Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 15 ное 2021, 19:40

Здравейте колеги, моля за вашето виждане. Моторът по-точно е 1.4 16v, 80ps FXJA бензин, колата е обслужена преди 3К , но откакто застудя, взе да пали трудно след по-голям престой или първото палене. Няма записани грешки след правене на диагностика, мислех, че ще се окаже импулсен датчик но не е! .Чистих дросел (беше много замърсен) и МАП сензора е изчистен, остана да се замери налягането на горивната помпа, но ме съмнява да е тя, понеже би трябвало да ми прекъсва в движение.

F Focus
Потребител
Потребител
Мнения: 513
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: На линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от F Focus » 15 ное 2021, 20:06

Колата е "обслужена"-как точно?! Това понятие "обслужена" е много общо-аман от общи приказки-като питате опишете по-подробно!
Горивен филтър сменян ли е, свещи, кабелите на какво дередже са...май нищо от това не е барано, нали?
Много автомати-слаби резултати!

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 15 ное 2021, 20:11

Сменени са свещи, ремъци ролки водна помпа термостат,горивен и въздушен филтър, датчик на охладителна течност. Като запали колата и върви нормално, просто пали от 3-4 пъти, като е студена. Иначе бобина и кабели не са сменяни, понеже не прекъсва в движение, като запали работи и върви добре

F Focus
Потребител
Потребител
Мнения: 513
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: На линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от F Focus » 15 ное 2021, 20:20

Пробвай преди да запалиш-задръж няколко секунди на контакт преди да стартираш дали няма да е по-добре?
Много автомати-слаби резултати!

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 15 ное 2021, 20:23

Пробвах, даже преди запалване, дадох няколко пъти на контакт, с цел да се разбере уж дали е горивната помпа, но същата работа. Чудя се дали може да е от клапана за регулиране на налагането на горивото, който е на горивната рейка, или друг датчик, от който зависи това

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1258
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от aspasia » 15 ное 2021, 20:59

Какви свещи си сложил защото фордоверте са капризни в тази част като взех моят Форд сложих DENSO и имах същият проблем на топло пали ама като стана октомври се почна едно въртене.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 15 ное 2021, 21:09

Свещите са по изискване на производителя и са: NGK Laser Platinum PTR5A13, Маслото е 5w40 ако има значение и това :shock:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1953
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от OgiDogi » 16 ное 2021, 18:15

Закачи диагностика сутринта, преди да запалиш и виж температурите на охладителната течност и входящият въздух. Ако не ти изглеждат достоверни или поне едната - търси в тази насока. Примерно, навън да е 5° а някоя температура да е -20° или +40°. Подобна аномалия ще предизвика предозиране или недостиг на горивото за запалване. После разбутай буксите на дебитомер/МАР и температурен сензор на двигателя, окисление по контактите би предизвикало отклонение в стойностите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 16 ное 2021, 19:39

Благодаря, колега определено ще го погледа скоро !

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 18 ное 2021, 06:25

OgiDogi написа:
16 ное 2021, 18:15
Закачи диагностика сутринта, преди да запалиш и виж температурите на охладителната течност и входящият въздух. Ако не ти изглеждат достоверни или поне едната - търси в тази насока. Примерно, навън да е 5° а някоя температура да е -20° или +40°. Подобна аномалия ще предизвика предозиране или недостиг на горивото за запалване. После разбутай буксите на дебитомер/МАР и температурен сензор на двигателя, окисление по контактите би предизвикало отклонение в стойностите.
Показателите бяха нормални за външните градуси, не е датчик. Днес ще се мери налягане на горивна помпа, благодаря за съвета, колега

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от ADDimitrov » 21 ное 2021, 19:17

Ще споделя едно мое търсене на проблем за моторите Дуратек, твоя не е много по различен! Проблема е в това, че при застудяване мотора пали но не може да задържи оборотите и изгасва. При повторен старт проблема изчезва! Та стигнах до следните два извода и решения: първото ми го каза дългогодишен мехник от МП, мотора натрупва нагар към входящия колектор и входящите клапани. Съответно първоначално впръсканата смес не стига в цялост до горивната камера и не държи горенето стаблно. Решеноето е демонтиране на входящия колектор и механично почистване на всичко до което се стига без сваляне на главата. Като цяло всичко ми изглежда доста логично. В последствие се свързха с момчетата от Ford upgreid. Те ми споделиха, че са се сблъсквали многократно с този проблем и тяхното решение в 90% е чрез ъпдейт на софтуера на мотора. Това също е решение, но според мен компромисно, защото най - вероятно карат компютъра да дава по богаат смес , а реално това не изчиства вече натрупаня се нагар. Аз лично не съм пробвал нито един от двата варианто поради липса на свободно време. Последните можеш да ги намериш във Фейсбук. Успех дано да съм помогнал.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 22 ное 2021, 07:29

Благодаря колега, при пъва възможност ще гледам да почистя въпросния нагар. Интересното беше, че от един сервиз ми казаха, като най-вероятен проблем за електрониката на дросела за празен ход. Това било спред тях, но на диагностика не излизат грешки свързани с електроники, датчици или лоша бобина. Бях свалял дросела и мап сензора за чистене, дросела беше с много силен нагар, така че съм склонен на твоята версия за нагар по колектора.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1429
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от fordmaniac » 22 ное 2021, 23:09

Тва с колекторите при бензинова кола няма никакъв смисъл. А при кола с газова , например Дуратек , проблема е комплексен .
Софтуерните апдейти са измислени от Форд заради не добре тествани първоначални варианти, а не да пръскат неконтролирани количества бензин! Особено известни са проблемите с паленето на Фокус 2 1,8 .
А като дойде с последен вариант софтуер и пак сутрин е много зле, пример Форд Фокус 2.0 Автоматик софтуерен номер 7M51_12А650_YH ?? .
Паленето изисква задълбочена диагностика и проверка . Ако само се гледат грешки, не е диагностика.
Иначе се сменят на посоки части :
P.Vangelov написа:
22 ное 2021, 07:29
като най-вероятен проблем за електрониката на дросела за празен ход
се сменя примерно дросел и следващата сутрин има пак проблем.
Поздрави.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 23 ное 2021, 07:51

Благодаря за мнението колега, за това не бързам с предприемането за смяна на датчици, сонди или дросел, мисля, че трябва да се гледат по-обстойно всички живи данни, и от там ако е възможно да се хване насока

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12825
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от HACKO » 23 ное 2021, 10:44

А пробва ли първо да ресетнеш компютъра и после да го обучиш на Бензин?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 23 ное 2021, 10:52

Да, зададох фабрични настройки след почистване на дросела , колата не е на газ иначе

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 24 ное 2021, 11:13

А някой може ли да ме насочи от къде да се изтегли по-новия софтуер за Фиеста, който оправял на теория проблема със запалването на студено.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 01 дек 2021, 16:51

Леко развитие на нещата, оставих колата с махнато захранване цяла вечер, на сутринта в големия студ запали перфектно. Чудя се това към какъв евентуален проблем води, тоест, дросел,датчик или друго.

F Focus
Потребител
Потребител
Мнения: 513
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: На линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от F Focus » 01 дек 2021, 18:43

Каква е идеята да се разкачи акумулатора при престой през нощта?
Много автомати-слаби резултати!

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 01 дек 2021, 19:00

Не знам точно и аз! но отчаяни мерки от моя страна. Четох някъде тема из форума със същия проблем, и е направено по този начин и няма проблем със запалването след голям престой. Логика и аз не намирам! :roll: но явно се получава един вид "Изчистване" на настройки или грешки. Иначе чистих дросел, адаптирах го от ForScan, зачистих МАП сензора, замерихме горивната помпа дава си 3.8 бара, няма грешки по никакви датчици или Missfire. Нали Фокусите се оправяли след ъпдейт на софта, но за Фиеста не видях да има таков анещо.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта