Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aleksander_danev
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 13 яну 2020, 20:25
Местоположение: София
Status: Извън линия

Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от aleksander_danev » 15 яну 2020, 12:37

Здравейте,

Отдавна съм ваш колега, от една седмица съм с Фокус 2009 мк.2.5 двулитров бензин SYDA. Колата е страхотна, но има някои неща, които ме притесняват. Едно от тях е тропане в двигателя. След покупката съм сменил масло и филтри, както и двата тампона, тъй като има вибрации. След смяната на тампоните всичко утихна в купето. Двигателят работи равномерно, нямам проблеми с обороти и е динамичен, не усещам загуба на мощност. Има едно странно тропане, което мислих, че може да е от масло или верига или от вихровите клапи. Маслото не промени нещата, веригата според майстора, при когото я закарах, е ок, но все още не съм го изключил като вариант. Вихровите при проверка на шума с допряна отвертка чувам само в най-левия проход леко цъкане като на пластмаса, но не бих определил този шум с такава звукова честота. В настоящия пост прикачвам линк с видео и звук на работата на двигателя на бензин. В интернет попаднах на някакви страхотии за Duratec 2.5, който пукал блока вътрешно или пък на наличие на луфт в цилиндрите. Може ли шумът да идва от разцентровани клапани? Тропането се чува по-очетливо, когато съм в купето и ако вдигна оборотите на 2000-2250. Когато е в спокойно положение не мисля, че има ритмичност. По-скоро е хаотично. Ще съм изключително благодарен за мнение. Благодаря!

Видео - https://www.youtube.com/watch?v=ae0NtcJtXko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1-SdscSpl8Si6mEp50PghOa03Vk-cBoradnwQmBaTgxfzTzeDRl77vLHI

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от Alex86 » 15 яну 2020, 13:17

Звучи ми точно като вихровите клапи на Мондеото ми преди Митко (Fordmaniac) да ги подмени. Ако е като при Мондеото, трябва да се управляват от вакуумен клапан отдясно на колектора (като стоиш пред колата). Можеш да пробваш да разкачиш пластмасовото рамо от въпросния клапан или да извадиш маркуча, който влиза отпред в колектора (откъм радиатора). Ако звука изчезне - това е проблема.

Аз карах близо две години с разкачени клапи, но колата не вървеше добре в ниските обороти, палеше от втори път на студен двигател и цапаше свещите от кофти смес. Накрая се предадох и я закарах при Фордманиака да ги ремонтира. Смених и PCV клапан и маркуч - поне като се сваля колектора да е наведнъж всичко. Излезе ми към 700лв.
Има и варианти да се махнат и да се ремапне колата да работи добре без тях, но струва пак горе-долу толкова.

Ето малко инфо за въпросните клапи:
https://www.youtube.com/watch?v=amRXA22ofds
https://www.youtube.com/watch?v=vBxm5QjD0PY

Ето тук се вижда маркуча, за който споменах:
https://www.youtube.com/watch?v=lUrWC6L0Qxk

ПП: Ако разкачаш маркуча - това е само за тест. Не го оставяй разкачен, понеже ще смуче въздух от там и разхода ти ще отиде много нагоре. Ако ще караш с отворени клапи просто разкачи рамото и се примири с недостатъците, които ще произлязат от това. Като гледам имаш газова, та може да си скъсаш нервите ако опитваш без/с отворени вихрови клапи да караш.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от deathstorm » 15 яну 2020, 15:51

100% са вихровите клапи това, голега. И то явно се разбива първо тази от към 1ви цилиндър. И мойте тези дни се заслушах че са се разтропали, на студено се чува най-много откъм първи цилиндър. Като се откачи вакуума от клапана, който ги управлява шума изчезва. Клапаните са два еднакви отдясно на главата стоят на една планка. Задния клапан е за вихровите клапи (този откъм предното стъкло). Даже преди малко звъннах на Fordmaniac да го питам как да действам. Каза ми, че най-добрия вариант е да се заменят четирите клапи и двете втулки на оста с оригинални от Мотопфое по VIN. Продавали се комплект. Утре ще отида на място да ги питам в Мотопфое Хасково какво ще ми кажат, че като ги знам какви са заблудени, дано свършат работа.

aleksander_danev
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 13 яну 2020, 20:25
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от aleksander_danev » 15 яну 2020, 17:29

Здравейте, благодаря за отговорите. Плякащият звук от вихровите клапи може също да е проблем, но освен това има едно друго потропване, според мен, което не е така ритмично и не съм сигурен, че идва от всмукателния колектор. По-добре може да се чуе около 12-13-та секунда.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от bizu » 15 яну 2020, 20:09

deathstorm написа:
15 яну 2020, 15:51
100% са вихровите клапи това, голега. И то явно се разбива първо тази от към 1ви цилиндър. И мойте тези дни се заслушах че са се разтропали, на студено се чува най-много откъм първи цилиндър. Като се откачи вакуума от клапана, който ги управлява шума изчезва. Клапаните са два еднакви отдясно на главата стоят на една планка. Задния клапан е за вихровите клапи (този откъм предното стъкло). Даже преди малко звъннах на Fordmaniac да го питам как да действам. Каза ми, че най-добрия вариант е да се заменят четирите клапи и двете втулки на оста с оригинални от Мотопфое по VIN. Продавали се комплект. Утре ще отида на място да ги питам в Мотопфое Хасково какво ще ми кажат, че като ги знам какви са заблудени, дано свършат работа.
До колкото знам за SYDA вихровите клапи не се продават отделно, а вървят в комплект с целия всмукателен колектор (който си е цифра)
Ако успееш да намериш клапи, които пасват за SYDA пиши, че и аз се интересувам.
Може и да е за реглаж на клапани.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от Филипов » 29 яну 2020, 12:03

Ето ви едно клипче за ремонта на S-Max 2.0 предполагам че са еднакви. https://www.youtube.com/watch?v=eo9ZfnGrePA

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от ADDimitrov » 29 яну 2020, 16:00

aleksander_danev написа:
15 яну 2020, 17:29
Здравейте, благодаря за отговорите. Плякащият звук от вихровите клапи може също да е проблем, но освен това има едно друго потропване, според мен, което не е така ритмично и не съм сигурен, че идва от всмукателния колектор. По-добре може да се чуе около 12-13-та секунда.
Колега от София си какво го мислиш, директно при Фордманиака , ще си спестиш много главоболия!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от deathstorm » 29 яну 2020, 18:14

Да допълня темата с информация от Мотопфое с цените на клапите и втулките: клапите с номер 1 317 276 - 38.88 лв./брой, втулките с номер 1 317 278 - 96.47 лв./брой (трябват 2 втулки), като се чака 15 дни доставка. Алтернативи не се предлагат, поне аз не можах да намеря. Сега съм пред малка дилема - дали да сменя само четирите клапи с нови и да си карам, като логиката ми е, че оригиналните са изкарали сигурно 300к километра, а аз така ще го възстановя във оригинален вид или да взема да сложа и двете втулки. Оригинално тези втулки които са по 100 лева бройката ги няма вложени в колектора.

EDIT: Сега гледах клипа, който е споделил колегата Филипов (от 15-та минута нататъка правят ремонт на колектора) и напрактика сменят само 4-те клапи и луфта изчезва. Пак най-разбита е тази на 4ти цилиндър. На мен ми е интересно по повод клипа - някой в България прави ли такива ремонти - а именно изрязване на старите "гилзи" (не знам как е на български термина), изработка на нови с дебели стени, набиване на новите "гилзи" в блока и се поставят отново оригинален размер бутала, а не ремонтен. Или тука само да сменяме сегменти и след 10к километра пак същата работа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от HACKO » 29 яну 2020, 22:49

Със същия успех ще престържеш до ремонтен размер и ще сложиш ремонтни бутала. Така и иначе и да набиеш нови гилзи, пак се престъргва. Не може да ползваш и старите бутала.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от deathstorm » 30 яну 2020, 00:02

На тези мотори гилзите са им прекалено тънки и със престъргване към ремонтен размер не е работа. Не че не става, има и ремонтни размер бутла 0.5 мисля, но според мен варината с изработката на нови е доста стабилен.

https://www.youtube.com/watch?v=s6-d1caiu_Y

Ето тука се вижда като я изкарат цялата колко е тънка стената, така че не е баш със същия успех. Явно вадят като я престъргват екцентрично.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от HACKO » 30 яну 2020, 11:03

0.5мм в диаметър е 0.25мм отнет материал от стената. Ако не можеш да си го представиш, вземи шублера и виж колко нищожно малко е изтъняването.
Понякога износването на цилиндъра е по-голямо и се налага преминаване директно към следващия размер. Нови гилзи се набиват когато свършат ремонтните размери или ако има дълбоки задирания, които не могат да се изчистят със престъргва е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от bizu » 31 яну 2020, 21:24

deathstorm написа:
29 яну 2020, 18:14
Да допълня темата с информация от Мотопфое с цените на клапите и втулките: клапите с номер 1 317 276 - 38.88 лв./брой, втулките с номер 1 317 278 - 96.47 лв./брой (трябват 2 втулки), като се чака 15 дни доставка. Алтернативи не се предлагат, поне аз не можах да намеря.
Колега, само да поясня: клапите с номер 1317276 мисля, че са за Мондео. Аз преди време поръчах една такава клапа за проба и не пасна на двигател SYDA. Даже трябва още някъде да я имам.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от deathstorm » 02 фев 2020, 18:22

Прав си колега има различни версии на клапите. Но от Мотопфое ми дадоха това като информация уж по ВИН. Свързах се с автора на клипа по-горе и той ми каза, че за ремонта на колектора е използвал клапи с номер 1317276. Не знам две версии ли има на този номер. Разликата се вижда на следната снимка:

Изображение

Отляво е клапата за Mondeo Mk3 от дясно е клапата за Фокус 2/Mondeo mk4 /Focus C-Max (предполагам). За сега не съм поръчал нищо, но като ходя да поръчвам ще им покажа тази снимка на тия в Мотопфое да ми кажат реално какво ще дойде.

toly
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 май 2010, 23:30
Модел на автомобила: фокус МК2.5 бензин 145 к.с. 2011г.
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Мнение от toly » 04 фев 2020, 18:59

Колега аз правих основен ремонт на същия двигател в Хасково и вече 16 000км маслото е с минимален разход около 500 мл на 10 000. Проблема беше тримесечния престой в сервиза докато дойдат частите по поръчка от чужбина . Иначе съм на първи ремонтен размер.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта