Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Ilian78
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от Ilian78 » 25 апр 2018, 11:31

Здравейте, Колеги.

Искам за да споделя с вас в каква ситуация попаднах. Надявам се някой да може да помогне със съвет или идея.

Става дума за Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г. Миналата събота ходих в сервиз за смяна на масло, маслен и горивен филтър. След като си взех колата забелязах много бързо спадане на количеството на горивото и вдигнах капака. Горивния филтър беше облян с нафта, скобата която го държи към "кошницата" счупена и той спокойно се движеше. Притиснах трите връзки, към него - сториха ми се хлабави. При запалване и работа без да давам газ не тече гориво, но натисна ли при около 2000 об/мин почва да тече от клапанчето, което влиза в горивния филтър.

Горивният филтър е с 2 тръби и отвор за въпросното клапанче, което се застопорява с една скоба тип "фиба". Отидох при майстора, за рекламация. Смени новия коривен филтър с друга марка нов. Застопориха го към счупената стойка със свинска опашка. На въпроса ми "Дали е възможно това да стане от филтъра?", ми отговори, че "Всичко е възможно и какво ли не е виждал". Карах около 20км и нямаше течове.

Вечерта след около 10км беше пак облян. Свинската опашка я намаше и той се движеше свободно отново. Фиксирах го наново със нова дебела опашка и скоба с болт. Няма ефект. Търсих навсякъде клапан, но не намерих като отделна част. Казаха, че върви комплект с всичките горивни връзки за около 300лв нов. Направо ме втресе. Намерих втора употреба със всичките връзки. Взет е от катастрофирала кола и е работил до последно. Казаха ми че мога да го върна ако не работи. Занесох до на майстора и снощи го монтира. Ефект няма.

Тече от същото място. При демонтажа на старите връзки, старото клапанче се отвори на 2 части, и имаше пукнатина. Стана ми ясно, резултата от мрънкането на майстора, че неможе да свали филтъра първоначално когато отидох - счупена стойка на филтъра и спукано клапанче. Сега с новите връзки (втора употраба) пак тече. Клапанчето е видимо здраво с нови О-пръстени. Моля за съвет. Форда го карам 5 година и не ми е създавал никакви проблеми и при -18 градуса.

Пропуснах да напиша, какво ме съветва майстора ако продължава да тече. Каза че е възможно да среже тръбите на нафтата под налягане. Да сложи клапан от Фолксваген и горивен филтър. Това възможно ли е да бъде решение. Там тече гориво под налягане, отделно на се знае как ще се отрази на работата въобще. Вчера ми направи впечатление, че колата не дърпа така както беше.

Предварително благодаря! Извинявам се ако съм писал на неправилно място във форума.

Поздрави
Илиан

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от OgiDogi » 25 апр 2018, 17:54

Ilian78 написа:
25 апр 2018, 11:31
... Там тече гориво под налягане, отделно на се знае как ще се отрази на работата въобще...
Къде има налягане в захранващата система, като няма електрическа помпа в резервоара?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Ilian78
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от Ilian78 » 26 апр 2018, 08:32

Не съм специалист по тези неща. Останах с такова впечатление като гладам как хвърля нафта и я разпенва.
Нуждая се от съвет, какво да направя за да спра теча.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от specialista » 26 апр 2018, 10:15

Като начало направи една снимка и посочи мястото от където е теча!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Ilian78
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от Ilian78 » 26 апр 2018, 10:54

Ето една снимка. Ако трабва ще направя още с подробности.
Прикачени файлове
klapan.jpg

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от specialista » 26 апр 2018, 11:36

Много интересно,клапана е във филтъра и е с термо пластина.Когато горивото е студено и до определена температура се връща във филтъра,след загряване се връща в резервоара.Кога тече от там на студено или на топло?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Ilian78
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от Ilian78 » 26 апр 2018, 13:28

Сега в момента капе нафта върху горната повърхност на филтъра. Той е като консервена кутия и задържа горивото. При студено състояние, избърсвам нафтата и паля. на празен ход леко сълзи, но натисна ли над 2000 оборота тече.
Това, което разбрах до момента:
1. О-пръстените, които сложи майстора след като протече са по-големи от оригиналните, които вървят с филтъра.
С филтъра са 10х1,5mm а той слага 10х1,8mm. Виждам, че едното има отхапване при трудното влизане във филттъра. Отвора във филтъра е 13mm. При опита за вадене на клапана той се раздели на две части, които явно са били лепени. Същото се случи и със този, който е втора употреба. Но немога да бъда сигурен, че не се е разделил и преди. Просто не съм го дърпал, но пускаше нафта веднага след слагането без да е ваден.
2. Двете части на клапана се затягат в едно положение при леко завъртане в другото сглобката е хлабава и се вади лесно. Явно при вадене със зор и завъртане в ляво и дясно се отваря и почва да хърля повече.
3. В Мото Пфое го проверихме преди малко и се оказа, че наистина върви с горивните връзки на цена 329лв. Посъветваха ме да го залепя и да пробвам.
4. Връзките които държат клапана са термо свиваеми, което може би ще позволи да ги нагрея и извадя клапана. Проблема е че го няма като нов.
5. Остава вариант да се сложи клапан от друга кола и накакъв подобен масов филтър. Споменаха ми Фолксваген Голф 2.
Качвам наколко снимки. Благодаря предварително за отделеното време.
Прикачени файлове
IMG_1939.JPG
IMG_1937.JPG
IMG_1936.JPG
IMG_1934.JPG
IMG_1929.JPG
IMG_1940.JPG

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от MapTo_D » 26 апр 2018, 13:52

А има вариант и да ги разкараш тия клапани и бързи връзки и да си пуснеш маркучи. Преди време един 'колега', който имаше мондео tddi премина от такъв филтър, към филтър от мондео/фокус tdCi. С 3-4 метра горивен маркуч, един тройник и няколко скоби и няма да ги мислиш тия неща. Успех, каквото и да решиш.

Ilian78
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от Ilian78 » 26 апр 2018, 14:18

Той мисля, че е с три изхода и наистина няма клапан, на TDCI-то.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от MapTo_D » 26 апр 2018, 15:02

Да, с 3 изхода е, но колегата го беше заменил успешно. Но мисля, че вече не чете тук, смени марката, няма да може да се включи.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г

Мнение от Penyo63 » 26 апр 2018, 20:31

Ако си с 3 извода на филтъра и без помпа в резервоара , този третия извод който е с клапана, можеш да го затапиш. Обратнато гориво през едно филтърче отива в резервоара. Филтърчето служи да се вижда дали има мръсотии, стружки и т.н. Карам така от Адамово време. Цените на оригиналните горивопроводи са солени. Успех и ако има нещо питай.
Прикачени файлове
IMG_20170416_165525.jpg
IMG_20170416_165505.jpg
IMG_20170416_165448.jpg
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта