Налягане на турбото и ГНП

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Налягане на турбото и ГНП

Мнение от Yovchev » 19 яну 2007, 09:37

Здравейте,
Оптитвах се при мен да намеря каква е връзката, или по- точно как се регулира впръскването на нафтата в зависимост от налягането на турбото. Гледам, гледам и не откривам. Тук в някоя тема се говореше за накакво маркучле от турбото до ГНП, дето ако се спукало и помпата не знаела , че се е задействало турбото.. и т.н

Накой може ли да ме насочи в търсенето :) или да обясни какво точно търся, защото не мога да намеря нито маркучлета нито накаква друга смислена връзка м/у 2-те. Довечера ще сложа и снимки на двигателя за по- голяма нагледност.

п.с. Помапата е Lucas

Edit: Това май се води "турбокомпенсация" на помпата - според налягането на турбото помпата да си регулира дебита на нафтата ...
Последна промяна от Yovchev на 19 яну 2007, 14:56, променено общо 1 път.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 19 яну 2007, 12:40

не знам какво си гледал - но търси дебел (ф20) гумен маркуч тръгващ от кулера и влизащ в помпата (отгоре й - към помпата май че преминава в метална тръба!?) - пълен с въздух (и налягане на турбото) - така че компенсацията сигурно е механична (по скоро пневматична :D )

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 19 яну 2007, 14:56

Аз съм принципно без интеркулер, ако това има значение де..
Има един дебел маркуч на помпата, но май отиваша някъде другаде ..
Като се прибера от работа ще отворя пак капака :) и ще дам и малко снимки.. :)

Edit: Ето и снимките.. .относно този дебелия маркуч дето е точно отгоре на помпата, струва ми се че влиза в купето :shock:, не съм годил да го проверявам, че вали доста :?

Изображение Изображение Изображение

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 20 яну 2007, 16:01

Днес проверих... този дебелия маркч отгоре на помпата обикаля покрай горивния филтър и е свързан за една тръбичка , която близо до турбото влиза в купето.. :shock: :?

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 20 яну 2007, 19:49

При мен е малка ( тънка ) тръбичка около 8мм. Началото й е точно над турбокомпресора на изходящата му тръба, Навит е един щуцер и от него тръгва маркуче около 15 см. След това преминава в метална тръбичка и малко преди помпата отново преминава в маркуче свързано за нещо като клапан на тялото на помпата.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 20 яну 2007, 20:16

Точно с такива р-ри.е около 8мм.Днес се пулих на един ZX 2.1TDI с помпа Бош и маркучето беше с тези р-ри. влизаше на помпата в нещо отгоре и ,приличащо на вакум-регулатор!Не ми се вярва при форда да е много по различно като р-ри. :wink:

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 21 яну 2007, 20:00

Днес пак се бутах под капака :) Гледах.. търсих.. и стигнах до извода, че съм пълен идеот или просто колата ми нама турбокомпенсация :( , възможно ли е да намам ??

Jinxy, при мен на исходната тръба на турбото има една мека връзка (около 6-8см, на снимките се вижда), която се свързва директно с входящия колектор, преди вакуумния клапан за рециклирането на газовете. При теб къде точно е вързано към ГНП-то. Да тръгна отзад напред :)

Ето малко по- подробни снимки на ситуацията.

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

П.с Някой ако може да ми покаже снимка на която е посочен въпросния маркуч (тръбичка)., ще съм много благодарен.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 22 яну 2007, 16:17

Ами така е при мен.....
Последна промяна от Jinxy на 28 яну 2007, 22:06, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 23 яну 2007, 09:44

:( Вече на 95% съм сигурен, че при мен няма турбокомпенсация.

На самото турбо има един щуцер на изходната му тръба, но то е за управлвние на разтоварващия клапан (Wastegate). Други щуцери нама, изходящата тръба минава през една мека връзка и се свързва с входящия колектор (ДВГ-то е 70hp - без интеркулер).

Относно помпата: На мястото където при теб влиза маркуча при мен нама щуцер.. а само някакви кабели (нарисувал съм ги с розово) вкюлизат точно под гуменото уплътнение.
Този черене маркуч при теб дето е, при мен е тръбишка. Ако не съм се объркал и при теб и при мен отива горе при нафтатаю?

Изображение Изображение

п.с. Евалла, само колко ти е чист двигателя... турбото все едно е в аптека :lol:

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 24 яну 2007, 21:47

Ами явно това е клапана за турбокомпенсацията но при теб може да е по електронен път???? щом там влизат кабели а при мен маркуч.... само предположение...

Потребителски аватар
Yovchev
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Yovchev » 25 яну 2007, 11:23

Jinxy написа:Ами явно това е клапана за турбокомпенсацията но при теб може да е по електронен път???? щом там влизат кабели а при мен маркуч.... само предположение...
:) може.. .доста ме съмнява ама.. ако е така се чудя от къде ли взима информация за турбото :shock: . Единственното което се сещам да е от MAF-а.
Днес ще проследя кабелите къде отиват :)

п.с Преди наколко седмици като имах проблеми с мощността почистих и MAF-a .. сега колата за 70hp си върви супер.
Доколкото знам при дизела MAF-a е за рециклирането на газовете..ама знам ли още къде дава информация :)

Потребителски аватар
Mladeja
потребител с
потребител с
Мнения: 19
Регистриран: 11 яну 2007, 18:34
Модел на автомобила: Escort 1.6 бензин
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от Mladeja » 25 яну 2007, 15:52

Mmnogo mi e trudno taka da obqsnqvam.Na pompata ot gore i trqbva da ima6 edno kryglo tqlo(vakomen korektor na pompata) i ot gore mu vliza marku4e,FORD strada to4no ot tezi marku4eta v ediniq si kraj ot kym tozi korektor e sys diametyr okolo 8mm a v drugiq si krai e okolo 5mm,ot tynkiq si krai vliza v metalna trybi4ka koqto vodi do turboto(aluminieviq kapak) tam sy6to se svyrzva s sy6toto marku4e za turboto.
Variantite sa nqkolko:da sa skysani tezi marku4eta,da ti e skasana membranata na vakomniq regulator ili trabi4kata da e pritrita nqkade ot vibraciite

Колеги пишете постингите си на кирилица !

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 26 яну 2007, 17:11

Кабелите които си показал,на ГНП са за компенсиращият клапан,променя центровката спрямо оборотите,натоварването и др.А маркучето от турбото трябва да е някъде там близо до този клапан.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта