Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Plamen74
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 дек 2020, 10:26
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Plamen74 » 20 апр 2021, 07:28

Аз не разбирам от смяна на софт и той ми реши проблема. Който може да си го смени. Но колата наистина става друга. Между другото къде е тази клапа за картерна вентилация? Дросела съм го очистил но тази клапа....

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от bizu » 20 апр 2021, 10:45

Клапана изглежда така: https://www.google.com/search?sa=X&rlz= ... UctH2qhe-M

Номера му е 1251743. Преди години струваше оригинален 36лв.
https://ford.7zap.com/en/car/49/6.47294 ... 1743#6A666

Намира се на самия двигател, под всмукателния колектор. Всмукателния колектор трабва да се демонтира за да имаш достъп.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от bizu » 20 апр 2021, 12:41

synthez 3D написа:
20 апр 2021, 07:25
deathstorm написа:
19 апр 2021, 20:29
от къде сваляш калибрациите, които наливаш? ...
От тук, където е постнал колегата bizu :https://www.fordtechservice.dealerconne ... roduct=IDS Трябва да знаеш точното наименование на версията, пишеш я и тя се сваля. Там са всички софтуери, не само за 1,8.
Как разбираш точното наименование за 1.8 и за 2.0? Вчера се опитах да отгатна за 2.0, но не успях.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 20 апр 2021, 16:05

Там е работата, че трябва вътрешна информация. Не знам рашаните от къде ги научават, но на техния форум има доста неща. А относно клапана за картерна вентилация ще кажа на Plamen74, че няма нужда от почистване :) и е на много забутано място, изискващо сваляне на колектора, така че не си струва играчката. Колата ти работи добре и ако имаше проблем с клапана щеше да си личи.
Изображение

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от dragozow » 20 апр 2021, 22:38

Мото пфое така и не ми отговориха, вече и не очаквам. Като купувах кола бяха много любезни.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 21 апр 2021, 09:30

Лошото е, че МП няма конкуренция, за разлика от повечето марки, които вече имат двама, или повече официални дилъра и сервизи!
Много автомати-слаби резултати!

Grozdev123
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 12 апр 2021, 21:14
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Grozdev123 » 23 апр 2021, 15:16

Здравейте,
Нещо за фиеста 1.4 автомат 2010 г. да знаете със същия проблем.
Вчера ми пристигна клапана за картерна винтелация заедно със уплътнителя и маркучето към тях, защото старото беше увито в шведска лента и реално не трябва да е така. Четох че със 100 октана бензин се орпавяло и реално трябваше да я зареждам и днес се случи чудо, нищо не направи и сега реално не зная от къде се оправи.
Някакви идеи да имате??
Преди седмица някъде ми сложиха нов софт в МП, но без никакъв резултат, казаха че е последния за фиеста.

Grozdev123
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 12 апр 2021, 21:14
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Grozdev123 » 25 апр 2021, 12:01

Малка промяна!!!
Дори и след 100 октана продалжава да го прави, но не всеки път.
Стана още по забавно.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от ADDimitrov » 27 апр 2021, 14:01

Продължавай с 100 те октана и ще видиш как ще изчезне съвсем 😉

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Didibao » 30 ное 2021, 18:08

bizu написа:
15 апр 2021, 00:10
Аз откакто почнах веднъж годишно да почиствам до блясък дроселовата клапа независимо дали е мръсна или не също не съм имал проблеми. Следя обаче с интерес дали има такъв ъпдейт и за SYDA. Моята версия на софтуера е 7M51XE.
Има ъпдейт и за твоята кола, мога да го направя, ако вече не си я обновил.
Изображение

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 30 ное 2021, 19:11

ADDimitrov написа:
27 апр 2021, 14:01
Продължавай с 100 те октана и ще видиш как ще изчезне съвсем 😉
При мен, ако застудее двигателят след стартиране искаше да се натиска леко педала за газта 3-4 секунди, за да не загасне и после колата в началото тръгваше някак с нежелание, но след смяната на маслото с висококачествено, което направих скоро проблемът изчезна. И предишното, и сегашното масло са с вискозитет 5/30, ама разликата в цената им е повече от двойна, но пък двигателят почти не се чува до 3000об./мин., което не беше така преди.
Със старото масло дали със 95, или 100 октана не съм усетил някаква разлика, та пак да кажа-не подценявайте моторното масло.
Изследванията на рашъните на синтетични(уж) масла показват, че доста от тях са с реален вискозитет на студен двигател(първата цифра), което е от значение за проблемите в темата варира от 3 до 9, ама на етикета пише "5"! :evil: Отделно, че и при загрял двигател вискозитета изобщо не отговаря, или направо изчезва, но да не се повтарям-всичко съм описал в омаслената тема. :wink:
Лека вечер и наздраве! :D
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от HACKO » 01 дек 2021, 06:51

Пламене, това е несериозно, внушаваш си. Това поведение е проблем със сместа, не е от мазането.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 01 дек 2021, 11:34

Наско-мисля, че е логично, ако маслото е по-гъсто, когато е студено това да има значение.
Както писах доста от вискозитета на маслата не отговаря на написаното, а и фактът си е факт. Днес сутринта при 0 градуса след два дена престой я запалих, за да измеря напрежението на заряд и двигателят си пое веднага без да му помагам, докато преди под 6-7 градуса гаснеше, ако не поддържам леко газта.
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 01 дек 2021, 12:04

Вероятно има и друг проблем(и), които висят на косъм, за да се проявят, но маслото засега тушира проблемът.
Замислям се и за друг възможен проблем по темата-зареждам бензин по десетина литра на около 700км. пробег, като поддържам резервоара наполовина пълен, или малко повече и при развиване на капачката се получава баси смукването-демек вакуум(?!)-все се каня да не я завивам плътно, ама момчето на бензиностанцията си я завива докрай, а аз после забравям да я поразвия. Предстои ми да изуча вентилацията на резервоара.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от ЯЛТА » 01 дек 2021, 12:44

F Focus написа:
01 дек 2021, 12:04
при развиване на капачката се получава баси смукването-демек вакуум
Аааа за това е виновен разтоварващият клапан на рейката за връщащото/излишно гориво. А ако пък надува-е запушен отдушника на резервоара.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 01 дек 2021, 12:49

Може ли по-простичко, бе наборе? :wink:
Малеи кви термини използваш-завидях ти! :D
Разтоварващи клапани-млапани, рейки-мейки... :evil:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от ЯЛТА » 01 дек 2021, 12:55

Клапан който при определено налягане пропуска гориво да се върне в резервоара. Все едно смучеш течност от пластмасово шише което няма отдушник и се получава вакуум в шишето.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 01 дек 2021, 13:05

Ъхъ-ще зяпам при рашъните къде-какво се намира и как се оправя.
Ама вакуумът е наистина учудващо силен-чак се чудя как се справя бензиновата помпа?
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от zz_stefanov » 01 дек 2021, 13:28

Пробвай дали това не е причината за трудното палене. В смисъл, ако разтоварваш обратното налягане на резервоара всеки път преди да стартираш и всичко е наред...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от ЯЛТА » 01 дек 2021, 13:34

Евентуално е това, но специалист трябва да каже.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта