Страница 1 от 1

Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 15 яну 2020, 12:37
от aleksander_danev
Здравейте,

Отдавна съм ваш колега, от една седмица съм с Фокус 2009 мк.2.5 двулитров бензин SYDA. Колата е страхотна, но има някои неща, които ме притесняват. Едно от тях е тропане в двигателя. След покупката съм сменил масло и филтри, както и двата тампона, тъй като има вибрации. След смяната на тампоните всичко утихна в купето. Двигателят работи равномерно, нямам проблеми с обороти и е динамичен, не усещам загуба на мощност. Има едно странно тропане, което мислих, че може да е от масло или верига или от вихровите клапи. Маслото не промени нещата, веригата според майстора, при когото я закарах, е ок, но все още не съм го изключил като вариант. Вихровите при проверка на шума с допряна отвертка чувам само в най-левия проход леко цъкане като на пластмаса, но не бих определил този шум с такава звукова честота. В настоящия пост прикачвам линк с видео и звук на работата на двигателя на бензин. В интернет попаднах на някакви страхотии за Duratec 2.5, който пукал блока вътрешно или пък на наличие на луфт в цилиндрите. Може ли шумът да идва от разцентровани клапани? Тропането се чува по-очетливо, когато съм в купето и ако вдигна оборотите на 2000-2250. Когато е в спокойно положение не мисля, че има ритмичност. По-скоро е хаотично. Ще съм изключително благодарен за мнение. Благодаря!

Видео - https://www.youtube.com/watch?v=ae0NtcJtXko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1-SdscSpl8Si6mEp50PghOa03Vk-cBoradnwQmBaTgxfzTzeDRl77vLHI

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 15 яну 2020, 13:17
от Alex86
Звучи ми точно като вихровите клапи на Мондеото ми преди Митко (Fordmaniac) да ги подмени. Ако е като при Мондеото, трябва да се управляват от вакуумен клапан отдясно на колектора (като стоиш пред колата). Можеш да пробваш да разкачиш пластмасовото рамо от въпросния клапан или да извадиш маркуча, който влиза отпред в колектора (откъм радиатора). Ако звука изчезне - това е проблема.

Аз карах близо две години с разкачени клапи, но колата не вървеше добре в ниските обороти, палеше от втори път на студен двигател и цапаше свещите от кофти смес. Накрая се предадох и я закарах при Фордманиака да ги ремонтира. Смених и PCV клапан и маркуч - поне като се сваля колектора да е наведнъж всичко. Излезе ми към 700лв.
Има и варианти да се махнат и да се ремапне колата да работи добре без тях, но струва пак горе-долу толкова.

Ето малко инфо за въпросните клапи:
https://www.youtube.com/watch?v=amRXA22ofds
https://www.youtube.com/watch?v=vBxm5QjD0PY

Ето тук се вижда маркуча, за който споменах:
https://www.youtube.com/watch?v=lUrWC6L0Qxk

ПП: Ако разкачаш маркуча - това е само за тест. Не го оставяй разкачен, понеже ще смуче въздух от там и разхода ти ще отиде много нагоре. Ако ще караш с отворени клапи просто разкачи рамото и се примири с недостатъците, които ще произлязат от това. Като гледам имаш газова, та може да си скъсаш нервите ако опитваш без/с отворени вихрови клапи да караш.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 15 яну 2020, 15:51
от deathstorm
100% са вихровите клапи това, голега. И то явно се разбива първо тази от към 1ви цилиндър. И мойте тези дни се заслушах че са се разтропали, на студено се чува най-много откъм първи цилиндър. Като се откачи вакуума от клапана, който ги управлява шума изчезва. Клапаните са два еднакви отдясно на главата стоят на една планка. Задния клапан е за вихровите клапи (този откъм предното стъкло). Даже преди малко звъннах на Fordmaniac да го питам как да действам. Каза ми, че най-добрия вариант е да се заменят четирите клапи и двете втулки на оста с оригинални от Мотопфое по VIN. Продавали се комплект. Утре ще отида на място да ги питам в Мотопфое Хасково какво ще ми кажат, че като ги знам какви са заблудени, дано свършат работа.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 15 яну 2020, 17:29
от aleksander_danev
Здравейте, благодаря за отговорите. Плякащият звук от вихровите клапи може също да е проблем, но освен това има едно друго потропване, според мен, което не е така ритмично и не съм сигурен, че идва от всмукателния колектор. По-добре може да се чуе около 12-13-та секунда.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 15 яну 2020, 20:09
от bizu
deathstorm написа:
15 яну 2020, 15:51
100% са вихровите клапи това, голега. И то явно се разбива първо тази от към 1ви цилиндър. И мойте тези дни се заслушах че са се разтропали, на студено се чува най-много откъм първи цилиндър. Като се откачи вакуума от клапана, който ги управлява шума изчезва. Клапаните са два еднакви отдясно на главата стоят на една планка. Задния клапан е за вихровите клапи (този откъм предното стъкло). Даже преди малко звъннах на Fordmaniac да го питам как да действам. Каза ми, че най-добрия вариант е да се заменят четирите клапи и двете втулки на оста с оригинални от Мотопфое по VIN. Продавали се комплект. Утре ще отида на място да ги питам в Мотопфое Хасково какво ще ми кажат, че като ги знам какви са заблудени, дано свършат работа.
До колкото знам за SYDA вихровите клапи не се продават отделно, а вървят в комплект с целия всмукателен колектор (който си е цифра)
Ако успееш да намериш клапи, които пасват за SYDA пиши, че и аз се интересувам.
Може и да е за реглаж на клапани.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 29 яну 2020, 12:03
от Филипов
Ето ви едно клипче за ремонта на S-Max 2.0 предполагам че са еднакви. https://www.youtube.com/watch?v=eo9ZfnGrePA

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 29 яну 2020, 16:00
от ADDimitrov
aleksander_danev написа:
15 яну 2020, 17:29
Здравейте, благодаря за отговорите. Плякащият звук от вихровите клапи може също да е проблем, но освен това има едно друго потропване, според мен, което не е така ритмично и не съм сигурен, че идва от всмукателния колектор. По-добре може да се чуе около 12-13-та секунда.
Колега от София си какво го мислиш, директно при Фордманиака , ще си спестиш много главоболия!

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 29 яну 2020, 18:14
от deathstorm
Да допълня темата с информация от Мотопфое с цените на клапите и втулките: клапите с номер 1 317 276 - 38.88 лв./брой, втулките с номер 1 317 278 - 96.47 лв./брой (трябват 2 втулки), като се чака 15 дни доставка. Алтернативи не се предлагат, поне аз не можах да намеря. Сега съм пред малка дилема - дали да сменя само четирите клапи с нови и да си карам, като логиката ми е, че оригиналните са изкарали сигурно 300к километра, а аз така ще го възстановя във оригинален вид или да взема да сложа и двете втулки. Оригинално тези втулки които са по 100 лева бройката ги няма вложени в колектора.

EDIT: Сега гледах клипа, който е споделил колегата Филипов (от 15-та минута нататъка правят ремонт на колектора) и напрактика сменят само 4-те клапи и луфта изчезва. Пак най-разбита е тази на 4ти цилиндър. На мен ми е интересно по повод клипа - някой в България прави ли такива ремонти - а именно изрязване на старите "гилзи" (не знам как е на български термина), изработка на нови с дебели стени, набиване на новите "гилзи" в блока и се поставят отново оригинален размер бутала, а не ремонтен. Или тука само да сменяме сегменти и след 10к километра пак същата работа.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 29 яну 2020, 22:49
от HACKO
Със същия успех ще престържеш до ремонтен размер и ще сложиш ремонтни бутала. Така и иначе и да набиеш нови гилзи, пак се престъргва. Не може да ползваш и старите бутала.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 30 яну 2020, 00:02
от deathstorm
На тези мотори гилзите са им прекалено тънки и със престъргване към ремонтен размер не е работа. Не че не става, има и ремонтни размер бутла 0.5 мисля, но според мен варината с изработката на нови е доста стабилен.

https://www.youtube.com/watch?v=s6-d1caiu_Y

Ето тука се вижда като я изкарат цялата колко е тънка стената, така че не е баш със същия успех. Явно вадят като я престъргват екцентрично.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 30 яну 2020, 11:03
от HACKO
0.5мм в диаметър е 0.25мм отнет материал от стената. Ако не можеш да си го представиш, вземи шублера и виж колко нищожно малко е изтъняването.
Понякога износването на цилиндъра е по-голямо и се налага преминаване директно към следващия размер. Нови гилзи се набиват когато свършат ремонтните размери или ако има дълбоки задирания, които не могат да се изчистят със престъргва е.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 31 яну 2020, 21:24
от bizu
deathstorm написа:
29 яну 2020, 18:14
Да допълня темата с информация от Мотопфое с цените на клапите и втулките: клапите с номер 1 317 276 - 38.88 лв./брой, втулките с номер 1 317 278 - 96.47 лв./брой (трябват 2 втулки), като се чака 15 дни доставка. Алтернативи не се предлагат, поне аз не можах да намеря.
Колега, само да поясня: клапите с номер 1317276 мисля, че са за Мондео. Аз преди време поръчах една такава клапа за проба и не пасна на двигател SYDA. Даже трябва още някъде да я имам.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 02 фев 2020, 18:22
от deathstorm
Прав си колега има различни версии на клапите. Но от Мотопфое ми дадоха това като информация уж по ВИН. Свързах се с автора на клипа по-горе и той ми каза, че за ремонта на колектора е използвал клапи с номер 1317276. Не знам две версии ли има на този номер. Разликата се вижда на следната снимка:

Изображение

Отляво е клапата за Mondeo Mk3 от дясно е клапата за Фокус 2/Mondeo mk4 /Focus C-Max (предполагам). За сега не съм поръчал нищо, но като ходя да поръчвам ще им покажа тази снимка на тия в Мотопфое да ми кажат реално какво ще дойде.

Re: Тропане в двигателя - Ford Focus mk2.5 2.0i Duratec SYDA

Публикувано: 04 фев 2020, 18:59
от toly
Колега аз правих основен ремонт на същия двигател в Хасково и вече 16 000км маслото е с минимален разход около 500 мл на 10 000. Проблема беше тримесечния престой в сервиза докато дойдат частите по поръчка от чужбина . Иначе съм на първи ремонтен размер.