Каква е тази част?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Каква е тази част?

Мнение от addition » 16 юни 2019, 00:45

Здравейте, колеги!

Днес, докато си сменях въздушния филтър, открих да виси тази джаджа. Закачена е за една пластина, която е прикрепена за блока. Пластината се е счупила на две места и джаджата виси на двете си маркучета и кабелна букса. Докато я разглеждах и я допирах до маса, 2 пъти започна да бръмчи в ръцете ми, явно е електромоторче.
Опасно ли е да карам така докато намеря електрожен за пластинката?ИзображениеИзображениеИзображение

Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk


Последна промяна от addition на 16 юни 2019, 00:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1023
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от Ozzie » 16 юни 2019, 11:04

Струва ми се, че е това -> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.

P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4594
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от S_C » 16 юни 2019, 11:27

Изглежда като вакуумен клапан, но те всичките изглеждат така. връзвай го там с нещо, каквото има, да не се мандахерца около мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от addition » 16 юни 2019, 12:25

Ozzie написа:
16 юни 2019, 11:04
Струва ми се, че е това -> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.

P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.
Да, точно това изглежда! Сега ще го вържа с една тел, че ми предстои каране :)
Благодаря!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2033
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2019, 13:12

Прилича на вакуумен клапан за управление на променлива геометрия на турбина или на EGR. Управлява се с модулирани по продължителност електрически импулси и затова е избръмчало, все едно е електромотор.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

янко
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: транзит 2.0 с
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от янко » 16 юни 2019, 14:32

Вакуумен клапан е,но какво управлява трябва да се проследят маркучетата.На ситроен 1,4 хди управлява егр,а на мазда 1,6 хди турбината

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от addition » 16 юни 2019, 16:00

Трудно е да се проследи, че половината двигател е заврян под стъклото, включително свещите и ЕГР :evil:
Но го връзвам веднага, че доста време се е мандахерцало, защото е излъскало някакво желязо под него, където се е трило, а маркучетата от него ми изглеждат много меки и хилави.
Благодаря на всички!

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1023
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от Ozzie » 16 юни 2019, 16:50

EGR клапана при теб, както и при мен е с електрическо управление, чрез стъпков електромотор.
Темата долу предполагам ти е известна? ;)
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 16#p526716
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от addition » 16 юни 2019, 18:20

Дам, изчел съм всичко за него
Дано не му се случи нещо, че е заврян някъде си, а мисля да му направя емулатор като в тази тема.

Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk



Потребителски аватар
m_fokus
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 14 юли 2010, 14:19
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 ZETEC SE
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от m_fokus » 17 юни 2019, 07:05

Според местоположението (около кутията на въздушния филтър) този е за егр. Другият за турбото е отпред на двигателя, мисля че беше в ляво от стартера.
По-голям късмет е да попаднеш на читав майстор, отколкото на читава жена :lol:

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от addition » 17 юни 2019, 09:27

Само не разбрах как ламарина 1mm, носеща клапан има-няма 150g, ще се счупи така на 2 места, ама айде, не съм голям специалист. Фиксирах счупените части с планки и винтчета и сега ще търся някой с електрожен да ги "боцне" да стане по-здраво. Едва ли ще намеря втора употреба.

Edit: Между другото, 1mm ламарина може ли да се завари, някой знае ли? Ако не да търся малки нитове, както предложи Ozzie, че тия винтове ще се развият от вибрациите.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4594
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от S_C » 17 юни 2019, 15:38

Това текезесарската школа нЕма да си иде нивга...В железариите продават високотемпературни лепила за метал. Ако завреш електрожен по мотора (дори да приемем, че успееш), без да си разкачил всичкото кабели до крак, 100% ще думнеш нещо по електрониката.
Малко лепило, един нит за красота и ще надживее остатъка от колата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от addition » 17 юни 2019, 15:42

Ееее, ти пък :D Махнал съм пластината, разбира се, ето я на снимките.
Но това за лепилото не го знаех, мерси!
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13004
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от HACKO » 18 юни 2019, 00:15

1мм се заварява с СО, а това със разкачането на акумулатори и кабели заради електрониката е мит. Направил съм достатъчно много заварки по различни автомобили, без да откачам нищо за да го твърдя. При заварки в двигателния отсег много пъти съм слагал масата на минусувата клема на акумулатора (връзката е най-добра) и нищо не се е случвало.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от addition » 30 сеп 2022, 12:08

Айде същото упражнение 3 години по-късно :D този път с ламарина, по-дебела и от планката.
20220922_171855.jpg
20220922_171838.jpg

янко
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: транзит 2.0 с
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от янко » 30 сеп 2022, 21:26

Това се заваря с телоподаващо.Най -лесно е от някоя морга

Потребителски аватар
MamaMy
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от MamaMy » 30 сеп 2022, 22:29

HACKO написа:
18 юни 2019, 00:15
1мм се заварява с СО, а това със разкачането на акумулатори и кабели заради електрониката е мит. Направил съм достатъчно много заварки по различни автомобили, без да откачам нищо за да го твърдя. При заварки в двигателния отсег много пъти съм слагал масата на минусувата клема на акумулатора (връзката е най-добра) и нищо не се е случвало.
Недей да си толкова убедителен по форумите. Работих на младини почти година като електротехник в една автобусна фирма. Там пред очите ми взривиха чисто нов комплект акумулатори и изгориха всички диоди и електронното реле на генератора. Това при заварка на гърнета с електрожен. Масата я хванали към купето, а той целия ауспух на гумени тампони. Същите малоумни монтьори седмица преди това със СО заварявали нещо по шасито на друг автобус. Бяха изгорили блока за управление на автоматичната скоростна кутия (компютъра), релето на мигачите и всички инвертори на осветлението в купето. И лично аз въпреки всичките ми наблюдения и знания само да цвърна една планка на задния капак останах без акумулатор. Каза пук и прекъсна вътрешен мост. Не изби киселина както при автобуса, но ток няма.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен :wink:

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 412
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от ivchotr » 01 окт 2022, 17:21

На мен преди доста години един тупан ми изгори едната бобина на Трабанта. Хем му казах да разкачи акумулатора.
Преди 3 години в един сервиз ми сменяха мека връзка на генерацията на Фокуса и казаха, че не разкачат акумулатора, когато правят заварки. Поеха ангажимент да възстановят всичко за тяхна сметка, ако изгорят нещо. Нищо не изгоря.
Принципно токът винаги си намира най-краткия път откъдето да мине, но понякога явно има и изключения с тези високоволтови устройства. Затова е най-добре масата на заваръчния апарат да се хваща най-близо до заварявания елемент, ако последният не се сваля от колата. И съответно за всеки случай да се откача акумулаторът.
Знам всички вицове за Форд :D

imitev
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от imitev » 01 окт 2022, 19:03

Заваряването не е с високоволтови устройства, а с "голямотокови" при ниско напрежение...

Слага се дефектнотокова защита, докато заварявате.
Например такава: Цък

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 412
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Каква е тази част?

Мнение от ivchotr » 01 окт 2022, 19:46

Ами това от цък-а предпазва от висок волтаж :-?: За мен всичко над 50 волта си е високоволтов уред. Пък и не само според мен, де.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 22 госта