Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Николай Лесев
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от Николай Лесев » 17 май 2021, 08:38

Навъртяхме вече 600 км и днес вече ще се обаждам даходим да нагласяме газта и да е натискаме ;) че и без това ми вдигна нервичките :mrgreen:

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от ADDimitrov » 21 май 2021, 11:12

Ех тоз Форд маниак само дето София ми е твърде далеч!!! Уви във Варна май няма читав майстор който да разбира от тия мотори и да ми направи един реглаж на пустите клапани 😥😥😥

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от F Focus » 02 юни 2022, 18:09

Вчера на връщане от работа след, като двигателят загря оборотите се разиграха и чек-а светна. При този проблем, като виновник на първо място поставям дроселовата клапа и най-вече датчикът и!
Днес свалих клапата и тръгнах да се прибирам, за да я сложа на операционната маса. Докато я държах и махах с ръце чух ясно, че нещо потропва вътре-това пък кВо може да е?! :evil: Клапата я чистих преди около 7000км. и не беше много мръсна от вътр. си страна-от външната беше "аптека".
Свалих пластм. капак на датчика и изпадна едно парче лъскава тънка метална пластинка с размери около 5х5 мм. ...ами, ако беше попаднала м/у пластм. зъбни търкаленца...? :evil: След известно пулене и протичане на мисъл( :idea: ) реших, че се е отчупила от уплътняващата "П"-образна пластина на горната част на оста на последното зъбно колело спрямо ел. моторчето(с пружината), която от кръгла в горната си част става правоъгълна и влиза горе, където се надява куплунга на датчика(не знам какво върти там-нищо не се вижда). Надали въпросната пластина изпитва някакви що-годе сериозни натоварвания, ама факт...има следи от корозия на отчупеното парче и на останалата здрава част, която не е ясно колко ще уплътни връзката без липсващото парченце, но е ясно, че ще е важна.
Направих и още нещо, което препоръчват някои руснаци, когато оборотите "плуват"-развих малко двете болтчета на моторчето на клапата, натиснах го в посока оста на следващото колело(междинно), за да стане задвижването от него към последното колело по-директно, без луфт(мръдна около милиметър)-имаше ефект при въртене на ръка.
И още-превъртях средното зъбно колело на 180 градуса, за да работи по-неизносена част от него, въпреки, че на око не забелязах износване. Мнооого тънко намазах зъбите на колелата с бяла грес и сглобих всичко.
Много съм любопитен какъв ще е ефекта, ама предпочетох да седна на маса и да изпия няколко ракии( във всеки Форум трябва да има поне един пияница, в други сме неколцина, ама тук явно съм само аз :D )-ще разбера утре и ще пиша, разбира се.

П.С. Установих, че имам грес на "Molykote" за гумени и пластм. гарнитури и "О"-пръстени(дизелджиите да знаят, че има такава), та ще мазна гарнитурата на дроселовата клапа преди да я монтирам.
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от F Focus » 03 юни 2022, 20:13

Днес върнах на мястото и дроселовата клапа. Междувременно смених и възд. филтър, което правя на 5000км., но в случая го направих на 4000км. пробег-не беше много чист. Тест-а показа, че оборотите спряха да "плуват"-дано така е и по-нататък. Клапата я чистих с разредител "МРТ"(става и "АМВ", ама смърди много гадно-"Коресилин" не препоръчвам!) и четка, като впоследствие забърсвах с парцалче.
Не е по темата, но за втори път се убеждавам, че след повишаване на разхода на газ над 10л./100км. градско смяната на възд. филтър го коригира надолу.
Бях писал преди, че вътр. част на корубата на възд. филтър беше много омаслена, та я чистих основно и сега е съвсем суха, както и парчето дунапрен.
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от F Focus » 04 юни 2022, 20:20

Днес изминах около 40 км. градско в София в центъра и около него-оборотите при отпускане на педала на газта "спят" здрав сън, като първоначално спадат на 900 об./мин.и след 2 сек. застиват на 800 об./мин.
Ако с почистване и преместване на оста на моторчето към оста на междинното колело оборотите не се успокоят руснаците препоръчват уплътняване на долният му по-малък назъбен диаметър, който задвижва клапата-ако на някой му е интересно ще споделя.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от ivchotr » 04 юни 2022, 20:56

Ммммм, да. Въздушният филтър е важен. Преди, когато карах на газ с карбураторни двигатели, разходът ми на градско падаше с около 1.5 л на 100 км само със смяната на филтъра.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от F Focus » 05 юни 2022, 17:53

И днес след подобен пробег проблеми с оборотите няма. Пропуснах да споделя, че се реши и друг проблем, който се появи 3-4 месеца след последното почистване на дроселовата клапа, а именно-сутрин след стартиране на двигателят същият гаснеше, ако не се поддържа малко газта с педала за 3-4 секунди.
Разбира се нестабилните обороти на празен ход не зависят само от дроселовата клапа и датчикът и, но предпочитам да се тръгва от по-лесното(и евтино) към по-сложното(и скъпо), но се убедих, че максимално директната връзка без луфтове м/у зъбните колела на оста на ел.моторчето и колелото, задвижващо клапата е изкл. важна.
От мен толкова по темата-надявам се за продължително време, както и да съм бил полезен! :wink: Ако оборотите след време пак заиграят хоро ще си призная! :oops:
Сега, ако не Ви кажа наздраве с пожелание за хубава вечер някой може да реши, че съм болен и да се притесни! :lol:
Много автомати-слаби резултати!

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от nogopechen » 08 юни 2022, 07:15

Виждал съм много хора да плачат, когато дроселовата клапа ги предаде на пътя.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2

Мнение от ADDimitrov » 16 юни 2022, 22:06

Вчера докато пастирах и полирах фаровете на Фордьо реших така и така съм вдигнал капака да взема да изчистя дросела. Беше доста мизерен и черен. Понеже не ми се демонтираше, го чистих на място от към филтъра, с парцал и контактен спрей. Бая мазгоч излезна и сега е доста по добре. Явно си иска от време на време чистене 😉

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 50 госта