ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 12 окт 2021, 11:11

wwwww.jpg
RS OPTIC
Колата я взех внос от Австрия но не палеше - единствено при въртене се получаваше детонация в филтърната кутия и я изхвърляше, а при самото въртене се чува как стартера върти и след като погледнах установих че коленовия вал се върти но не предава на разпределителите и видях , че болта беше скъсан та извадих болта и зъбното колело но счупих самите ламаринки който са точковани към самото колело , взех и нов болт и се разтърсих по магазините за такова зъбно колело конкретно моето е с 19 зъба ф=56\56,2 а по каталог и номер на рамата се предлагат с по 22 зъба, та как изобщо ще стане зацепването ако сложа такава с 22 зъба и ако реша да сложа моята дали без тези ламаринки би било проблем ? И дали според вас е ударила клапани ? _friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от HACKO » 12 окт 2021, 17:37

Няма вече такива двигатели, дето не удрят клапани.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от aspasia » 12 окт 2021, 21:22

Най лесно може да се провери като за начало ти премерят компресията ако е ударило клапаните няма да има никаква или с ендоскоп през свещите.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от deathstorm » 12 окт 2021, 21:31

Колега, би ли пояснил за какви пластинки/ламаринки говориш? Иначе мотора се зацепва със спец инструмент, който фиксира муфите на разпр. валове и пин, който фиксира коляновия вал в ГМТ.
cam.jpg
Но шанса да не е ударила клапани клони към 0.
HACKO написа:
12 окт 2021, 17:37
Няма вече такива двигатели, дето не удрят клапани.
Има, някои Лади с 8 клапанови мотори все още излизат с такива :). Друг е въпроса колко трябва да си луд да си купиш такава.

tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 12 окт 2021, 22:02

DBF84C89-1898-4C45-95C8-E02C763DB992.jpeg
за тази от ляво която при свалянето майстора я счупи ако твоята е със същия двигател дали зъбното колело ти е също със 19 зъба ?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от deathstorm » 12 окт 2021, 22:20

Ми не съм ги броил зъбите на моята. 1104088 - това е FINIS кода на зъбчатката. Доколкото мога да преброя по снимките в нета са 19 зъба. Тези пластини даже не съм забелязал да ги има на моята зъбчатка. По принцип на теория зъбите на зъбчатката на коляновия вал трябва да са точно 2 пъти по-малко от тези на зъбчатката на разпр. вал, понеже разпр. вас се върти 2 пъти по-бавно от коляновия, но това е само на ТЕОРИЯ.

П.С. Сега като се загледах това не са пластини, а просто са бордовете на зъбчатката, които поради някаква причина при теб са се отделили. По принцип те направляват ремъка, да не се изхлузи от цялата система.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от aspasia » 13 окт 2021, 12:20

Ако това е горната муфа това са променливите муфи за газоразпределението и не се ремонтират само с нови цената им е по 400 на брой демек трябва да смениш и двете една входяща и изходяща. Ама защо не провериш първо дали не са ти огънати клапаните. А ако е долната ти трябва и нов болт.

tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 13 окт 2021, 12:36

Долната е и според мен като е обслужвана преди не са сменяли болта и затова е направило белята ,понеже се въртеше свободно след като свалих ангренажа и заради това се надявам да не е изкривило някой клапан .

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от aspasia » 13 окт 2021, 13:42

Щом се е въртяла значи е имало среща бутала клапани и при мене не бяха затегнали тази ролка и сгънаха 8 клапана ама за тяхна сметка. Ако си решил да го правиш този двигател смени си горните муфи на разпределителните валове защото не карат дълго и ще плащаш накрая двойно.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от fordmaniac » 13 окт 2021, 20:16

Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.

tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 14 окт 2021, 09:33

Обмислям варянта да взвма ст или рс англичанка и да направя транспплантация понеже много нерви ми се виждат в това ti vct и почти никой не раБира от тях.

tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 14 окт 2021, 09:57

fordmaniac написа:
13 окт 2021, 20:16
Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
Кой муфи визираш може ли снимка ?

tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 14 окт 2021, 10:41

aspasia написа:
13 окт 2021, 13:42
Щом се е въртяла значи е имало среща бутала клапани и при мене не бяха затегнали тази ролка и сгънаха 8 клапана ама за тяхна сметка. Ако си решил да го правиш този двигател смени си горните муфи на разпределителните валове защото не карат дълго и ще плащаш накрая двойно.
Кои муфи визираш може ли снимка ?

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от zz_stefanov » 14 окт 2021, 11:17

fordmaniac написа:
13 окт 2021, 20:16
Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
fordmaniac, има ли някакъв риск за мотора ако коригиращите газоразпределението муфи са повредени (изключвам вариянта да е прескочил зъб на ремъка).

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от aspasia » 14 окт 2021, 13:39

tishokirilov написа:
14 окт 2021, 09:57
fordmaniac написа:
13 окт 2021, 20:16
Мотора задължително е смачкал доста клапани.
Зъбчатката е сваляна варварски, щом са скъсани точковите заварки. Майсторска работа!!!
Проблема с болта възниква, когато " майсторъТТ " е оборудван с ударен гайковерт, а не с динамометричен ключ .
Зацепването изглежда лесно: взимаш инструмента и готово. Да, ама не! Има много подробности, затова TiVCT на Фокус 2 да идват с грешки в зацепването. Фокус 3 още са нови и не са ходили при такива " майстори " .
Двете колелета на VVT -то са 520 лВ. цена от преди седмица ( общо двете ) , утре ги сменям на една кола.
Поздрави.
Кой муфи визираш може ли снимка ? Горните двете на разпределителните валове

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от fordmaniac » 14 окт 2021, 19:36

deathstorm написа:
12 окт 2021, 21:31
cam.jpg
Колегата е качил снимка.
zz_stefanov написа:
14 окт 2021, 11:17
има ли някакъв риск за мотора ако коригиращите газоразпределението муфи са повредени

Ефекта от неработещи VVT актюатори е влошаване на вървенето. То още от първия опит на Форд с въртене на всмукателен вал при Пума 1.7 беше същото, но там вала се местеше в две крайни позиции. Докато при 1.6TiVCT-115HP и следващите при Фокус 3 се въртят и всмукателния и изпускателния вал и заемат 3 ( три ) различни позиции. Хубавото е, че веднага датчиците за позиция на валовете веднага алармират и святка " лампа повреда двигател " . Риск за двигателя и да има, рядко някой ще го кара дълго време със светеща лампичка.
Поздрави.
tishokirilov написа:
14 окт 2021, 09:33
Обмислям варянта да взвма ст или рс англичанка и да направя транспплантация
А, е тва искам да го видя!!! На кола след 2000 година такива транслантации са меко казано ужасно ( почти невъзможно ) трудни.

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от zz_stefanov » 14 окт 2021, 20:39

Благодаря. :)

tishokirilov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 12 окт 2021, 10:27
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от tishokirilov » 15 окт 2021, 10:42

Снощи сложих ролката зацепихме го но единия разпр.вал не върти , днес ще се отваря главата да видим какво се случва :)

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от Ради-1 » 16 окт 2021, 09:54

Офтопик, но тази кола нали е с два катализатора и четири ламбди, че ми спориха че не било така

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ СЪС FORD FOCUS MK2 1.6TiVCT-115HP 2005год.

Мнение от deathstorm » 16 окт 2021, 12:51

До 2006 моделите са така - 4 ламбда сонди, 2 катализатора, термостат с електронно управление отварящ на 98 градуса или когато ECU-то реши. После ги опростяват.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 80 госта