Страница 1 от 1
Въпрос свързан с оборотите на двигател 1.8L 16V Zetec
Публикувано: 31 яну 2007, 19:50
от demony
Здравейте!Имам Форд Ескорт 1993г 1.8L 16V DoHC EFI двигател.Доста време карах с скапан съединител ии на мощност но двигателя въобще не разчитах!Само вдигаше обороти но съединителя си казваше думата и колата не вървеше....

Днес смених съединителя с нов LUK ии първото нещо което направих е да си припомня как вървеше кола преди време

Определено въпреки че колата с газова уредба lovato мога да кажа че доста дърпа ии пили доста гуми така да се изразя!И Сега идва странният проблем!При каране на 2-3 предавка до към 2000-3000 оборота при натискане на педала на газта не се забелязва съществено ускорение (то си се усеща) но като подам повечко газ и стигна към 4500-5000 оборота направо колата излита??!?
Въпросът ми е нормално ли е този двигател да показва потенциала си все във високи обороти и ако да вредно ли е за него карането във високи обороти(да приемем че разхода не е проблем)?
Благодаря!
Публикувано: 31 яну 2007, 20:13
от venom4o
Колега не съм запознат с твоя мотор! Но доколкото съм запознат с бензиновите мотори тяхната сила като коне и вътрящ момент се проявава на високи обороти .. Моя мотор е 115 коня.. те се проявават при 5500 оборота.. .. и наистина мине ли 3000 откача мине ли 4000 излита.. 5-6000 не коментирам..
Докато при дизеловите мотори те могат да развият висок вътрящ момент още на ниски обороти.. Съвсем е нормално!
Публикувано: 31 яну 2007, 20:20
от demony
venom4o написа:Колега не съм запознат с твоя мотор! Но доколкото съм запознат с бензиновите мотори тяхната сила като коне и вътрящ момент се проявава на високи обороти .. Моя мотор е 115 коня.. те се проявават при 5500 оборота.. .. и наистина мине ли 3000 откача мине ли 4000 излита.. 5-6000 не коментирам..
Докато при дизеловите мотори те могат да развият висок вътрящ момент още на ниски обороти.. Съвсем е нормално!
добре мерси за отговора но сега идва въпросът ми вредно ли е за двигателя да се кара в такива обороти? става въпрос за 4000-5000?
Публикувано: 31 яну 2007, 20:47
от dimbatami
БАЦЕ ИМАМ орион със същия двигател и на гас винаги ще ти дърпа само на високи обороти виж как върви на бензин трябва след 1500 оборота да започва да набира добре. Я кажи за съединитела колко даде и за смяната
Публикувано: 31 яну 2007, 20:56
от demony
dimbatami написа:БАЦЕ ИМАМ орион със същия двигател и на гас - (пише се със "З" - ГАЗ) винаги ще ти дърпа само на високи обороти виж как върви на бензин трябва след 1500 оборота да започва да набира добре. Я кажи за съединитела колко даде и за смяната
Съдинителя целият комплект ми беше 260лв + ми взеха 100лв за смяната му !Много съм доволен засега от него!
А така и нерезбрах вредно ли е да го карам ескорта все на високи обороти защото на мен не ме пречи но да не вземе да възникне някакъв проблем!
Публикувано: 31 яну 2007, 21:08
от kEFi
Ами...не е вредно. Тяколата за това е направена. Виж, ако искаш да щадиш - няма да я караш постоянно в този режим (износва се по-бързо)...
Публикувано: 01 фев 2007, 09:03
от nikolovvd
Старите бензинови двигатели (от края на миналия век) даваха максималната си мощност при 5000-5200 оборота, а максималния въртящ момент при около 3000 оборота. Става дума за моя двигател 2.0 DOHC 125к.с. и 178 Nm въртящ момент.
При новите (да вземем 2.0 Duratec 16V)
Максимарната мощност от 145к.с. се отдава при 6000 об./мин., а максималния въртящ момент от 190 Nm - при 4500 об./мин.
По съвсем друг начин стои въпроса при дизелите.
Да вземем 1.8 Duratorq TDCi.
Максимарната мощност от 125к.с. се отдава при 3850 об./мин., а максималния въртящ момент от 320 Nm забележете още при 1750 об./мин.
Ето защо на запад хората са се ориентирали към дизеловите агрегати, а не е за подценяване и ниския им разход.
относно оптималните обороти
Публикувано: 03 фев 2007, 10:05
от isoiso
За бензинов мотор оптималните обороти ЗА ДВИГАТЕЛНОТО МАСЛО са между 1800 и 4200. Под 1800 и над 4200 оборота съкращават живота на двигателното масло

Лично според мен ако един двигател не ускорява до 4200 об не го търси и нагоре само да вдигаш шум, особено пък Зетек моторите, които са направени да дърпат от ниските обороти. Моята машина на 160км/ч няма 4000 об на 5-та . . .
Re: относно оптималните обороти
Публикувано: 03 фев 2007, 18:46
от DigiPro
isoiso написа: Лично според мен ако един двигател не ускорява до 4200 об не го търси и нагоре само да вдигаш шум, особено пък Зетек моторите, които са направени да дърпат от ниските обороти. Моята машина на 160км/ч няма 4000 об на 5-та . . .
А моята до 2000 е много умрела. От 2 - 4 хил. ускорява много добре, а на 4000 все едно се включва някакво турбо. Според мен двигателите Zetec а и другите 16 клапанови двигатели си искат по високи обороти за да покажат пълния си потенциял.
Публикувано: 03 фев 2007, 23:16
от disc
Публикувано: 04 фев 2007, 20:17
от vlad
1.8-115к.с. и 2.0 136 к.с
Публикувано: 05 фев 2007, 01:08
от chains
За бенз двг /особено с хубаво масло/ поддържането на 4000обр. не е проблем дори е ок /маслената помпа е генерирала високо налягане и двг е добре смазан; същото положение е и при водната помпа и алтернатора - тоест двг е защитен/. По принцип съвременните бенз двг се чувстват най-добре в диапазона 3000 - 4500обр - мйркат кротко и са много стабилни, няма почти никакви вибрации. Лошото в случая е, че спрямо броя на оборотите се увеличава и разхода, затова можем да приемем, че за извънградско оптималния режим е между 3000 и 3500обр. - добър баланс между кеф на мотора и разход

/Ако двг няма техн. или електронен проблем примерно от София до Бургас ще даде много добър разход и както викат старите хора ще избели ауспуха/
пп: а това си е и прилично темпо /при Сиера и Скорпио с 3000 си на ~ 120 км/ч., а при Фиеста и Ескорт с 3500 си на 115 - 120км/ч./
Публикувано: 05 фев 2007, 11:51
от kEFi
.... Ескорта на 3500 оборота е към 140км/ч...
Публикувано: 05 фев 2007, 11:52
от cenzor
kEFi написа:.... Ескорта на 3500 оборота е към 140км/ч...
Мда, и моята Фиеста почти така , 3600-3650 оборота = 140км/ч.

Публикувано: 05 фев 2007, 12:07
от paci
Неква друга беше темата ми се струва !