Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 05 мар 2020, 13:35
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP 2005 година
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP
Здравейте колеги,
Наскоро си взех Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 к.с. 2005 година. От първия ден ми направи впечатление, че при по-рязко ускорение придърпваше между 1800-2400 оборота. При по-продължително каране се оправяше, но с времето взе да губи мощност. Оказа се, че тръбата на интеркулера (въздуховода), който е разположен отляво (студения, от интеркулера към мотора) имаше 2 дупки на средните две оребрения. Получили са се в следствие от търкането на въздуховода с маркуча, излизащ от разширителното казанче (маркуча има метална оплетка). След време светна Check engine светлината на таблото. С адаптер за диагностика OBD II v1.5 установих код за грешка P2263 - Turbo/Supercharger Boost System Performance.
Първоначално свалих и почистих тръбата с обезмаслител, а дупките затворих с мастика (самовулканизираща каучукова лента). Изолирах въздуховода от маркуча на антифриза с парче гума, за да не го протърка отново. Покарах известно време така, колата се движеше нормално и ускоряваше равномерно, без насичания. След 200км обаче отново светна Check engine-a. Отново същата грешка. Реших, че при по-високи обороти, турбото раздува тръбата, съответно лентата не може да издържи и изпуска. Направих същата процедура като първия път, само че този път добавих две притегателни скоби отгоре с цел да държат каучуковата лента на място. Покарах отново известно време и колата пак вървеше нормално, докато един ден, по време на изкачване на баир рязко изгуби мощност. Не искаше да вдигне повече от 2500-2600 оборота, а и тях достигаше с много затруднения и много бавно. На изкачване скоростта падаше. Спрях и видях, че скобите са застанали на 45 градуса от позицията, на която бяха фиксирани и явно отново изпускаше от дупките. Бавно я докарах до София, като мощността беше много малка - бавно ускоряваше, но достигаше нормалните си скорости.
Реших накрая, че ще купя друга тръба. Оригиналната е 200лв+, а заместителя - 70лв. Въпросът ми е - някой ползвал ли е заместител, а не оригинален въздуховод и върши ли същата работа със същата ефективност?
Благодаря за съдействието!
Наскоро си взех Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 к.с. 2005 година. От първия ден ми направи впечатление, че при по-рязко ускорение придърпваше между 1800-2400 оборота. При по-продължително каране се оправяше, но с времето взе да губи мощност. Оказа се, че тръбата на интеркулера (въздуховода), който е разположен отляво (студения, от интеркулера към мотора) имаше 2 дупки на средните две оребрения. Получили са се в следствие от търкането на въздуховода с маркуча, излизащ от разширителното казанче (маркуча има метална оплетка). След време светна Check engine светлината на таблото. С адаптер за диагностика OBD II v1.5 установих код за грешка P2263 - Turbo/Supercharger Boost System Performance.
Първоначално свалих и почистих тръбата с обезмаслител, а дупките затворих с мастика (самовулканизираща каучукова лента). Изолирах въздуховода от маркуча на антифриза с парче гума, за да не го протърка отново. Покарах известно време така, колата се движеше нормално и ускоряваше равномерно, без насичания. След 200км обаче отново светна Check engine-a. Отново същата грешка. Реших, че при по-високи обороти, турбото раздува тръбата, съответно лентата не може да издържи и изпуска. Направих същата процедура като първия път, само че този път добавих две притегателни скоби отгоре с цел да държат каучуковата лента на място. Покарах отново известно време и колата пак вървеше нормално, докато един ден, по време на изкачване на баир рязко изгуби мощност. Не искаше да вдигне повече от 2500-2600 оборота, а и тях достигаше с много затруднения и много бавно. На изкачване скоростта падаше. Спрях и видях, че скобите са застанали на 45 градуса от позицията, на която бяха фиксирани и явно отново изпускаше от дупките. Бавно я докарах до София, като мощността беше много малка - бавно ускоряваше, но достигаше нормалните си скорости.
Реших накрая, че ще купя друга тръба. Оригиналната е 200лв+, а заместителя - 70лв. Въпросът ми е - някой ползвал ли е заместител, а не оригинален въздуховод и върши ли същата работа със същата ефективност?
Благодаря за съдействието!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP
Хубаво е да си купиш оригиналната. Възможно е да потърсиш в тунинг магазин силиконова такава-тя е най здрава. Евтината няма да издържи много.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Въздуховод турбина Ford Focus MK2 2.0 TDCI 136 HP
Или да търси от морга или частна обява от кола на части.
При мен беше спукана последната част от въздуховода, непосредствено преди входящия колектор (същата като на снимката) - от морга си взех неразличима от нова.
При мен беше спукана последната част от въздуховода, непосредствено преди входящия колектор (същата като на снимката) - от морга си взех неразличима от нова.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта