Проблем с МАП сензор и авариен режим на Fiesta 1.5 tdci 2014
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 14 сеп 2020, 22:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 1.5 TDCi 2014
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с МАП сензор и авариен режим на Fiesta 1.5 tdci 2014
Здравейте,
Имам Fiesta MK6 2014 с двигател 1.5 TDCi 75 кс. От около 3 месеца прави следния проблем - съобщение Engine malfunction, service now, светва лампата на таблото и съответно влиза в авариен режим. Губи мощност, натискам газта, но педала "омеква" и изобщо не качва обороти и скорост, но след изключване и включване обратно, проблемът го няма и мощността е ок. Не пуши и не гасне. Проблемът се е появавал и при 120км/ч на магистралата и при 50 км/ч в градско.
Закарах я в сервиза на МП, купена е от тях. След 2 часа ми се обадиха и казаха, че са свалили и разглобили цялата турбина, тя била тотална щета и трябвало да се смени с нова, перката на турбината била на парчета с огромен луфт от 2.5 см и било въпрос на време да замине целият двигател. Колата е на 114 хил.км, от тях я взех на 98 хил. Карам я от 10 месеца. За смяна на турбината ми обявиха цена, която е 1/3 от цената на колата. Отказах им. Не ми казаха кода на грешката, нямали такава практика. Преди да им кажа, че колата е купена от тях, казаха че така си е била винаги, после казаха, че всъщност това е механично износване и било нормално.
Отидох в сервиз при познати, оказа се, че има грешка P0101 Mass Air Flow Sensor Circuit Range/Performance. Почистиха ми МАП сензора и го пренастроиха и близо месец нямаше проблем, но за съжаление пак започна да показва грешката. Смениха ми клапанът за регулиране на налягането и пак настройваха МАП-а, месец и нещо вървеше ок, от няколко дни пак грешка. Различното този път е, че почти не губи мощност както преди. Вдига оборотите и скоростта, но над 80-90 се усеща "мудна". В сервиза ми каза, че турбината е здрава, перката на студената част има луфт от около 1мм , което било ок. Пътищата към турбото са чисти , не е замърсен DPF и ЕГР работи. Според тях било софтуерна грешка и трябвало ъпдейт, който само МП може да направят. Предложиха ми и контакти на 2 сервиза за рециклиране на турбини, но не били сигурни дали изобщо е за рециклиране и ми казаха, че мога да си я карам и така и нищо нямало да й стане. Второто много ме притеснява, навъртам по 60-70 километра на ден и се притеснявам, че ще ме "остави" някъде.
Съвсем скоро са сменяни горивен филтър, масло и маслен филтър, също и въздушния. Турбината е преглеждана и от съсед, "гаражен майстор" както сам си казва. Не успя да я закачи на неговата диагностика защото била за по-стари коли, но също ми даде съвет за смяна на клапана за налягането и беше категоричен, че на турбото му няма нищо .
Извинете ме за дългия пост, но исках да съм максимално подробна. Всякакви съвети и насоки ще са ми от полза, благодаря.
Имам Fiesta MK6 2014 с двигател 1.5 TDCi 75 кс. От около 3 месеца прави следния проблем - съобщение Engine malfunction, service now, светва лампата на таблото и съответно влиза в авариен режим. Губи мощност, натискам газта, но педала "омеква" и изобщо не качва обороти и скорост, но след изключване и включване обратно, проблемът го няма и мощността е ок. Не пуши и не гасне. Проблемът се е появавал и при 120км/ч на магистралата и при 50 км/ч в градско.
Закарах я в сервиза на МП, купена е от тях. След 2 часа ми се обадиха и казаха, че са свалили и разглобили цялата турбина, тя била тотална щета и трябвало да се смени с нова, перката на турбината била на парчета с огромен луфт от 2.5 см и било въпрос на време да замине целият двигател. Колата е на 114 хил.км, от тях я взех на 98 хил. Карам я от 10 месеца. За смяна на турбината ми обявиха цена, която е 1/3 от цената на колата. Отказах им. Не ми казаха кода на грешката, нямали такава практика. Преди да им кажа, че колата е купена от тях, казаха че така си е била винаги, после казаха, че всъщност това е механично износване и било нормално.
Отидох в сервиз при познати, оказа се, че има грешка P0101 Mass Air Flow Sensor Circuit Range/Performance. Почистиха ми МАП сензора и го пренастроиха и близо месец нямаше проблем, но за съжаление пак започна да показва грешката. Смениха ми клапанът за регулиране на налягането и пак настройваха МАП-а, месец и нещо вървеше ок, от няколко дни пак грешка. Различното този път е, че почти не губи мощност както преди. Вдига оборотите и скоростта, но над 80-90 се усеща "мудна". В сервиза ми каза, че турбината е здрава, перката на студената част има луфт от около 1мм , което било ок. Пътищата към турбото са чисти , не е замърсен DPF и ЕГР работи. Според тях било софтуерна грешка и трябвало ъпдейт, който само МП може да направят. Предложиха ми и контакти на 2 сервиза за рециклиране на турбини, но не били сигурни дали изобщо е за рециклиране и ми казаха, че мога да си я карам и така и нищо нямало да й стане. Второто много ме притеснява, навъртам по 60-70 километра на ден и се притеснявам, че ще ме "остави" някъде.
Съвсем скоро са сменяни горивен филтър, масло и маслен филтър, също и въздушния. Турбината е преглеждана и от съсед, "гаражен майстор" както сам си казва. Не успя да я закачи на неговата диагностика защото била за по-стари коли, но също ми даде съвет за смяна на клапана за налягането и беше категоричен, че на турбото му няма нищо .
Извинете ме за дългия пост, но исках да съм максимално подробна. Всякакви съвети и насоки ще са ми от полза, благодаря.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с МАП сензор и авариен режим на Fiesta 1.5 tdci 2014
А кога се очаква да направят нещо по дебитомера?
Защото Mass Air Frow Sensor = Сензор за Измерване Въздушната Маса (постъпваща в двигателя) и е съвсем различно от MAP (Manifold Absolute Pressure) = Абсолютно Налягане в Колектора. Нещо като да те боли колянна става и да си мажеш рамото с Волтарен.
Явно ще трябва да отида на обучение при тези хора, че още не знам как се пренастройва МАР...
Защото Mass Air Frow Sensor = Сензор за Измерване Въздушната Маса (постъпваща в двигателя) и е съвсем различно от MAP (Manifold Absolute Pressure) = Абсолютно Налягане в Колектора. Нещо като да те боли колянна става и да си мажеш рамото с Волтарен.
Явно ще трябва да отида на обучение при тези хора, че още не знам как се пренастройва МАР...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта