Страница 1 от 1

Губене на мощност при рязко натискане на газта

Публикувано: 30 яну 2007, 18:30
от samsung_bg
Колеги,дайте съвет
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?

Публикувано: 30 яну 2007, 19:04
от paci
До 2000 оборта като настъпиш рязко газта няма никой.
Като мине 2000 на 2500 ли е ненам точно щото не си зяпам оборотомера а пътя и някъде към 3000 сякаш се включва някакво турбо и излита.
Тва ли ти е проблема ?
Дръж я в обороти тази каруца и мачкай педала :)
И умната :wink:

Re: Губене на мощност при рязко натискане на газта

Публикувано: 30 яну 2007, 19:17
от cenzor
samsung_bg написа:Колеги,дайте съвет
Когато колата е добре заряла при рязко натискане на газта
(обикновено при изпреварване) не достига мощност и след
няколко секунди изведнъж се като че ли нещо се отпушва и
колата върви с пълна мощност.
Сменил съм горивен филтър,свещите са добри(платинени)
Някакви идеи?
:D Ами вече май са ти го обяснили.. И при мен е така до 2000-2200 оборота на малките предавки е мъка, след това се изстрелва и стигне ли 3000 ускорението е повече от прилично.
На магистралата 2800-3000 оборота и 110 км ако започана изпредварване ми трябват 5-10 секунди докато се освести, но мине ли 3000 трябват няколко секунди за да набере до 140.
1.3 L Duratec е моят двигател, но предполагам, че и при теб е така.

Публикувано: 30 яну 2007, 21:52
от chains
Абе като събирам мнения /и в Опел форума/ това май е проблем при всички малки 16V мотори! Значи на брат ми Тиграта 1.4 16V /нали чат пат я карам, че тя става само за гъзария и като му потрябва кола ми взима Мондито/ принципно на икономично градско върви добре /сменям предавката на 2000обр и ускорявам плавно/, но както казвате като я натисна рязко /абе чат пат при добри условя ми е ще да я поизръчкам/ и в първия момент "ъъъ" и стигне ли до 3000обр. и направо побеснява!?!? Та понеже нещо не ми харесваше така започнах да си мисля лоши неща за ЕГР клапана /че съм патил с такъв, а новите са бая солени.../, че нещо може да е тръгнал да ни изоставя и почва да маже фазите! Но така за спорта /с надежда в душата/ сменихме свещите и кабелите с нови ориг. /купени от София ауто/, че старите така и така кой знае на колко км. са - ама полож. си остана същото!
Ходихме на диагностика и компа показва, че вс. си е в норма!?!?!?

Публикувано: 31 яну 2007, 16:20
от samsung_bg
Благодаря за съветите,съгласих се - но донякъде,защото това с губенето
на мощността не го прави винаги и аз си мисля, че има някакъв проблем

Публикувано: 31 яну 2007, 17:08
от paci
Добре де.
Не боде муцина нали ?
Изрежи я на 1-ва, направи една бърза смяна на 2-ра и пак намачкай педала и тогава ела кажи, че пак не е изтеглила.
Леко на 1-ва, смяна на 2-ра и ако оборотите са ти до 1500 натисни педала до метала и запали цигара да я чакаш да се развърти.
Може пък да имаш някакъв проблем.
Опитай тва дето ти писах и кажи по-точно в какви моменти мислиш, че нямаш мощност.
Обърни внимание на какви обороти се опитваш да ускоряваш.

Публикувано: 31 яну 2007, 17:20
от samsung_bg
О.К.
Ще пробвам,но ми трябва едно по-дълго пътуване,а сега няма време.
Аз правя сравнение с едно RENAULT CLIO 92г. 1,8mI-90коня,
което съм карал досега.
При него няма такива работи.
С каквито и обороти да караш - при натискане на газта се
изстрелва като пушка

Публикувано: 31 яну 2007, 17:25
от paci
samsung_bg написа:С каквито и обороти да караш - при натискане на газта се изстрелва като пушка
Да беее
От 1500 оборота на 5-та от 40 на 240 за 3,5 сек.
Може и да има нещо в обемите.
Е горе chains почна нещо щото има наблюдения човека.
Ай да го чуем и него ко ще каже.

Публикувано: 31 яну 2007, 19:45
от chains
Значи не бъркай Реното с твоята Фиеста. Тоест наистина по каталог те имат еднакъв брой конски сили и би трябвало да вървят приблизително еднакво /поне на теория/, но в реалност не е така поради разликата в работния обем. Истината е, че по-важната стойност за това реално колко дърпа колата е въртящия момент /при какви режими, колко и за колко дълго в оборотната таблица/, а колите с малък обем имат нисък върт. момент. Докато 1.8 си има доста по-висок и по-важното той идва при по-ниски обороти и се задържа в по-широк оборотен диапазон /още повече, че този двг идва направо от Лагуната, а тя си върви добре с него/.

Приложил съм диаграма на тиграта 1.4 /такава имам под ръка/ от която е видно, че реално двигателя добива мощност след 4000обр, докато обърнете внимание 1.6 се зъби още след прекрачването на 2000обр. , а с 1.8 разликата е...... !

Истината е, че реално /сори, че използвам опел за сравнение/ корсата с 1.4 8V е 72 кс и 118Нм, а 1.4 16V е 90 кс и 124Нм - Тоест реално разликата във въртящия момент е малка.

Много хора викат еми добре защо не сложат голям расов мотор; еми защото големия мотор е с голям почасов разход и влезели се в задръстване си гори яко - кой би искал да вози в малолитражка, а да се ръси като за лимозина /просто такива коли не се продават добре/, актуалната тенденция дори е към системно смъкване на работния обем и оптимизиране на работния менджъмнт с оглед постигането на по-голяма производителност от единица гориво в определен обем.

Та целта тук е като киснеш из задръстванията да си харчи колкото обикновенна малолитражка, а при зор да се развихри /като разбира се за целта я поизпържиш на първа, втора и трета/ Факт е, че като караш зад камион с 40 на трета и решиш да изпревариш натискаш педала и отначало ъъъъ, но обаче връщаш втора газ и просто отлиташ. Аз и свикнах и в момента като съм с нея направо правя добри постижения!

Но ако /все пак той си кара колата и най-добре знае/ на моменти колата има сериозен спад в мощността, то трабва да се обърне внимание на това и да се направи една диагностика за да не го остави нейде на път. Лошото е, че модерните бенз коли имат много електронни датчици, контролери и т.н., които оказват пряко въздействие върху процесите в мотора и при нашите не много млади автомобили започват да създават ядове!

мноиго се баркате

Публикувано: 06 фев 2007, 20:27
от LUDOST
Незнам да ли сте се занимавали но за да ти дам съвет, ще рискувам да стана лош, но истината е, че колата ти глъхне защото ти е зацапана клапата за въздуха, по точно датчика за въздухааааааааа, който е до въздушния филтър, или си го почисти със специален спрей се прави,или отиди да ти го почистят, струва около 20 лв но ще караш колата която си карал преди.

Публикувано: 06 фев 2007, 20:45
от paci
Карам с V-Power 95, като се върна на 95 от OMВ и колата умира и вдига разхода.
Колега кара същата като моята и усеща смърт след V-Power дори и с обикнвения на Shell .

така 6те е

Публикувано: 06 фев 2007, 21:00
от LUDOST
Ако колата ти наистина глъхне когато и подаваш рязко газ, причината е точно това. аз имах същия проблем и видях голям зор докато разбера какво става.

paci:
Имаш 2МВ лимит за прикачване на файлове.
Не си прикачвай снимката към всяко мнение защото скоро ще си изчерпаш лимита.

Публикувано: 06 фев 2007, 23:16
от orlinm
От колко време не са ти сменяни кабелите на свещите? И ако "скоро" са сменяни какви са сложени - ориджънъл или по-евтини?

Re: така 6те е

Публикувано: 07 фев 2007, 05:44
от paci
LUDOST написа:Ако колата ти наистина глъхне когато и подаваш рязко газ, причината е точно това. аз имах същия проблем и видях голям зор докато разбера какво става.
Тва за мен ли беше ?
Аз не се оплаквам от моята. Бега си и гори нормално.

orlinm, човека казва от време на време. Ако са кабели май ще е постоянно.
На моята съм разкачвал всички букси които докопах в моторния отсек и съм ги ръсил с WD-40.
Клапана за празен ход е чистен както и EGR-то, но не съм имал проблеми за да ги правя тези процедури.
MAF-а за който говори LUDOST не можах да го докопам. :twisted: ... но ще дойде ден ... :D

здравеи

Публикувано: 15 юли 2007, 21:14
от totoza
и при мен имаше същия прублем беше дебитомера деше куца до 2000 -2200 но спря след смяна на дебитомера

И аз иам тоя проблем

Публикувано: 16 юли 2007, 05:24
от niksi_mk
Карам мондео 1.8 16в с зетек-е двигател и проблема е същия . В форд мото фое викат нищо и няма а колата глъхне адски много до 2500 . И направих 2-ри пЪт диагностика при един селянин и неговия комп вика ламбда сонда и дебитомер ... Може да глъхне но гори малко и вЪрви много за комби :P :P :P Ще ги сменя тая седмица и ще пиша Чао за сега

Публикувано: 16 юли 2007, 11:27
от jlpetkov
хора, чистете го тоя MAF :P процедурата отнема 3-5 мин и струва колкото един спрей :wink:
връткавото е че трябва такава гадна отверка-звезда с дупка, иначе отвиваш, пръсваш, завиваш и глъхненето изчезва (поне при мен помогна).
А понеже съм тарикат, даже пръсках с чужд спрей -Break Clining (нещо такова за чистене на дисковете)

Публикувано: 16 юли 2007, 11:47
от kEFi
Все пак, не прекалявайте с тоя МАФ! Не се зацапва лесно и му е противопоказно често-често да се заигравате с него!!!