичко) и до сега изглжда не е сменян маховик.

Май все пак ще се откажа от конвертирането - намерих оферта за пълен комплект на LuK (притискаща плоча, диск съединител, помпа лагер и демпферен маховик) за 930лв. Доста по-добре е от 1300, та ще може да се стегнат и клапите. За още има-няма 200лв не си заслужава да правя проблем на евентуалния бъдещ собственик на колата с конвертиращ комплект "куче марка".

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от HACKO » 19 апр 2018, 19:52

Аз все още не мога да разбера защо държиш да смениш маховика, сам казваш че даже няма признаци?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от ivo_63 » 19 апр 2018, 20:27

Аз също не разбирам защо при положение , че колата ще се кара още година - две , да се набиват такива цифри в нея. Явно маховика ще издържи това време и ще изяде още един съединител , но явно колегата няма намерение да прави колата за "продажба". Моя съвет е е - смени съединителя щом приплъзва , карай , колкото ще я караш и на части ... Спестените пари - за по-нова кола.

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Alex86 » 20 апр 2018, 15:47

HACKO написа:
19 апр 2018, 19:52
Аз все още не мога да разбера защо държиш да смениш маховика, сам казваш че даже няма признаци?
Изобщо не държа. Просто искам да съм подготвен за най-лошия случай. Три съединителя през един маховик може да са го поизтъркали доста. Не искам евентуалния бъдещ собственик да ме чака зад блока с бухалка после... или поне не още на първите месеци :mrgreen:
Колкото до смяната само на съединител - ако мога така ще направя. Само че като си знам късмета сигурно точно преди продажбата ще се раздрънка нещо, затова предпочитам да сменя и лагер помпата. Относно смяната на вихрови клапи - за малкото време, което ще карам колата ще навъртя доста километри, предимно на градско каране. Като ги блокирам отворени, колата просто не върви както трябва. Ако ги оставя да работят, тракат много и ме е страх да не стане беля.
Както и да е - като имам достатъчно пари под ръка след някой друг месец ще отида при Митко и ще видим какво е положението.

ПП: Колата няма да я продавам на части - не ми се занимава така, а по моргите дават колкото "за Бог да прости". Искам да е годна за каране като я продавам.

Потребителски аватар
Krelion
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 04 юли 2014, 20:03
Модел на автомобила: Мондео МК3 2.0 бензин
Местоположение: Rottweil
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Krelion » 22 апр 2018, 12:40

Здравейте.Да не отварям нова тема,ще пиша тук.Ще сменявам съединител на Мондео МК3 2.0 бензин.Живея в Германия.Отидох в сервиз,най-рано могат да го сменят след 15 май,а на мен колата ми трябва.Намерих кой да го смени,но трябва аз да си го купя.В един магазин го търсиха по някакви цифри на талона( 2.1 и 2.2),но 2.2 е 000 и нищо не излиза.След консултации от България ми дадоха номера на частите.Намерих ги в амазон,обаче не съм сигурен дали ще паснат. Може ли някой да ми помогне ?Да му дам данни от талона и да ми каже,това е твоя съединител,маховик и лагер помпа.Може и на лични съобщения.Лятото съм на нашето черноморие и ще черпя. :D Има ли някъде в клуба подобна информация?

Потребителски аватар
Krelion
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 04 юли 2014, 20:03
Модел на автомобила: Мондео МК3 2.0 бензин
Местоположение: Rottweil
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Krelion » 22 апр 2018, 12:41

Това намерих в амазон Topran 301 231 Clutch Release Bearing
Прикачени файлове
помпа лагер.jpg
Последна промяна от Krelion на 22 апр 2018, 12:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Krelion
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 04 юли 2014, 20:03
Модел на автомобила: Мондео МК3 2.0 бензин
Местоположение: Rottweil
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Krelion » 22 апр 2018, 12:51

и това
съединител.jpg
LuK 623 3123 33 Clutch Kit

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от S_C » 24 апр 2018, 00:42

В кашон с марка Topran на него...и кокошка на село да ти продават, не я купувай, щото и тя е менте. :x
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Krelion
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 04 юли 2014, 20:03
Модел на автомобила: Мондео МК3 2.0 бензин
Местоположение: Rottweil
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Krelion » 25 апр 2018, 21:44

Взех на LUK.Съединител лагер помпа и маховик 445Е.С отстъпка.В събота ще го сменяваме.Ако на някой му е интересно ,ще пиша.

Потребителски аватар
Krelion
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 04 юли 2014, 20:03
Модел на автомобила: Мондео МК3 2.0 бензин
Местоположение: Rottweil
Status: Извън линия

Re: Конверсия на съединител - Мондео МК3 2.0 бензин

Мнение от Krelion » 29 апр 2018, 13:31

Ще дам малко информация.Може да е полезна на някой.За да се свали скоростната кутия,се разглобява почти цялата предна част на Форда.(колко псувни отнесе горкия).Притискателния диск,беше в насипно състояние.Маховика имаше луфт четвърт оборот.Лагерпомпата беше същата като китайската на снимката,зелена,само дето пишеше Форд.По думите на майстора,всичко е оригинално(колата е на 148 000км.но с теглич).Новият маховик изглежда доста по-различно от оригиналния,с по-тесни зъби и олекотен.Сменихме маслото на скоростите.С някаква помпа за спирачна течност, майстора надуваше системата през капачката и източваше от пробките на лагерпомпата и спирачните цилиндърчета по около половин литър течност.Източеното изхвърляше,после разбрах.че 5л. ДОТ 4 струва 20 Е!Междувременно си смених дисковете и накладките.Всичкото това от 8 до 17ч. ,в сервиз под наем,срещу 50Е. с всякакво оборудване и инструменти. :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 34 госта