Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
lerokal
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 14 апр 2010, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi 90ps
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Мнение от lerokal » 17 сеп 2020, 22:33

Здравейте,

Пиша ви понеже не мога да открия проблема с прегряването.
Колата при градско каране няма проблем. Извън града, при натоварване, температурата скача докато не изгасне колата (130 градуса). След това прегряване сменях гарнитура на главата (надуваше). Но след смяната проблемът остана. Мерих газове - няма (гарнотурата е ок), сложих нов термостат, нов радиатор, водната помпа не превърта. Двата тънки маркуча, които отиват към казанчето имат вътре пластмаси с малки дупчици - чисти са. Демферната шайба не превърта. ЕГР-а е наред, не надува системата. Капачката на казанчето е нова. Перките на радиатора си работят нормално.
Един интересен момент, е че след загряване (до 110гр примерно) нямам налягане в системата. Хвърлило е водата и си развивам капачката веднага съвсем спокойно.
Идеи от какво може да е?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Мнение от ЯЛТА » 17 сеп 2020, 22:52

Водна помпа. Само ако си я свалял може да разбереш дали е читава.Ако е превъртяла перката на водната помпа, няма как да разбереш, а според мен това се е случило. В разширителния съд от двете тънки маркучета трябва постоянно да излиза антифриз.
На твое място веднага бих се разделил с тази кола, след като знам какво се случва след прегряване от 130 градуса.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

lerokal
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 14 апр 2010, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi 90ps
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Мнение от lerokal » 17 сеп 2020, 22:57

ЯЛТА написа:
17 сеп 2020, 22:52
Водна помпа. Само ако си я свалял може да разбереш дали е читава.Ако е превъртяла перката на водната помпа, няма как да разбереш, а според мен това се е случило. В разширителния съд от двете тънки маркучета трябва постоянно да излиза антифриз.
На твое място веднага бих се разделил с тази кола, след като знам какво се случва след прегряване от 130 градуса.
Да, водната помпа е свалена и тествана. Не превърта. И от маркучите си връща антифриз в казанчето. Нямах други щети освен гарнитурата след прегряването. Колата сама изгасна на магистралата (някаква защита ли, не знам). Главата я надуваха няма пукнато.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Мнение от ЯЛТА » 17 сеп 2020, 23:00

Тогава се съсредоточи върху масления охладител. зад мотора в ляво и отдолу, като гледаш отпред колата. Евентуално е запушен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК1 1.8 ТДДИ прегряване

Мнение от OgiDogi » 18 сеп 2020, 06:59

lerokal написа:
17 сеп 2020, 22:33
... Хвърлило е водата и си развивам капачката веднага съвсем спокойно.
Идеи от какво може да е?
Съсредоточи се в тази насока - имаш пропуски по системата, заради които пада налягането и точката на кипене е 100°, вместо 120°-130° и в момента, в който температурата в блока стигне 100 - кипи, създава мехури, помпата не помпи и почва още по-силно кипене.
Ако не е капачка, ще е пукнат разширителен съд или недозатегната скоба... По принцип, затова са оцветени антифризите - да видиш по оцветяването, от къде е пропускало.
На студен двигател, допълни системата до ръба на разширителния съд, затвори плътно капачката, подсуши всичко и запали. Със загряването, трябва да започне да вдига налягане и да пропусне, от където си пропуска - дано е на лесно за виждане място.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта