Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от Alex86 » 20 юни 2020, 21:11

Здравейте.
Имам Mondeo MK3 2.0 16v 2001г на около 150К км. Винаги е обслужвано навреме и е карано предимно на градско (старт-стоп, ниски обороти). Преди година се преместих да живея извън града и днес за пръв път го настъпих повечко на един селски път. Когато стигне около 4000 оборота започва да пуши син дим и към 5000 вече направо прави гъст облак зад колата. Това става само под товар. Ако вдигна обороти на място не се случва.

Проверих компресията и изглежда окей - 172/168/167/169 PSI отчита тестера (само в малоумните US стандарти му е скалата, но отговаря на 11.85/11.58/11.51/11.65 bar). Не знам колко трябва да са референтните стойности, но като цяло не ми изглежда неестествена. Само сух тест съм правил (без масло в цилиндрите). Когато не е карана известно време (2-3 седмици) не прави проблем и не пуши, така че не очаквам проблем с уплътнения на клапаните. Разхода на масло е типично около 200ml/1000км. Не е малко, но се търпи.
В момента е с масло 5W30 на Divinol. Преди съм я карал с оригиналното на Ford (Formula F 5W30), както и с Castrol Edge 5W30. Като че ли с Ford маслото се позасили консумацията, но може и да си внушавам...

Известно ми е, че този модел има проблем със сегментите (2.0L Duratec), като масления "запича" от разни нагари и не обира добре маслото от цилиндрите (поне така го обясняват в разни видеа в Youtube). Въпросът ми е дали има нещо, което да подобри малко ситуацията, освен основен ремонт? Ясно ми е, че проблема ще остане, просто се чудя дали има как да намаля ефекта от него.

Благодаря предварително на всички споделили мнение по въпроса.

ПП: Забавих да добавя - колата се държи нормално, работи равномерно и няма забележки откъм мощност.

iCe_faCe
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 13 сеп 2009, 11:32
Модел на автомобила: fiesta
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от iCe_faCe » 20 юни 2020, 21:18

200 мл. е сега след няколко километра ще стане литър. И ако са ти сегментите очаквай дупка в блока. Ремонт или на морга и след това купуваш друга кола.

Поздрави

Gesendet von meinem SM-G973F mit Tapatalk


aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от aspasia » 20 юни 2020, 22:07

Правилно си се насочил към проблема сегменти вариантите са продължаваш да си караш и доливаш постоянно масло но при тази опция се запушва катализатора и се прецакват ламбда сондите или вторият основен ремонт.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от ЯЛТА » 20 юни 2020, 23:35

В края на краищата смяна на сегменти-само, не е кой знае каква болка за умирачка.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от freeway » 21 юни 2020, 19:44

Ако смяташ да я караш дълго време сменяй маслени сегменти.Имам двама познати с този мотор и вече 4-5год. си доливат и проблеми няма.Вярно е, че единия смени миналата година кислороден датчик, но на толкова стара кола с незнайни километри и поддръжка за мен не може да се посочи точна причина.Все пак няма нищо вечно.

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от Alex86 » 22 юни 2020, 10:30

Благодаря на отзовалите се. До края на годината ще я карам така, пък дано няма ядове. След това ще преценя дали е рентабилно да я ремонтирам, понеже и ръждата я яде.
Тази година вече се изръсих няколко хилки за ремонт на Аудито след като жената спука картера и продължи да кара, докато не започне да звучи като трактор... :cry:
Не съм убеден, че за Мондеото ще си заслужава да загробвам сума, колкото колата...

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от Филипов » 11 юли 2020, 14:57


Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от Филипов » 15 авг 2020, 14:38


Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от pepy1 » 15 авг 2020, 18:06

Накратко, основен ремонт се налага при несигурни показания за километри и въпросните симптоми. За нашите геогравски ширини, този ремонт си е скъпичък. Но всеки си прави сметката, ако се направи ремонта, тази кола ще те надживее - едва ли не :D
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 2.0 16v - Син пушек при високи обороти

Мнение от Alex86 » 12 сеп 2020, 23:31

Съгласен съм, но километрите на въпросната кола са си точно 155К и съм сигурен в това (има сервизна история в Мото-Пфое). За съжаление вече окончателно реших, че няма да наливам пари в нея повече (освен стандартни консумативи като масло, филтри и т.н). Майка ми я остърга отляво в един стълб и тотално реши дилемата вместо мен - потенциалните ремонти по колата вече са много над цената й. Освен горенето на масло има ръжда по праговете, влиза вода във вратите през уплътенинята на прозорците (и има ръжда отвътре, както и проблеми с централното), лакът на боята по покрива е изгорял... Да беше някоя ST220-ка бих се замислил, но това е нормално (базова окомплектация) МК3 Мондео преди фейслифта и с 2.0-ката на Мазда. Нищо специално.
Колата вози комфортно и стабилно - майната му на кусурите.

ПП: Като цяло стереотипът за жените шофьорки важи с пълна сила при мен :( Жената потроши S3-ката (ремонта ми струва почти колкото колата), майка ми надра Мондеото... Време и е аз да се забода някъде за да не се цепя от колектива. Извинявам се за мрънкането.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта