Страница 1 от 1
проблем с оборотите на пума 1,7 зетек
Публикувано: 27 яну 2007, 00:41
от porscho
здравейте колеги, от скоро съм собственик на пума 1,7 зетек, 5 дни вървеше като оса но сега имам проблем с оборотите и работата на двигателя.като запаля гасне или много варират обортите от 300 до 800 като се менят непрекъснато, а докато карам и изключа от скорост вдига до 3000 може и 4000 и минава време докато се нормализират. освен това ми придърпва докато карам.минах на диагностика и ми казаха запушен катализатор и лош бензин. махнаха ми катализатора и смениха бензина, смениха и свещите и почистиха ламбда сондата. зеха ми 200лв и ми я върнаха със същите проблеми може би с много леко подобрение. не бих отказал идеи и помощ

ще сам мнооого благодарен
Публикувано: 27 яну 2007, 05:56
от paci
Ухааа
А здрасти ти с тази грозна пума

... уф че завиждам е сеа се прибирам от нощна смяна и нямахме бач с колегата дет я кара същата като моята и помечтахме за по една грозна пума 1,7 125 луди магарета
Къде я мина тази диагностика ?
До колкото си спомням не сме имали до сега участник с пума и то с мотор кат твоя затва ше лучкаме.
На база тва което е минало през форума моето предположение е така нареченото "стъпоково моторче" или тва е клапана за празен ход.
Натрупват се нагари, мизерии.
Една от многото теми по въпроса
Другото предложение е :
Колегата дет я кара същата катто моята имаше подобно поведение както го описваш и се оказаха угнили нацепени маркучи на EGR.
И другото :
След като са барали по колата и може би са отстранили някой проблеми ми да са рестартирали компа баси ...

...
Публикувано: 27 яну 2007, 15:54
от porscho
мерси за инфото колега аз четох всичко което намерих по подобни теми и аз мислех за стъпковото, а компа беше рестартиран но до тук нищо сега я карам все едно не е била в сервиз и мисля в понеделник да пробвам мото пфое една диагностика
п.с. между другото преди карах една фиеста 1,1 92 година ама карбуратор е знаех и кътните зъби дет се вика ама тва говедо сега много електроники са наблъскали а и от инжекции...гола вода съм

Публикувано: 27 яну 2007, 19:49
от kEFi
Напърво време е добре това, което си намислил! Ама им стой на главите! Може да ти кажат туй-онуй за смяна (за минимум 500лв и нагоре), но не бързай да се връзваш! Пиши първо тука, да го обсъдим да елиминираме туй-онуй и ще ти остане само проблема

Освед диагностика на компа за грешки поискай диагностика на датчиците и е добре да ти позамерят компресия. Един вид използвай момента за един обстоен преглед - най малкото ще имаш основно инфо...Успех!
Публикувано: 28 яну 2007, 14:03
от porscho
намерих един познат в мото-пфое и се надявам да не ми каже да сменя половината кола

но пак ще им вися на главите ако ме пуснат де

а между др издърпах на някакъв датчик буксата и колата заработи по добре но си нямам представа какво изключих

мога да го снимам и да кача снимката ако някои го познае на вид
абе трябваше да си карам фиестата с карбуратора ама на пуста гъзария

Публикувано: 28 яну 2007, 14:08
от Любо
Да не си оскубал кабела на датчика за въздуха? Ако от това ти се е оправила сваляй датчика и едно яко почиставане с контактен спрей. После си върни кабела на място.
Снимай все пак това дето си го откачил
Публикувано: 28 яну 2007, 22:55
от porscho
ето снимка на това което откачих

Публикувано: 29 яну 2007, 21:41
от DigiPro
Това което си показал на снимките е TPS или датчик за положението на дроселната клапа. Като натискаш педала на газта движиш тази клапа и определяш колко въздух да постъпва в всмукателните колектори. По положението на тази клапа и показанията на този датчик компютъра подава необходимото количество гориво за да се получи оптимална горивна смес. Предполагам, че сега като си го откачил компютъра работи с някаква осреднена стойност по подразбиране.
Този датчик представлява най-обикновен потенциометър. Може да се е износил проводимия слой и да не работи добре. Потърси из форума и из интернет с ключова дума "TPS" и ще намериш допълнителна информация.
Публикувано: 30 яну 2007, 15:02
от vladislav
porscho написа: мисля в понеделник да пробвам мото пфое една диагностика
Извинявай за любопитсвото, ходи ли на диагностика и какво ти казаха. Датчика които си снимал и на мен ми заприлича на този които следи за положението на дроселовата клапа (TPS), но не исках да пиша (все пак колите са доста различни и да не стане объркване), но имам едни съмнения за моя, а все не мога да отделя време за диагностика.
Ако си решил проблема били написал от какво е бил?
Публикувано: 01 фев 2007, 09:41
от porscho
колега, проблема е бил точно в този датчик който съм снимал, и всички точно са ми написали за какво служи

, смених го но пак има проблем и от диагностиката ми казаха че му трябва настроика , днес ще ходя пак за да ми настроят новия и ще пиша пак
и благодаря за съдействието
