Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Antoan Yonov
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 05 мар 2020, 13:35
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP 2005 година
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP

Мнение от Antoan Yonov » 05 мар 2020, 14:11

Здравейте колеги,

Наскоро си взех Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 к.с. 2005 година. От първия ден ми направи впечатление, че при по-рязко ускорение придърпваше между 1800-2400 оборота. При по-продължително каране се оправяше, но с времето взе да губи мощност. Оказа се, че тръбата на интеркулера (въздуховода), който е разположен отляво (студения, от интеркулера към мотора) имаше 2 дупки на средните две оребрения. Получили са се в следствие от търкането на въздуховода с маркуча, излизащ от разширителното казанче (маркуча има метална оплетка). След време светна Check engine светлината на таблото. С адаптер за диагностика OBD II v1.5 установих код за грешка P2263 - Turbo/Supercharger Boost System Performance.

Първоначално свалих и почистих тръбата с обезмаслител, а дупките затворих с мастика (самовулканизираща каучукова лента). Изолирах въздуховода от маркуча на антифриза с парче гума, за да не го протърка отново. Покарах известно време така, колата се движеше нормално и ускоряваше равномерно, без насичания. След 200км обаче отново светна Check engine-a. Отново същата грешка. Реших, че при по-високи обороти, турбото раздува тръбата, съответно лентата не може да издържи и изпуска. Направих същата процедура като първия път, само че този път добавих две притегателни скоби отгоре с цел да държат каучуковата лента на място. Покарах отново известно време и колата пак вървеше нормално, докато един ден, по време на изкачване на баир рязко изгуби мощност. Не искаше да вдигне повече от 2500-2600 оборота, а и тях достигаше с много затруднения и много бавно. На изкачване скоростта падаше. Спрях и видях, че скобите са застанали на 45 градуса от позицията, на която бяха фиксирани и явно отново изпускаше от дупките. Бавно я докарах до София, като мощността беше много малка - бавно ускоряваше, но достигаше нормалните си скорости.

Реших накрая, че ще купя друга тръба. Оригиналната е 200лв+, а заместителя - 70лв. Въпросът ми е - някой ползвал ли е заместител, а не оригинален въздуховод и върши ли същата работа със същата ефективност?

Благодаря за съдействието!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10068
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP

Мнение от ЯЛТА » 05 мар 2020, 15:19

Хубаво е да си купиш оригиналната. Възможно е да потърсиш в тунинг магазин силиконова такава-тя е най здрава. Евтината няма да издържи много.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 618
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP

Мнение от Ozzie » 05 мар 2020, 15:46

Или да търси от морга или частна обява от кола на части.
При мен беше спукана последната част от въздуховода, непосредствено преди входящия колектор (същата като на снимката) - от морга си взех неразличима от нова.
air_intake.jpg
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта