Тези удължени интервали на смяна на маслото, които от десетина години европейските фирми подеха има двояка цел-уж колите са с по-ниска поддръжка и от друга двигателят ще си изкара гаранционният срок, и по-скоро ще се скапе, демек ще се купи друга нова кола.
Революция в маслата няма от четвърт век(и не се очаква да има), а двигателите стават все по-прецизни, по-натоварени и по-капризни! Е, как при това положение се удължава интервалът за смяна на маслото...???
И още нещо много важно по темата-защо ли само японците останаха коректни към клиетите си и продължават да залагат на добре известните ни интервали за смяна на маслото, които си знаем от време оно-8-10000км. пробег(за дизел)? А, за дизелови 4х4 експлоатирани по-често по пресечен терен, еле пък с турбо казват смяна на масло и филтри на 5000км.! Явно са изостанали и не четат някои етикети!

Или пък японските двигатели са калпави?
Който е карал турбо-дизел с манометър за налягане на маслото(имах три такива-два Мерцедеса и една Тойота Ленд-Крузър) много добре вижда след какъв пробег как пада налягането на маслото, което е показател за качетсвото му.
Мога да пиша още дълго по темата, но мисля, че и това е достатъчно, пък и всеки да решава за себе си. Накрая искам да кажа, че по някои теми не е достатъчно да се чете само етикета и да се пишат "компетентни" и подвеждащи мнения, а и още много друга информация!
И много бих искал да видя маслен и въздушен филтър на 30 000км.-че те и маслото, особенно при дизела са пълен дреп съм убеден.
Хубава вечер!
П.С. Човек наистина се учи цял живот и е добре всеки да е наясно с това и да не се задоволява само с четене на етикети, защото често те са подвеждащи и дори вредни!
