Focus MK1 1.8TDCI - силен теч на масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Focus MK1 1.8TDCI - силен теч на масло

Мнение от Alex86 » 20 юни 2019, 20:02

Здравейте.
Наскоро закупих доста окаян Ford Focus MK1 1.8TDCI комби с цел да го ползвам като "муле" за багаж и строителни материали. Тъй като колата имаше доста проблеми, започнах да оправям тук-там нещо в свободното си време като хоби. Имаше доста течове на масло - счупена тръба на щеката за маслото, протекла вакуум помпа, гарнитура капак на клапани, както и други по-дребни проблеми. За един уикенд отстраних всичко, което намерих и смених ремъци и ролки (ангренажният беше целия напукан и имаше написано отвътре на капака 101000км (колата е на 230хил сега :shock: ).
Запалих колата и... ужас! Още по силен теч от предишните, но сега откъм ремъците! След малко ровене видях, че идва откъм ангренажния ремък, зад ролката, задвижваща ГНП. Принципно от помпата се чува звук като на заминаващ лагер, но като сменях ремъците не усетих луфт, а проверих.
След смяната на ремъка го бях оставил една идея по-хлабав от преди това (но достатъчно затегнат да няма как да прескочи). Вероятно все пак има някакъв поне минимален луфт, щом издава такъв звук и промяна в обтягането на ремъка предизвиква теч. Сега обаче не мога да го спра дори като затегна ремъка повече...

Въпросът ми е дали това е семеринга, който трябва да сменя (знам, че ако има луфт в лагер пак ще протече, но не планирам да пазя дълго колата или да наливам съществени суми в нея). Ще го поръчвам извън България и ми е важно да не взема грешна част.


Извинявам се ако задавам глупав въпрос, но за пръв път купувам и работя по дизел. Не ми е основен автомобил, но искам да дам колата на сина на колега да се учи и е добре да е достатъчно изправна.

Благодаря предварително.
Прикачени файлове
Screenshot_1.jpg

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus MK1 1.8TDCI - силен теч на масло

Мнение от Alex86 » 23 юни 2019, 15:55

Колеги, щастлив съм да споделя - проблемът е отстранен. Точно това беше течащия семеринг, но не бе точно в него причината. Металната планка зад него беше усукана и като съм натегнал капака на ангренажа съм я усукал още. В резултат е притиснала семеринга и съответно е избил теча на масло. Семерингът беше спукан от натиска, та го смених. Планката не можах да я оправя, но я отрязах изцяло (сега откъм двигателя не е изцяло покрит ангренажния ремък).
Ще купя друга от някоя морга като имам време, но за сега спирам да си троша нервите с тази бангия. Мондеото е на ред за смяна на биалетки и задни амортисьори, а после трябва да сменям дискове и накладки на Аудито... и после на фотосинтеза до коледните бонуси.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта