Страница 1 от 1
Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 12 мар 2019, 10:59
от Ivailo7o
Здравейте колеги от скоро имам Форд Мондео мк3 2.0 тдди. При студен мотор пали от раз но ,когато я карам и достигне работната температура , при запалване изгасва или пали но две три секунди докато нареди нормалната си работа ?
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 12 мар 2019, 16:04
от ЯЛТА
В най добрия случай горивопровода смуче въздух отнякъде, щом пали топло трудно с нестабилни обороти. Има ли бързи връзки-най вероятно е от тях, износват им се О-пръстенчетата.
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 12 мар 2019, 20:43
от Penyo63
Колега, ако имаш някакви автомонтьорски умения проблема можеш да си го решиш и сам и за без пари. Тогава мога да си губя времето да ти обясня какво да направиш. Ако обаче не си сигурен, че ти стига куража или уменията за да разглобиш елемент от ГНП-то., по-добре иди на автосервиз. Приемам че до тук си направил следното; сменил си горивния филтър, акумолатора си върти нормално, както на студено така и на топло, Диагностиката не ти е отчела грешки,патаметрите на дюзите на живи данни са в нормата, проверил си актуатора на турбото, ако е вакумен става лесно. това е за което се сещам. Разбира се може и други неща, все за без пари дето се казва. Ако сменяш филтър да е скъп, не се изкушавай да си купиш филтър за 16,50лв. Това е за сега. Успех.
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 12:51
от Duff
Penyo63 написа: ↑12 мар 2019, 20:43
Колега, ако имаш някакви автомонтьорски умения проблема можеш да си го решиш и сам и за без пари. Тогава мога да си губя времето да ти обясня какво да направиш. Ако обаче не си сигурен, че ти стига куража или уменията за да разглобиш елемент от ГНП-то., по-добре иди на автосервиз. Приемам че до тук си направил следното; сменил си горивния филтър, акумолатора си върти нормално, както на студено така и на топло, Диагностиката не ти е отчела грешки,патаметрите на дюзите на живи данни са в нормата, проверил си актуатора на турбото, ако е вакумен става лесно. това е за което се сещам. Разбира се може и други неща, все за без пари дето се казва. Ако сменяш филтър да е скъп, не се изкушавай да си купиш филтър за 16,50лв. Това е за сега. Успех.
Колега, да те питам аз тогава за един мой подобен проблем на Мк3, 2.0, 115 к.с. ТДДИ - нямам проблем с уменията(поне така смятам засега). При първо палене върти и не пали - 2-3 пъти въртя по 10-15 сек. и накрая пали, но с пушек на сурова нафта. След запалване -няма проблем, пали си от раз. Проверено е всичко без ГНП - дюзи замерени, сменена верига комплект, 3 повдигача(така и така бе отворена, та ги проверих), подгревните свещи смених с нови. Пробвах с аванса, но проблема си остана.Какво да гледам на ГНП-то?
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 19:27
от ЯЛТА
Duff написа: ↑07 мар 2022, 12:51
Какво да гледам на ГНП-то?
На ГНП-то не можеш да гледаш нищо, то се проверява на стенд, а ако има изгоряла електроника,- то трябва динамичен стенд който може да симулира натоварване.
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 19:40
от F Focus
ЯЛТА написа: ↑12 мар 2019, 16:04
В най добрия случай горивопровода смуче въздух отнякъде, щом пали топло трудно с нестабилни обороти. Има ли бързи връзки-най вероятно е от тях, износват им се О-пръстенчетата.
С тези "О"-пръстенчета брах ядове на дизелов "Мерцедес"-Е класа. Няма такЪва простотия, като решение за уплътняване на горивопроводящите маркучлета и реших, че впоследствие авто-производителите ще ги забравят, ама къде ти-явно целта е да се посещават по-често фирменните сервизи!

На една среща на "Мерцедес-Клуб-а" преди много години в Казанлъшко на тръгване видях огромна локва от нафта, стичаща се надолу(колата беше паркирана под наклон надолу с муцуната), резервоарът беше пълен догоре-добре, че един от участниците си беше закупил въпросните "О" пръстенчета превантивно от "Балканстар" (да не казвам цената, че е...

), та ми услужи-инак си дотам!
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 20:21
от ivchotr
И други марки страдат от подобни решения за уплътненията.
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 20:26
от F Focus
Явно-вместо да се използват елементарни стягащи скоби на маркучлетата-нЕкви кекави "О"-пръстенчета!

Да сте наясно, че са много гадни и те изненадват изведнъж и в най-неподходящият момент!
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 21:11
от ЯЛТА
F Focus написа: ↑07 мар 2022, 20:26
Да сте наясно, че са много гадни и те изненадват изведнъж и в най-неподходящият момент
Ми те са си изпълнили предназначението да издържат 100/200 000 километра, какво повече да се иска..........
Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 07 мар 2022, 21:21
от F Focus
Ми например да се придържат към доказаната класика със затягане на въпросните маркучлета с елементарни скобички, което би било безпроблемно и завинаги, ама не!
Инак си прав, че въпросните пръстенчета издържат м/у 100-200х.км., така, че би било добре да си ги имате подръка въпросните "О"-пръстенчета в колата, ако не можете да предобрите уплътненията със скобички, или свински опашки, което в моя случай не беше възможно.
Поздрави на всички дизелджии!

Re: Трудно палене при топъл двигател Мондео 2.0 tddi
Публикувано: 13 мар 2022, 14:07
от Penyo63
В Тойота форума има интересни неща на тема трудно палене и пушене.