Смяна на двигател
Смяна на двигател
Здравейте колеги,
Имам фокус мк1 1.4i скоро счупих мотора. Въпросът ми е дали мога да сложа направо 1.8 или 2.0 и колко ще ми излезе.
Имам фокус мк1 1.4i скоро счупих мотора. Въпросът ми е дали мога да сложа направо 1.8 или 2.0 и колко ще ми излезе.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Директният вариант е 1.6. Най-малко преправяне на всичко под капака. Може да се смени компютъра на инжекциона, пробвано е да се кара и с 1.4 компютър, пак става.
1.8 и 2.0 периферията е много различна, тогава ти трябва цяла кола - донор за да се прехвърлят инсталации, маркучи, въздушен филтър ...
Поздрави.
1.8 и 2.0 периферията е много различна, тогава ти трябва цяла кола - донор за да се прехвърлят инсталации, маркучи, въздушен филтър ...
Поздрави.
Re: Смяна на двигател
А точно какво трябва да се преправя ако сложа 1.6
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Я дай да посмятаме малко "какво трябва"
1.Мотор
2.Работа по смяната му.
3.Пълно обслужване на новия мотор
4.Технотест
5.Смяна на документи в КАТ
6.Нова застраховка ако попада в друга застрахователна категория, а най-често точно там е прокарана границата- до 1500 и над 1500 м3.)
Само нещата до тук, ако приемем, че всичко друго по колата е в перфектно състояние, ще ти струва над 1000 лева. И срещу тях ще получиш....същия стар Фокус. Цялата операция е безсмислена, а за хилядолетен курник, спасен от скрапа в Италия или Германия е и икономически нерентабилна. Такава инвестиция си заслужава ако ще получиш нещо повече. По-нова кола, по-висока екокатегория, по-нисък разход и т.н.
1.Мотор
2.Работа по смяната му.
3.Пълно обслужване на новия мотор
4.Технотест
5.Смяна на документи в КАТ
6.Нова застраховка ако попада в друга застрахователна категория, а най-често точно там е прокарана границата- до 1500 и над 1500 м3.)
Само нещата до тук, ако приемем, че всичко друго по колата е в перфектно състояние, ще ти струва над 1000 лева. И срещу тях ще получиш....същия стар Фокус. Цялата операция е безсмислена, а за хилядолетен курник, спасен от скрапа в Италия или Германия е и икономически нерентабилна. Такава инвестиция си заслужава ако ще получиш нещо повече. По-нова кола, по-висока екокатегория, по-нисък разход и т.н.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Тъй като съм го правил, трябва ти донор с двигател и компютър.
Разликите по мотора са във всмукателният колектор, за дросела не съм 100% сигурен, ама го сложих с 1.6 колектора. С компютър 1.4 движи, но не идеално ( компромис ) . Като купуваш мотор, ако искаш регистрация ти трябва договор ( не нотариално заверен ) със собственика за покупко продажба на същият.
Относно точките на S_C :
1 , 2 и 3 са ясни.
4. технотест не е нужен, ако не се превишава мощността за модела.
5. ако мислиш да продаваш колата, само тогава се занимаваш
6. няма такова нещо 1500 , разликата в гражданска е 2 лВ в някои застрахователи, при други и няма : https://iandgbrokers.com/calculator-grajdanska/ Поздрави.
Разликите по мотора са във всмукателният колектор, за дросела не съм 100% сигурен, ама го сложих с 1.6 колектора. С компютър 1.4 движи, но не идеално ( компромис ) . Като купуваш мотор, ако искаш регистрация ти трябва договор ( не нотариално заверен ) със собственика за покупко продажба на същият.
Относно точките на S_C :
1 , 2 и 3 са ясни.
4. технотест не е нужен, ако не се превишава мощността за модела.
5. ако мислиш да продаваш колата, само тогава се занимаваш
6. няма такова нещо 1500 , разликата в гражданска е 2 лВ в някои застрахователи, при други и няма : https://iandgbrokers.com/calculator-grajdanska/ Поздрави.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Така беше някога. Вече не е. Защо...ами защото компонентите по формулите станаха повече.
ГО-смята се на кубатура. Не само, но тя е основна. Пробвай на калкулатора-същата кубатура, различни коне, да видиш какво се променя.
Местен данък-тука е манджа с грозде, пишем я при "видимите резултати" от сегашното управление, понеже няма къде другаде и на чия сметка...Та за местния данък кубатурата няма значение, но има значение мощността и екокатегорията. Отделно в Технотест винаги е имало изискване като се сменя мотор, той да е същата или по-висока екокатегория. Само, че преди това беше формалност. В КАТ може още да няма 20-годишни купета с Е6 мотори...ама ще ги отима...когато далавераджиите се усетят каква врата е оставена отворена, при това насред полето. Запасил съм се с пуканки и периодично ще хвърлям поглед на резултата от мача-не за друго, ами защото го знам как ще свърши.
Следващия момент, да не дава оня горе...е при ПТП и номер на мотор се окаже различен от тоя по талон. Проблем-много голям!
КАТ-Община и ГТП са свързани в момента в единна система. След някоя година ще свържат и винетките.
ГО-смята се на кубатура. Не само, но тя е основна. Пробвай на калкулатора-същата кубатура, различни коне, да видиш какво се променя.
Местен данък-тука е манджа с грозде, пишем я при "видимите резултати" от сегашното управление, понеже няма къде другаде и на чия сметка...Та за местния данък кубатурата няма значение, но има значение мощността и екокатегорията. Отделно в Технотест винаги е имало изискване като се сменя мотор, той да е същата или по-висока екокатегория. Само, че преди това беше формалност. В КАТ може още да няма 20-годишни купета с Е6 мотори...ама ще ги отима...когато далавераджиите се усетят каква врата е оставена отворена, при това насред полето. Запасил съм се с пуканки и периодично ще хвърлям поглед на резултата от мача-не за друго, ами защото го знам как ще свърши.
Следващия момент, да не дава оня горе...е при ПТП и номер на мотор се окаже различен от тоя по талон. Проблем-много голям!
КАТ-Община и ГТП са свързани в момента в единна система. След някоя година ще свържат и винетките.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Вчера ми докараха кола след технотест, така че не говоря наизуст. Ти погледна ли гражданската от сайта???
А за номер на мотора ще изчакам някъде да го видят... ако щеш и при катастрофа , да уе
А за номер на мотора ще изчакам някъде да го видят... ако щеш и при катастрофа , да уе
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Е хубаво...като не се иска технотест, какво е правила там? Въпросът беше дали може да се смени 1,4 с 1,6 без технотест. Не може. Може само с друг 1,4.
Екокатегорията как и е определена ? Ако няма, в КАТ ще я пишат без категория, но местният данък става друг.
Екокатегорията как и е определена ? Ако няма, в КАТ ще я пишат без категория, но местният данък става друг.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на двигател
Дори една буква в кода на двигателя да не съвпада в КАТ Х-во се изисква технотест.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 101 госта