Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 13 яну 2020, 21:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Здравейте,
Нов съм във форума, та не съм сигурен, че това е правилното място за темата - ако не е така, извинявам се.
Наскоро си закупих Ford Fiesta модел 2013 с двигател 1.5 Duratorq-TDCi на 107хил.км. Веднага смених "стандартните" неща като масло, филтри и ремъци. От тогава съм изминал 400км. градско и онзи ден ми излезна съобщение на дисплея "Engine oil change due. Service required", но все пак тръгнах и забелязах как на светофара опушвам този зад мен с бял дим. Спрях пред един блок и пушенето продължи и даже цвърчеше нещо при ауспуха. Прибрах се и пушилката спря, но миришеше кофти. На следващата сутрин проверих маслото и е 1 см. над максимума.
Питах няколко майстора (по телефон, защото всичко живо е заето този месец) и ми казаха, че е влезнал дизел в маслото. Един казва да си карам, че ще го изгори, пък друг ме съветва да го сменя и да следя.
Поразчетох се в интернет и видях, че е възможно да съм прекъснал регенерацията на ДПФ-а и заради това да е вкарало дизел в маслото.
Та въпросите са ми:
1. Възможно ли е при изключване на автомобила и съответното прекъсване на тази регенерация да за върне дизел в картер? И ако да, то как може да се разбере, че е влезнала в такъв режим, защото индикации нямаше. Как процедират хората с дизели, които използват предимно градско тип "тръгни-спри"?
2. Вярно ли е твърдението "дизелът ще се изпари" и мога да карам така, но да следя дали спада нивото. Питам, защото маслото е на няма и 20дни.
3. Някой имал ли е подобен проблем и какви са били решенията?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
Нов съм във форума, та не съм сигурен, че това е правилното място за темата - ако не е така, извинявам се.
Наскоро си закупих Ford Fiesta модел 2013 с двигател 1.5 Duratorq-TDCi на 107хил.км. Веднага смених "стандартните" неща като масло, филтри и ремъци. От тогава съм изминал 400км. градско и онзи ден ми излезна съобщение на дисплея "Engine oil change due. Service required", но все пак тръгнах и забелязах как на светофара опушвам този зад мен с бял дим. Спрях пред един блок и пушенето продължи и даже цвърчеше нещо при ауспуха. Прибрах се и пушилката спря, но миришеше кофти. На следващата сутрин проверих маслото и е 1 см. над максимума.
Питах няколко майстора (по телефон, защото всичко живо е заето този месец) и ми казаха, че е влезнал дизел в маслото. Един казва да си карам, че ще го изгори, пък друг ме съветва да го сменя и да следя.
Поразчетох се в интернет и видях, че е възможно да съм прекъснал регенерацията на ДПФ-а и заради това да е вкарало дизел в маслото.
Та въпросите са ми:
1. Възможно ли е при изключване на автомобила и съответното прекъсване на тази регенерация да за върне дизел в картер? И ако да, то как може да се разбере, че е влезнала в такъв режим, защото индикации нямаше. Как процедират хората с дизели, които използват предимно градско тип "тръгни-спри"?
2. Вярно ли е твърдението "дизелът ще се изпари" и мога да карам така, но да следя дали спада нивото. Питам, защото маслото е на няма и 20дни.
3. Някой имал ли е подобен проблем и какви са били решенията?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Не, няма как примеса в маслото да се изпари, това масло вече е негодно. Докато не се установи и отстрани причината за постъпване на Нафта в маслото, колата не трябва да се експлоатира.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
1. Забрави.
2. Нафтата не се изпарява. Всъщност изпарява се, но времето е много дълго. Леген нафта ако го оставиш навънка, ще годиняса преди нивото му да падне с 1см. Да караш така пък въобще не е опция. Макар, че зависи за колко си купил колата. Ако идеята е да изкара зимата...може и да изкара. Сега само пълни. На следваща фаза пораженията са такива, че започва обратния процес-масото с нафта влиза в цилиндъра. И общо взето там някъде е края на филма за тоя мотор-остава без масло и приклчюва. Като преди това ще убие всичко читаво, което може да бъде продадено от колата на части-примерно главата и ДПФ-а. То друго ценно и няма...
3. Обикновено комън рейла пълни картера с кереч от дюзите. Ремонтът е труден, но за сметка на това скъп. Някоя дюза е гушнала букета. Това най-често. Те са евтинджос- по 500-600 лева парчето май бяха парчето, нови.
Най-лошия вариант-коньо си е умЕл и просто сега е почнал да мирише-някой цилиндър е загубил компресия до толкова, че нафтата не се пали или не изгаря напълно в дадени режими и тече в картера. Обаче тогава ще имаш загуба на мощност.МАкар, че всъщност като се замисля...то на 1.5 я го усетиш, я не.
При всички случаи ти трябва някой да и направи диагностика на тая кола. Обаче...трябва да разбира от печки. Тия, дето са ти казали да я караш така и че ще се изпари-от сега да си знаеш, не са твоите хора.
2. Нафтата не се изпарява. Всъщност изпарява се, но времето е много дълго. Леген нафта ако го оставиш навънка, ще годиняса преди нивото му да падне с 1см. Да караш така пък въобще не е опция. Макар, че зависи за колко си купил колата. Ако идеята е да изкара зимата...може и да изкара. Сега само пълни. На следваща фаза пораженията са такива, че започва обратния процес-масото с нафта влиза в цилиндъра. И общо взето там някъде е края на филма за тоя мотор-остава без масло и приклчюва. Като преди това ще убие всичко читаво, което може да бъде продадено от колата на части-примерно главата и ДПФ-а. То друго ценно и няма...
3. Обикновено комън рейла пълни картера с кереч от дюзите. Ремонтът е труден, но за сметка на това скъп. Някоя дюза е гушнала букета. Това най-често. Те са евтинджос- по 500-600 лева парчето май бяха парчето, нови.
Най-лошия вариант-коньо си е умЕл и просто сега е почнал да мирише-някой цилиндър е загубил компресия до толкова, че нафтата не се пали или не изгаря напълно в дадени режими и тече в картера. Обаче тогава ще имаш загуба на мощност.МАкар, че всъщност като се замисля...то на 1.5 я го усетиш, я не.
При всички случаи ти трябва някой да и направи диагностика на тая кола. Обаче...трябва да разбира от печки. Тия, дето са ти казали да я караш така и че ще се изпари-от сега да си знаеш, не са твоите хора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Това е болест на всички дизели с DPF карани като " икономична " градска кола.
Идеята на DPF е доизгаряне на саждите, които не могат да се елиминират от катализатора. Ако колата се кара на дълъг път с високи скорости, доизгарянето се извършва благодарение на температурата.
Ако се кара градско с ниски натоварвания на къси разстояния, натрупват се сажди и диференциалното налягане се повишава. Инжекциона получава сигнал и повишава доста впръскваното количество нафта с цел запалване в DPF и съответно доизгаряне на отпадъците.
Когато се кара градско на къси дистанции, това се случва често и в цилиндрите не може да се изгори всичката нафта, част от нея се просмуква и повишава нивото на маслото. Ако количеството е много, а 10 мм. или 1 см. е мноооого, маслото се разрежда и се нарушават смазочните свойства. Има случаи на задрали лагери.
Варианти за действие:
1. При такова повишаване на нивото на маслото се сменя, за да се предпази мотора и неговото здраве.
2. Не се купува съвременен дизел да се мъчи градско на къси дистанции.
3. DPF се премахва софтуерно и хардуерно и изчезва регенерацията, та става и за градско и за извънградско.
Имам няколко коли, минали по този вариант ( имам човек който ги прави софтуерно ) и нямат проблеми.
Поздрави.
Идеята на DPF е доизгаряне на саждите, които не могат да се елиминират от катализатора. Ако колата се кара на дълъг път с високи скорости, доизгарянето се извършва благодарение на температурата.
Ако се кара градско с ниски натоварвания на къси разстояния, натрупват се сажди и диференциалното налягане се повишава. Инжекциона получава сигнал и повишава доста впръскваното количество нафта с цел запалване в DPF и съответно доизгаряне на отпадъците.
Когато се кара градско на къси дистанции, това се случва често и в цилиндрите не може да се изгори всичката нафта, част от нея се просмуква и повишава нивото на маслото. Ако количеството е много, а 10 мм. или 1 см. е мноооого, маслото се разрежда и се нарушават смазочните свойства. Има случаи на задрали лагери.
Варианти за действие:
1. При такова повишаване на нивото на маслото се сменя, за да се предпази мотора и неговото здраве.
2. Не се купува съвременен дизел да се мъчи градско на къси дистанции.
3. DPF се премахва софтуерно и хардуерно и изчезва регенерацията, та става и за градско и за извънградско.
Имам няколко коли, минали по този вариант ( имам човек който ги прави софтуерно ) и нямат проблеми.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 13 яну 2020, 21:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Привет,
Много благодаря за бързите и изчерпателни отговори от всички, защото стряскащата информация (за мен) от тях ме накара да се зачета още повече и може би открих проблема, който е тривиален, но все пак ще го разкажа. И се надявам наистина само това да е била причината.
След като видях Вашите отговори и още повече се изнервих как първата ми собствена кола може да е за боклука, и така или иначе си нямам почти никаква идея от техническите особености на колите, та започнах да се информирам още повече от всякакви места. В крайна сметка стигнах до упътването на автомобила (имам само електронно) и забих на количеството масло, което събира моят двигател. Видях цифрата 3,9л с филтър и започнах да връщам лентата как ми казаха, че е купена 5л туба за маслото, но понеже е голяма и заради това остатъкът е сипан в по-малка такава. Веднага отидох до колата да проверя - 450мл. И започнах да си мисля как двигател събиращ 3,9л може да остави толкова малко. Днес се обадих на човека и го попитах дали ми е дал всичкото масло или е оставил за него/използвал някъде другото - всичкото трябва да е при мен. Разбрах, че препълването също може да доведе до симптомите ми от бял пушек, та реших, че е това - изкарах към 500мл (сигурно другото съм го изгорил за 400км) и нивото се нормализира. Покарах я из града и пушек няма, върви си екстра (то и преди това, но димеше или поне последните няколко километра го забелязах
). Ще започна да следя нивото на маслото (защото досега не я бях вадил тая пръчка) и се надявам това да е проблемът, и да не се е омазала много работата заради тези 550мл повече.
В крайна сметка съобщението "Engine oil change due. Service required" се е появило, защото е дошло времето за смяна според компютъра, който също не беше нулиран и ми помогна да се информирам повече за автомобила.
Също така установих, че май не съм си подбрал най-подходящата за мен кола с този ДПФ, защото карам предимно градско и то на чести и къси разстояния. Обаче ще се наложи да добавя едни "разходки" с по-постоянна скорост и да се надявам това да крепи положението, пък ако не - ще се възползвам от предложението на fordmaniac за премахването му.
Като заключение ще кажа, че сега разбирам колко е важно кой точно ти обслужва колата, пък било то и просто смяна на масло!
Поздрави и благодаря още веднъж за светкавичната реакция.
Много благодаря за бързите и изчерпателни отговори от всички, защото стряскащата информация (за мен) от тях ме накара да се зачета още повече и може би открих проблема, който е тривиален, но все пак ще го разкажа. И се надявам наистина само това да е била причината.
След като видях Вашите отговори и още повече се изнервих как първата ми собствена кола може да е за боклука, и така или иначе си нямам почти никаква идея от техническите особености на колите, та започнах да се информирам още повече от всякакви места. В крайна сметка стигнах до упътването на автомобила (имам само електронно) и забих на количеството масло, което събира моят двигател. Видях цифрата 3,9л с филтър и започнах да връщам лентата как ми казаха, че е купена 5л туба за маслото, но понеже е голяма и заради това остатъкът е сипан в по-малка такава. Веднага отидох до колата да проверя - 450мл. И започнах да си мисля как двигател събиращ 3,9л може да остави толкова малко. Днес се обадих на човека и го попитах дали ми е дал всичкото масло или е оставил за него/използвал някъде другото - всичкото трябва да е при мен. Разбрах, че препълването също може да доведе до симптомите ми от бял пушек, та реших, че е това - изкарах към 500мл (сигурно другото съм го изгорил за 400км) и нивото се нормализира. Покарах я из града и пушек няма, върви си екстра (то и преди това, но димеше или поне последните няколко километра го забелязах

В крайна сметка съобщението "Engine oil change due. Service required" се е появило, защото е дошло времето за смяна според компютъра, който също не беше нулиран и ми помогна да се информирам повече за автомобила.
Също така установих, че май не съм си подбрал най-подходящата за мен кола с този ДПФ, защото карам предимно градско и то на чести и къси разстояния. Обаче ще се наложи да добавя едни "разходки" с по-постоянна скорост и да се надявам това да крепи положението, пък ако не - ще се възползвам от предложението на fordmaniac за премахването му.
Като заключение ще кажа, че сега разбирам колко е важно кой точно ти обслужва колата, пък било то и просто смяна на масло!
Поздрави и благодаря още веднъж за светкавичната реакция.
- Фиеста
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
- Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Абе,що ми се струва,че не е баш това с повече налято масло,но...въпреки,че има големи некадърници по сервизите и сипват,колкото им падне. Ще пишеш пак и ще кажеш.Иначе най-добре се свържи с Фордманияка и му я закарай да я погледне.Човека е "строг,но справедлив"
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
По добре си смени маслото, за да нямаш главоболия. И туй нещо за премахването ма дпф-а не е добра мярка, като решаване на проблема.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Това от опит ли го твърдиш?? Или си чул някъде?
Тази Мазда 6 е с премахнат DPF и EGR преди 5г. и 120 000 кМ , върви идеално, разхода е около 0.5 л надолу. Не повишава нивото на маслото, което грози задиране на колянов вал. Това е снимка на инструкция за смяна на масло като се повиши нивото ( а се повишаваше ... ) Поздрави.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Чух на едно място, но сигурно са ме излъгали. Извинявай, че изказах различно от твоето мнение.fordmaniac написа: ↑15 яну 2020, 18:10Това от опит ли го твърдиш?? Или си чул някъде?
Тази Мазда 6 е с премахнат DPF и EGR преди 5г. и 120 000 кМ , върви идеално, разхода е около 0.5 л надолу. Не повишава нивото на маслото, което грози задиране на колянов вал. Това е снимка на инструкция за смяна на масло като се повиши нивото ( а се повишаваше ... ) IMG_20200114_103315a.jpg
Поздрави.
- Alex86
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008) - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Просто да попитам от любопитство - след премахването им как стоят нещата с ГТП? Може ли изобщо да мине преглед за емисии или трябва да се ходи при "свой човек"?fordmaniac написа: ↑15 яну 2020, 18:10Тази Мазда 6 е с премахнат DPF и EGR преди 5г. и 120 000 кМ , върви идеално, разхода е около 0.5 л надолу. Не повишава нивото на маслото, което грози задиране на колянов вал. Това е снимка на инструкция за смяна на масло като се повиши нивото ( а се повишаваше ... ) IMG_20200114_103315a.jpg
Поздрави.
Моето фокусче няма такива екстри като DPF и е с блокиран EGR. Не пуши визуално, но зад колата като застана направо рак на дробовете ще хвана... Не знам обаче как са новите коли (всички коли, които имам са стари, а само фокуса е дизел). И все пак мина ГТП без връзки и не мрънкаха.
EDIT: Колата няма евро категория по талон - може и това да има общо.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Минава преглед без проблем. На брат ми е и имам много наблюдения. На ГТП настоявах за адекватно мерене. След три години каране, даде завишени стойности и разход, оказа се дюзи, ремонт и ок. Е, в Германия няма да мине може би. Имам няколко дизела с премахнати EGR, DPF и няколко бензинови с махнат EGR.
Идвал ми е дизелов Форд с премахнат EGR , но работи лошо и неадекватно. Викнах софтуериста и се оказа, че някой е премахнал samo съобщенията за грешки и затова е всичко. Писал съм как се прави viewtopic.php?f=10&t=79956&p=576918&hilit=egr#p576918
Не се ли премахне адекватно, инжекциона го хваща по MAF и коригира или ограничава мотора. Пушеци, повишен разход ...
Така че е важно да се прави правилно.
Идвал ми е дизелов Форд с премахнат EGR , но работи лошо и неадекватно. Викнах софтуериста и се оказа, че някой е премахнал samo съобщенията за грешки и затова е всичко. Писал съм как се прави viewtopic.php?f=10&t=79956&p=576918&hilit=egr#p576918
Не се ли премахне адекватно, инжекциона го хваща по MAF и коригира или ограничава мотора. Пушеци, повишен разход ...
Така че е важно да се прави правилно.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Няма как да мине нормално преглед, след като ДПФ физически липсва от колата. Минава защото по принцип за такива неща в пунктовете си затварят очите.Въпросът въобще преди да стигне емисиите стига до там, че от колата липсват части.
Сега да не ме наскочите- и аз ако си взема такъв дизел, първата ми работа ще е да му махна ДПФ-а. И е ясно как ще бъдат нещата с прегледите.
Сега да не ме наскочите- и аз ако си взема такъв дизел, първата ми работа ще е да му махна ДПФ-а. И е ясно как ще бъдат нещата с прегледите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Alex86
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008) - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Много благодаря за информацията!fordmaniac написа: ↑16 яну 2020, 18:42Минава преглед без проблем. На брат ми е и имам много наблюдения. На ГТП настоявах за адекватно мерене. След три години каране, даде завишени стойности и разход, оказа се дюзи, ремонт и ок. Е, в Германия няма да мине може би. Имам няколко дизела с премахнати EGR, DPF и няколко бензинови с махнат EGR.
Идвал ми е дизелов Форд с премахнат EGR , но работи лошо и неадекватно. Викнах софтуериста и се оказа, че някой е премахнал samo съобщенията за грешки и затова е всичко. Писал съм как се прави viewtopic.php?f=10&t=79956&p=576918&hilit=egr#p576918
Не се ли премахне адекватно, инжекциона го хваща по MAF и коригира или ограничава мотора. Пушеци, повишен разход ...
Така че е важно да се прави правилно.

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Моля.
За прегледа аз гледах газанализатора и таблиците им в пункта и сравнявах. Ако приемем че е верен ...
За прегледа аз гледах газанализатора и таблиците им в пункта и сравнявах. Ако приемем че е верен ...
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Повишено ниво на маслото/дизел в маслото - Ford Fiesta 1,5 TDCi
Не съм имал кола без затапен ЕГР от 15 години. Това са 4-5 коли сменени за това време. Никога не съм имал проблеми, пушеци и преразход на гориво. Ползвам съм само една фирма в Русе , няма да пиша името , за да не е реклама, с гугъл ще разберете коя е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта