Налягане на турбото и ГНП
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Налягане на турбото и ГНП
Здравейте,
Оптитвах се при мен да намеря каква е връзката, или по- точно как се регулира впръскването на нафтата в зависимост от налягането на турбото. Гледам, гледам и не откривам. Тук в някоя тема се говореше за накакво маркучле от турбото до ГНП, дето ако се спукало и помпата не знаела , че се е задействало турбото.. и т.н
Накой може ли да ме насочи в търсенето или да обясни какво точно търся, защото не мога да намеря нито маркучлета нито накаква друга смислена връзка м/у 2-те. Довечера ще сложа и снимки на двигателя за по- голяма нагледност.
п.с. Помапата е Lucas
Edit: Това май се води "турбокомпенсация" на помпата - според налягането на турбото помпата да си регулира дебита на нафтата ...
Оптитвах се при мен да намеря каква е връзката, или по- точно как се регулира впръскването на нафтата в зависимост от налягането на турбото. Гледам, гледам и не откривам. Тук в някоя тема се говореше за накакво маркучле от турбото до ГНП, дето ако се спукало и помпата не знаела , че се е задействало турбото.. и т.н
Накой може ли да ме насочи в търсенето или да обясни какво точно търся, защото не мога да намеря нито маркучлета нито накаква друга смислена връзка м/у 2-те. Довечера ще сложа и снимки на двигателя за по- голяма нагледност.
п.с. Помапата е Lucas
Edit: Това май се води "турбокомпенсация" на помпата - според налягането на турбото помпата да си регулира дебита на нафтата ...
Последна промяна от Yovchev на 19 яну 2007, 14:56, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз съм принципно без интеркулер, ако това има значение де..
Има един дебел маркуч на помпата, но май отиваша някъде другаде ..
Като се прибера от работа ще отворя пак капака и ще дам и малко снимки..
Edit: Ето и снимките.. .относно този дебелия маркуч дето е точно отгоре на помпата, струва ми се че влиза в купето , не съм годил да го проверявам, че вали доста
Има един дебел маркуч на помпата, но май отиваша някъде другаде ..
Като се прибера от работа ще отворя пак капака и ще дам и малко снимки..
Edit: Ето и снимките.. .относно този дебелия маркуч дето е точно отгоре на помпата, струва ми се че влиза в купето , не съм годил да го проверявам, че вали доста
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
При мен е малка ( тънка ) тръбичка около 8мм. Началото й е точно над турбокомпресора на изходящата му тръба, Навит е един щуцер и от него тръгва маркуче около 15 см. След това преминава в метална тръбичка и малко преди помпата отново преминава в маркуче свързано за нещо като клапан на тялото на помпата.
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Днес пак се бутах под капака Гледах.. търсих.. и стигнах до извода, че съм пълен идеот или просто колата ми нама турбокомпенсация , възможно ли е да намам ??
Jinxy, при мен на исходната тръба на турбото има една мека връзка (около 6-8см, на снимките се вижда), която се свързва директно с входящия колектор, преди вакуумния клапан за рециклирането на газовете. При теб къде точно е вързано към ГНП-то. Да тръгна отзад напред
Ето малко по- подробни снимки на ситуацията.
П.с Някой ако може да ми покаже снимка на която е посочен въпросния маркуч (тръбичка)., ще съм много благодарен.
Jinxy, при мен на исходната тръба на турбото има една мека връзка (около 6-8см, на снимките се вижда), която се свързва директно с входящия колектор, преди вакуумния клапан за рециклирането на газовете. При теб къде точно е вързано към ГНП-то. Да тръгна отзад напред
Ето малко по- подробни снимки на ситуацията.
П.с Някой ако може да ми покаже снимка на която е посочен въпросния маркуч (тръбичка)., ще съм много благодарен.
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вече на 95% съм сигурен, че при мен няма турбокомпенсация.
На самото турбо има един щуцер на изходната му тръба, но то е за управлвние на разтоварващия клапан (Wastegate). Други щуцери нама, изходящата тръба минава през една мека връзка и се свързва с входящия колектор (ДВГ-то е 70hp - без интеркулер).
Относно помпата: На мястото където при теб влиза маркуча при мен нама щуцер.. а само някакви кабели (нарисувал съм ги с розово) вкюлизат точно под гуменото уплътнение.
Този черене маркуч при теб дето е, при мен е тръбишка. Ако не съм се объркал и при теб и при мен отива горе при нафтатаю?
п.с. Евалла, само колко ти е чист двигателя... турбото все едно е в аптека
На самото турбо има един щуцер на изходната му тръба, но то е за управлвние на разтоварващия клапан (Wastegate). Други щуцери нама, изходящата тръба минава през една мека връзка и се свързва с входящия колектор (ДВГ-то е 70hp - без интеркулер).
Относно помпата: На мястото където при теб влиза маркуча при мен нама щуцер.. а само някакви кабели (нарисувал съм ги с розово) вкюлизат точно под гуменото уплътнение.
Този черене маркуч при теб дето е, при мен е тръбишка. Ако не съм се объркал и при теб и при мен отива горе при нафтатаю?
п.с. Евалла, само колко ти е чист двигателя... турбото все едно е в аптека
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
може.. .доста ме съмнява ама.. ако е така се чудя от къде ли взима информация за турбото . Единственното което се сещам да е от MAF-а.Jinxy написа:Ами явно това е клапана за турбокомпенсацията но при теб може да е по електронен път???? щом там влизат кабели а при мен маркуч.... само предположение...
Днес ще проследя кабелите къде отиват
п.с Преди наколко седмици като имах проблеми с мощността почистих и MAF-a .. сега колата за 70hp си върви супер.
Доколкото знам при дизела MAF-a е за рециклирането на газовете..ама знам ли още къде дава информация
- Mladeja
- потребител с
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 яну 2007, 18:34
- Модел на автомобила: Escort 1.6 бензин
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Mmnogo mi e trudno taka da obqsnqvam.Na pompata ot gore i trqbva da ima6 edno kryglo tqlo(vakomen korektor na pompata) i ot gore mu vliza marku4e,FORD strada to4no ot tezi marku4eta v ediniq si kraj ot kym tozi korektor e sys diametyr okolo 8mm a v drugiq si krai e okolo 5mm,ot tynkiq si krai vliza v metalna trybi4ka koqto vodi do turboto(aluminieviq kapak) tam sy6to se svyrzva s sy6toto marku4e za turboto.
Variantite sa nqkolko:da sa skysani tezi marku4eta,da ti e skasana membranata na vakomniq regulator ili trabi4kata da e pritrita nqkade ot vibraciite
Колеги пишете постингите си на кирилица !
Variantite sa nqkolko:da sa skysani tezi marku4eta,da ti e skasana membranata na vakomniq regulator ili trabi4kata da e pritrita nqkade ot vibraciite
Колеги пишете постингите си на кирилица !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта