Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 май 2019, 14:34
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,4TDCI - 68HP
Automatic - Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Здравейте, изчетох бая теми из форума но не намерих сходен проблем с моя. Ако все пак има нещо сходно може да ме препратите.
Колата е Ford Fiesta 1,4TDCI - 68HP с роботизирана скоростна кутия (мисля че се казва Durashift) 2007 година
Проблема ми е следния:
Колата е купена втора ръка на около 160 хиляди километра - поне така показва. Половин година след това започна да изписва Transmission malfunction, но продължава да се движи. С компютър грешката се изчиства и веднага се показва отново. След ден-два каране грешката се изчистваше сама. След месец пак така. В последствие грешките зачестиха и в един момент колата един ден реши да не запали. Закарах я с пътна помощ на майстора ми и той реши че е от сензора за позицията на коляновия вал. След смяната му карах пак извесно време и пак същото. Пак с пътна помощ я закарах на друг майстор - по електрониките. Оказа се, че скоростите не били обучени. Обучи ги. след 1-2 седмици - пак същото. Той ме прати при друг майстор - по хидравликите. Оказало се, че често на такива кутии се разваляло гуменото уплътнение на горната помпа на съединителя, която се намира на робота, който превключва скоростите. Поръча такова уплътнение, но след смяната каза че не ставало - пак пропускало. Трябваше да сменим цялата помпа. След обиколки по магазините за авточасти се оказа, че това не може да се намери. От МотоПфое казаха, че също не могат да го намерят - варианта при тях беше целият робот, който струва повече отколкото купих колата. Случайно се оказа че тази част я има в AliExpress. Поръчах я и след 1 месец доставка дойде. Междувременно майстора ми сложи гумено уплътнение което беше една идея по широко, колкото да карам. С по-широкото уплътнение имах чувството че не отделя хубаво съединителя - когато превключа от неутрална на автоматично колата подскачаше, въпреки че беше натисната спирачката. Като отпусна спирачката колата потегляше но се усещаше че се тормози. Когато дойде частта и я сменихме първият ден беше добре. Вторият ден изписа грешката Transmission Malfunction. Колата започна да прави като с по-широката гумичка - тормози се при потегляне. Когато потегли после няма проблем при превключването на скоростите. След ден каране грешката се самоизчисти (пак казвам с компютър грешката не може да се изчисти), но продължи да потегля така трудно - все едно е под напрежение защото съединителя не отделя. С времето ставаше все по-трудно да потеглям, като ми изгасваше по веднъж дваж - все едно отпускам спирачката (съединителя) много рязко отведнъж и колата гасне. Вече ако не я оставя на нанадолно не мога да потегля.
Някой може ли да ми помогне, че не знам вече какво да правя.
От Форд МП казаха че мога да си запиша час три седмици предварително, но предполагам че ще ми предложат смяна на робота за МНОГО пари.
БЛАГОДАРЯ предварително
Колата е Ford Fiesta 1,4TDCI - 68HP с роботизирана скоростна кутия (мисля че се казва Durashift) 2007 година
Проблема ми е следния:
Колата е купена втора ръка на около 160 хиляди километра - поне така показва. Половин година след това започна да изписва Transmission malfunction, но продължава да се движи. С компютър грешката се изчиства и веднага се показва отново. След ден-два каране грешката се изчистваше сама. След месец пак така. В последствие грешките зачестиха и в един момент колата един ден реши да не запали. Закарах я с пътна помощ на майстора ми и той реши че е от сензора за позицията на коляновия вал. След смяната му карах пак извесно време и пак същото. Пак с пътна помощ я закарах на друг майстор - по електрониките. Оказа се, че скоростите не били обучени. Обучи ги. след 1-2 седмици - пак същото. Той ме прати при друг майстор - по хидравликите. Оказало се, че често на такива кутии се разваляло гуменото уплътнение на горната помпа на съединителя, която се намира на робота, който превключва скоростите. Поръча такова уплътнение, но след смяната каза че не ставало - пак пропускало. Трябваше да сменим цялата помпа. След обиколки по магазините за авточасти се оказа, че това не може да се намери. От МотоПфое казаха, че също не могат да го намерят - варианта при тях беше целият робот, който струва повече отколкото купих колата. Случайно се оказа че тази част я има в AliExpress. Поръчах я и след 1 месец доставка дойде. Междувременно майстора ми сложи гумено уплътнение което беше една идея по широко, колкото да карам. С по-широкото уплътнение имах чувството че не отделя хубаво съединителя - когато превключа от неутрална на автоматично колата подскачаше, въпреки че беше натисната спирачката. Като отпусна спирачката колата потегляше но се усещаше че се тормози. Когато дойде частта и я сменихме първият ден беше добре. Вторият ден изписа грешката Transmission Malfunction. Колата започна да прави като с по-широката гумичка - тормози се при потегляне. Когато потегли после няма проблем при превключването на скоростите. След ден каране грешката се самоизчисти (пак казвам с компютър грешката не може да се изчисти), но продължи да потегля така трудно - все едно е под напрежение защото съединителя не отделя. С времето ставаше все по-трудно да потеглям, като ми изгасваше по веднъж дваж - все едно отпускам спирачката (съединителя) много рязко отведнъж и колата гасне. Вече ако не я оставя на нанадолно не мога да потегля.
Някой може ли да ми помогне, че не знам вече какво да правя.
От Форд МП казаха че мога да си запиша час три седмици предварително, но предполагам че ще ми предложат смяна на робота за МНОГО пари.
БЛАГОДАРЯ предварително
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 31 юли 2019, 17:45
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Карам такава фиеста, само че бензинова. Така като гледам, и доколкото четох преди да я купя, нещата са към смяна на актуатор.
Това може да ти е полезно: https://ford.7zap.com/en/car/54/no/44/1 ... 305/#7M168
Преди ги гледах в eBay.co.uk за под 700 лв, провери там.
Консултира ли се с форд - сервизите, алтернативни на МФ?
Успех.
Това може да ти е полезно: https://ford.7zap.com/en/car/54/no/44/1 ... 305/#7M168
Преди ги гледах в eBay.co.uk за под 700 лв, провери там.
Консултира ли се с форд - сервизите, алтернативни на МФ?
Успех.
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Първо си изясни каква е кутията за да знаеш какво да търсиш.
https://www.youtube.com/watch?v=rd8u2-sE6r0
https://www.youtube.com/watch?v=rd8u2-sE6r0
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 май 2019, 14:34
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,4TDCI - 68HP
Automatic - Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
А някой може ли да ме посъветва за сервиз, където могат да ми оправят този проблем. По принцип съм от Благоевград, но вероятно най близо ще ми е в София.
Иначе кутията е Durashift.
Иначе кутията е Durashift.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Имам на поддръжка 3 Фиести с робот, две бензинови 1.4 и един трактор 1.4 68 кс . И един Опел Корса1.4 бензин.
Дизела има доста неадекватна настройка на програмата, ама за това после.
С едната имах доста проблем след смяна на съединител с обезвъздушаването. Твоята е на доста километри и може да е за съединител също. При нормален автомобил при износен съединител педала става тежък, при робота тази зор го отнася нагнетяващата помпа.
В случая с тази помпа имам колега, занимаващ се със спирачни и амбряжни хидравлики и в трудни случаи е помагал.
Идвал ми е само един дизел с роботче, карах го преди 2 дни пак и ако това е настройката на програмата за превключване, тва е направо грешка. То превключва на 1600-1800 на следваща предавка и влиза в 1300 примерно. Мъка за мотора , за смазването, да не говорим за КПД на дизел преди да е дигнало налягане турбото. Та 1,4 TDCI 68 к.с. и без туй не върви, а този " като автоматик " го спъва ооооще.
Поздрави.
Дизела има доста неадекватна настройка на програмата, ама за това после.
С едната имах доста проблем след смяна на съединител с обезвъздушаването. Твоята е на доста километри и може да е за съединител също. При нормален автомобил при износен съединител педала става тежък, при робота тази зор го отнася нагнетяващата помпа.
В случая с тази помпа имам колега, занимаващ се със спирачни и амбряжни хидравлики и в трудни случаи е помагал.
Идвал ми е само един дизел с роботче, карах го преди 2 дни пак и ако това е настройката на програмата за превключване, тва е направо грешка. То превключва на 1600-1800 на следваща предавка и влиза в 1300 примерно. Мъка за мотора , за смазването, да не говорим за КПД на дизел преди да е дигнало налягане турбото. Та 1,4 TDCI 68 к.с. и без туй не върви, а този " като автоматик " го спъва ооооще.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 08 сеп 2020, 11:47
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Привет!
Имам подобен проблем само, че при Fusion 1.4 бензин 2003 г. Излиза ми Durashift EST индикатора в жълто още когато искам да запаля. Предавката ми е на N (Neutral), но изобщо не ми потъва спирачния педал, за да запаля. Все едно всичко е блокирало.
Преди 2 месеца сменях малсото на автоматика, защото направих 150000 км и изобщо съм нямал проблеми със скоростната кутия досега, а я карам 10 години. Чудя се дали изобщо има шанс поне да запаля преди да викам репатрак...
Имам подобен проблем само, че при Fusion 1.4 бензин 2003 г. Излиза ми Durashift EST индикатора в жълто още когато искам да запаля. Предавката ми е на N (Neutral), но изобщо не ми потъва спирачния педал, за да запаля. Все едно всичко е блокирало.
Преди 2 месеца сменях малсото на автоматика, защото направих 150000 км и изобщо съм нямал проблеми със скоростната кутия досега, а я карам 10 години. Чудя се дали изобщо има шанс поне да запаля преди да викам репатрак...
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 08 сеп 2020, 11:47
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проблем с автоматични скорости (Durashift) на Fiesta 1,4TDCI
Направих нов опит да запаля и всичко се оказа наред, нямах грешка на таблото. Въртях кръгчета всичко със скоростната кутия изглеждаше наред.
Но тази сутрин отново се появи лампичката и не можах да запаля. Дочувам някакъв шум като на бърза секундна стрелна на ръчен часовник когато дам контакт и почвам да си мисля, че може да е някой изгорял датчик или нещо по електрониката. Ако някой има идея какво може да бъде, нека сподели.
Но тази сутрин отново се появи лампичката и не можах да запаля. Дочувам някакъв шум като на бърза секундна стрелна на ръчен часовник когато дам контакт и почвам да си мисля, че може да е някой изгорял датчик или нещо по електрониката. Ако някой има идея какво може да бъде, нека сподели.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта