Страница 1 от 1

Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 00:45
от addition
Здравейте, колеги!

Днес, докато си сменях въздушния филтър, открих да виси тази джаджа. Закачена е за една пластина, която е прикрепена за блока. Пластината се е счупила на две места и джаджата виси на двете си маркучета и кабелна букса. Докато я разглеждах и я допирах до маса, 2 пъти започна да бръмчи в ръцете ми, явно е електромоторче.
Опасно ли е да карам така докато намеря електрожен за пластинката?ИзображениеИзображениеИзображение

Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk



Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 11:04
от Ozzie
Струва ми се, че е това -> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.

P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 11:27
от S_C
Изглежда като вакуумен клапан, но те всичките изглеждат така. връзвай го там с нещо, каквото има, да не се мандахерца около мотора.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 12:25
от addition
Ozzie написа:
16 юни 2019, 11:04
Струва ми се, че е това -> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Че не е хубаво да се кара с мандрахерцащи се части около двигателя е ясно. Не съм сигурен, че дебелината позволява да се завари с електрожен.
Ако нещо не пречи някъде, бих свързал двете счупени части с планка с нитове.

P.S. Късметлия си, че ако е това което си мисля, е на достъпно място. При мен въпросния клапан е наврян зад двигателя, над дясната полуоска.
Да, точно това изглежда! Сега ще го вържа с една тел, че ми предстои каране :)
Благодаря!

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 13:12
от OgiDogi
Прилича на вакуумен клапан за управление на променлива геометрия на турбина или на EGR. Управлява се с модулирани по продължителност електрически импулси и затова е избръмчало, все едно е електромотор.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 14:32
от янко
Вакуумен клапан е,но какво управлява трябва да се проследят маркучетата.На ситроен 1,4 хди управлява егр,а на мазда 1,6 хди турбината

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 16:00
от addition
Трудно е да се проследи, че половината двигател е заврян под стъклото, включително свещите и ЕГР :evil:
Но го връзвам веднага, че доста време се е мандахерцало, защото е излъскало някакво желязо под него, където се е трило, а маркучетата от него ми изглеждат много меки и хилави.
Благодаря на всички!

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 16:50
от Ozzie
EGR клапана при теб, както и при мен е с електрическо управление, чрез стъпков електромотор.
Темата долу предполагам ти е известна? ;)
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 16#p526716

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 16 юни 2019, 18:20
от addition
Дам, изчел съм всичко за него
Дано не му се случи нещо, че е заврян някъде си, а мисля да му направя емулатор като в тази тема.

Изпратено от моят Siemens C25 с помощта на Tapatalk



Re: Каква е тази част?

Публикувано: 17 юни 2019, 07:05
от m_fokus
Според местоположението (около кутията на въздушния филтър) този е за егр. Другият за турбото е отпред на двигателя, мисля че беше в ляво от стартера.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 17 юни 2019, 09:27
от addition
Само не разбрах как ламарина 1mm, носеща клапан има-няма 150g, ще се счупи така на 2 места, ама айде, не съм голям специалист. Фиксирах счупените части с планки и винтчета и сега ще търся някой с електрожен да ги "боцне" да стане по-здраво. Едва ли ще намеря втора употреба.

Edit: Между другото, 1mm ламарина може ли да се завари, някой знае ли? Ако не да търся малки нитове, както предложи Ozzie, че тия винтове ще се развият от вибрациите.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 17 юни 2019, 15:38
от S_C
Това текезесарската школа нЕма да си иде нивга...В железариите продават високотемпературни лепила за метал. Ако завреш електрожен по мотора (дори да приемем, че успееш), без да си разкачил всичкото кабели до крак, 100% ще думнеш нещо по електрониката.
Малко лепило, един нит за красота и ще надживее остатъка от колата.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 17 юни 2019, 15:42
от addition
Ееее, ти пък :D Махнал съм пластината, разбира се, ето я на снимките.
Но това за лепилото не го знаех, мерси!
ИзображениеИзображение

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 18 юни 2019, 00:15
от HACKO
1мм се заварява с СО, а това със разкачането на акумулатори и кабели заради електрониката е мит. Направил съм достатъчно много заварки по различни автомобили, без да откачам нищо за да го твърдя. При заварки в двигателния отсег много пъти съм слагал масата на минусувата клема на акумулатора (връзката е най-добра) и нищо не се е случвало.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 30 сеп 2022, 12:08
от addition
Айде същото упражнение 3 години по-късно :D този път с ламарина, по-дебела и от планката.
20220922_171855.jpg
20220922_171838.jpg

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 30 сеп 2022, 21:26
от янко
Това се заваря с телоподаващо.Най -лесно е от някоя морга

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 30 сеп 2022, 22:29
от MamaMy
HACKO написа:
18 юни 2019, 00:15
1мм се заварява с СО, а това със разкачането на акумулатори и кабели заради електрониката е мит. Направил съм достатъчно много заварки по различни автомобили, без да откачам нищо за да го твърдя. При заварки в двигателния отсег много пъти съм слагал масата на минусувата клема на акумулатора (връзката е най-добра) и нищо не се е случвало.
Недей да си толкова убедителен по форумите. Работих на младини почти година като електротехник в една автобусна фирма. Там пред очите ми взривиха чисто нов комплект акумулатори и изгориха всички диоди и електронното реле на генератора. Това при заварка на гърнета с електрожен. Масата я хванали към купето, а той целия ауспух на гумени тампони. Същите малоумни монтьори седмица преди това със СО заварявали нещо по шасито на друг автобус. Бяха изгорили блока за управление на автоматичната скоростна кутия (компютъра), релето на мигачите и всички инвертори на осветлението в купето. И лично аз въпреки всичките ми наблюдения и знания само да цвърна една планка на задния капак останах без акумулатор. Каза пук и прекъсна вътрешен мост. Не изби киселина както при автобуса, но ток няма.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 01 окт 2022, 17:21
от ivchotr
На мен преди доста години един тупан ми изгори едната бобина на Трабанта. Хем му казах да разкачи акумулатора.
Преди 3 години в един сервиз ми сменяха мека връзка на генерацията на Фокуса и казаха, че не разкачат акумулатора, когато правят заварки. Поеха ангажимент да възстановят всичко за тяхна сметка, ако изгорят нещо. Нищо не изгоря.
Принципно токът винаги си намира най-краткия път откъдето да мине, но понякога явно има и изключения с тези високоволтови устройства. Затова е най-добре масата на заваръчния апарат да се хваща най-близо до заварявания елемент, ако последният не се сваля от колата. И съответно за всеки случай да се откача акумулаторът.

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 01 окт 2022, 19:03
от imitev
Заваряването не е с високоволтови устройства, а с "голямотокови" при ниско напрежение...

Слага се дефектнотокова защита, докато заварявате.
Например такава: Цък

Re: Каква е тази част?

Публикувано: 01 окт 2022, 19:46
от ivchotr
Ами това от цък-а предпазва от висок волтаж :-?: За мен всичко над 50 волта си е високоволтов уред. Пък и не само според мен, де.