Страница 1 от 1
за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 28 мар 2021, 18:15
от F Focus
Привет,
Много руснаци казват, че за тези двигатели ниските обороти при работа са убийствени, защото се коксували сегментите с всички последствия от това. Проблемът бил в малките разпробити отвори зад сегментите, които при ремонт се разширявали и повече нямало проблеми. Препоръчват двигателя да работи с поне 3000об./мин., което на извънградско и да не искаш ще ги задминеш, но на градско ко праим, когато двигателят продължително време работи на място, а при движение често не достига тези обороти?
Моля специалистите за мнение съгласни ли са с подобни констатации, за което им благодаря предварително!
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 28 мар 2021, 21:00
от ЯЛТА
Аз знам че кола се кара винаги около нютонметрите, на всички предавки. Ама нали народа страда от предрасъдъци, най вече икономия.............. Така един познат си хвърли демпферния съединител, па похарчи 1500 лева за нов, но пак така си кара, щот толкова си може.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 28 мар 2021, 21:17
от zz_stefanov
Предполагам искаш да кажеш на тези обороти на които е най голям въртящия момент. Гледам описанието и не намирам нищо по въпроса на кои обороти въртящият момент е най голям.
Тя моята след 80 вече е на 5та на малко над 2000 об/мин, сега ще кажете, че е вредно

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 28 мар 2021, 21:36
от fordmaniac
Да ама Яким като счупи двумасовият маховик, ме послуша и смени стила на каране. Не да търси 5 в града, а да следи оборотите да на са под 1800 . Резултат: маховика е жив и здрав и РАЗХОДА ПАДНА и в градско и извън градско.
viewtopic.php?f=9&t=80661&p=581520&hili ... B8#p581520
viewtopic.php?f=9&t=77979&p=568081&hili ... B8#p568081
А ей и Яким де е писал:
viewtopic.php?f=58&t=47437&p=359102&hil ... BC#p358914
Поздрави.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 29 мар 2021, 22:01
от F Focus
Благодаря за отговорите!
Пропуснах да кажа, че както сподели Фордманияка, че ниските обороти са вредни и за демпферният маховик, ама не наблегнах на това, щото все още не знам с какъв съм-доколкото разбрах за модела е възможна замяната му с класически.
И още руснаците казват при първи симптоми на разход на масло да се направи разкоксуване на сегментите без разглобяване с препарат-дават и бабешки рецепти за целта, но ако се продължи без да се вземат мерки-разглобяване на двигателя, смяна на бутала, сегменти и евентуално на цилиндри-баси двигателят, разииираш ли?! Гледах клип с разглобяване на 2.0 двигател на Фокус, закупен чисто нов и каран 120 000км. само градско...? Дават и справка за цени на частите м/у Форд и Мазда, като буталата и сегментите в Мазда излизаха по-евтино. Такива ми ти работи...ами моят двигател, като е на 267000км. вече трябва да го хвърлям, а е в добро здраве-гори 100гр. масло на 2000км. пробег, ама Форд изобщо не трябвало да гори масло...Изобщо някакво голямо мазало се получава с тези двигатели, май...
Сега на градско гледам да превключвам на около 3000об./мин., а пък на извънградско съм си отвсякъде на 4000об./мин., което за стар човек, като мен, израснал и свикнал с добрите стари двуклапанови двигатели с класически бутала с дълга пола, и дълги скорости някак не ми се връзва, ама това е положението!

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 30 мар 2021, 23:33
от by_cec
Ами при мен при 2000 об/мин на извънградско се движа със 100км/ч.
Ако трябва да поддържам 4000 об/мин трябва да се движа с 200км/ч или да мина на по- ниска предавка, което за мен е малоумие.
Ск. кутия е автоматична и се надявам, че шведите са помислили и за мотора, който я клати...
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 10:09
от ivo_63
Аз пък на 4-та скорост при препоръчаните 2000 оборота в населено място бих станал местния спонсор на КАТ. За да пазя съединителя , който рано или късно ще сменя поради естествено износване.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 10:54
от Coldgrave
Привет,
Да се включа и аз. Реално карам само и единствено градско в София, и то най-вече отсечката от Горнобански до Съдебната палата. Като цяло сутрин към 7:30 е празно и мога почти да не спирам. В повечето случаи си перкам на 3-та с около 2000 оборота (случва се и да карм известно време на 2-ра със 2500-2700 оборота). Това са 55 км/ч и разхода зимата ми е 6.5/100 по компютър, а ако го засичам между зарежданията ~ 6.7/100. Лятото съм успявал да намаля до към 6.3/100. Като цяло ако падна на 1500-1400 оборота на 3-та отивам на 35 км/ч и по тези павета ми се разказва играта. Тъй че по-добре малко по-високи обороти, отколкото после в бокса. Нищо че харчи повече отколкото ако се кара на по-ниски обороти.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 18:57
от F Focus
Питането ми е за конкретните двигатели от заглавието на темата, а не по принцип.
Инак, и аз мога да кажа за един служебен Форд-Скорпио Джиа 2.9 бензин, автоматик, който карах през 1997-2002г.(колата беше собственост на г-н Фое, Бог да го прости и закупена от него за 20 000щ.д. при пробег 25 000км.)-при 180км./ч. беше с около 3000об./мин. Автомата имаше някаква особенност(екстра)-настъпваш газта, вдига обороти, превключва скорост нагоре, и като се задържи тази скорост оборотите плавно спадат до едно ниво. По-стабилна на висока скорост кола не съм карал, а и вероятно няма да карам, само с нея съм вдигал 230км./ч. Жалко, че вече не се правят такива автомобили!
Както и да е-питането ми е друго, а сравнението с дизелови двигатели е меко казано неподходящо!

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 19:14
от ЯЛТА
F Focus написа: ↑31 мар 2021, 18:57
Автомата имаше някаква особенност(екстра)-настъпваш газта, вдига обороти, превключва скорост
нагоре, и като се задържи тази скорост оборотите плавно спадат до едно ниво. По-стабилна на висока скорост кола не съм карал, а и вероятно няма да карам, само с нея съм вдигал 230км./ч.
Тази "екстра" се нарича кикдаун, но малко си се объркал: При натискане педала на газта до долу-/кикдаун/, или /твърда газ/, се връщат една, или даже две предавки надолу, защото компютъра разбира че бързаш, а след набиране на определена скорост при дадените обороти- превключва на по висока скорост.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 19:27
от F Focus
Ялта-много добре знам какво е кик-даун, но не е това. Карал съм автоматици и един-два пъти само съм го задействал от зор да избегна ситуация, а не от гъзария.
Говоря за друго-на магистрала набираш плавно скорост, достигаш примерно 140км./ч., и като я задържиш минута-две оборотите падат...?
В Мото- Фое, тогава прясно създадени казаха как се нарича тази опция, ама кой да ти помни, а и беше толкова отдавна...и бяхме млади с тебе...особенно аз...!
Нищо, де-Фордманияка вероятно ще се включи по някое време да ни каже.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 21:15
от ЯЛТА
F Focus написа: ↑31 мар 2021, 19:27
Говоря за друго-на магистрала набираш плавно скорост, достигаш примерно 140км./ч., и като я задържиш минута-две оборотите падат...?
Оборотите падат защото превключва на по висока предавка, защото компютъра разбира че няма да ускоряваш още.
Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек
Публикувано: 31 мар 2021, 21:55
от F Focus
Не е това, карал съм много автоматици, ама като този на старото Скорпио никой не е реагирал по този начин.