Страница 1 от 3

Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 19:40
от P.Vangelov
Здравейте колеги, моля за вашето виждане. Моторът по-точно е 1.4 16v, 80ps FXJA бензин, колата е обслужена преди 3К , но откакто застудя, взе да пали трудно след по-голям престой или първото палене. Няма записани грешки след правене на диагностика, мислех, че ще се окаже импулсен датчик но не е! .Чистих дросел (беше много замърсен) и МАП сензора е изчистен, остана да се замери налягането на горивната помпа, но ме съмнява да е тя, понеже би трябвало да ми прекъсва в движение.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 20:06
от F Focus
Колата е "обслужена"-как точно?! Това понятие "обслужена" е много общо-аман от общи приказки-като питате опишете по-подробно!
Горивен филтър сменян ли е, свещи, кабелите на какво дередже са...май нищо от това не е барано, нали?

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 20:11
от P.Vangelov
Сменени са свещи, ремъци ролки водна помпа термостат,горивен и въздушен филтър, датчик на охладителна течност. Като запали колата и върви нормално, просто пали от 3-4 пъти, като е студена. Иначе бобина и кабели не са сменяни, понеже не прекъсва в движение, като запали работи и върви добре

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 20:20
от F Focus
Пробвай преди да запалиш-задръж няколко секунди на контакт преди да стартираш дали няма да е по-добре?

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 20:23
от P.Vangelov
Пробвах, даже преди запалване, дадох няколко пъти на контакт, с цел да се разбере уж дали е горивната помпа, но същата работа. Чудя се дали може да е от клапана за регулиране на налагането на горивото, който е на горивната рейка, или друг датчик, от който зависи това

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 20:59
от aspasia
Какви свещи си сложил защото фордоверте са капризни в тази част като взех моят Форд сложих DENSO и имах същият проблем на топло пали ама като стана октомври се почна едно въртене.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 15 ное 2021, 21:09
от P.Vangelov
Свещите са по изискване на производителя и са: NGK Laser Platinum PTR5A13, Маслото е 5w40 ако има значение и това :shock:

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 16 ное 2021, 18:15
от OgiDogi
Закачи диагностика сутринта, преди да запалиш и виж температурите на охладителната течност и входящият въздух. Ако не ти изглеждат достоверни или поне едната - търси в тази насока. Примерно, навън да е 5° а някоя температура да е -20° или +40°. Подобна аномалия ще предизвика предозиране или недостиг на горивото за запалване. После разбутай буксите на дебитомер/МАР и температурен сензор на двигателя, окисление по контактите би предизвикало отклонение в стойностите.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 16 ное 2021, 19:39
от P.Vangelov
Благодаря, колега определено ще го погледа скоро !

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 18 ное 2021, 06:25
от P.Vangelov
OgiDogi написа:
16 ное 2021, 18:15
Закачи диагностика сутринта, преди да запалиш и виж температурите на охладителната течност и входящият въздух. Ако не ти изглеждат достоверни или поне едната - търси в тази насока. Примерно, навън да е 5° а някоя температура да е -20° или +40°. Подобна аномалия ще предизвика предозиране или недостиг на горивото за запалване. После разбутай буксите на дебитомер/МАР и температурен сензор на двигателя, окисление по контактите би предизвикало отклонение в стойностите.
Показателите бяха нормални за външните градуси, не е датчик. Днес ще се мери налягане на горивна помпа, благодаря за съвета, колега

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 21 ное 2021, 19:17
от ADDimitrov
Ще споделя едно мое търсене на проблем за моторите Дуратек, твоя не е много по различен! Проблема е в това, че при застудяване мотора пали но не може да задържи оборотите и изгасва. При повторен старт проблема изчезва! Та стигнах до следните два извода и решения: първото ми го каза дългогодишен мехник от МП, мотора натрупва нагар към входящия колектор и входящите клапани. Съответно първоначално впръсканата смес не стига в цялост до горивната камера и не държи горенето стаблно. Решеноето е демонтиране на входящия колектор и механично почистване на всичко до което се стига без сваляне на главата. Като цяло всичко ми изглежда доста логично. В последствие се свързха с момчетата от Ford upgreid. Те ми споделиха, че са се сблъсквали многократно с този проблем и тяхното решение в 90% е чрез ъпдейт на софтуера на мотора. Това също е решение, но според мен компромисно, защото най - вероятно карат компютъра да дава по богаат смес , а реално това не изчиства вече натрупаня се нагар. Аз лично не съм пробвал нито един от двата варианто поради липса на свободно време. Последните можеш да ги намериш във Фейсбук. Успех дано да съм помогнал.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 22 ное 2021, 07:29
от P.Vangelov
Благодаря колега, при пъва възможност ще гледам да почистя въпросния нагар. Интересното беше, че от един сервиз ми казаха, като най-вероятен проблем за електрониката на дросела за празен ход. Това било спред тях, но на диагностика не излизат грешки свързани с електроники, датчици или лоша бобина. Бях свалял дросела и мап сензора за чистене, дросела беше с много силен нагар, така че съм склонен на твоята версия за нагар по колектора.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 22 ное 2021, 23:09
от fordmaniac
Тва с колекторите при бензинова кола няма никакъв смисъл. А при кола с газова , например Дуратек , проблема е комплексен .
Софтуерните апдейти са измислени от Форд заради не добре тествани първоначални варианти, а не да пръскат неконтролирани количества бензин! Особено известни са проблемите с паленето на Фокус 2 1,8 .
А като дойде с последен вариант софтуер и пак сутрин е много зле, пример Форд Фокус 2.0 Автоматик софтуерен номер 7M51_12А650_YH ?? .
Паленето изисква задълбочена диагностика и проверка . Ако само се гледат грешки, не е диагностика.
Иначе се сменят на посоки части :
P.Vangelov написа:
22 ное 2021, 07:29
като най-вероятен проблем за електрониката на дросела за празен ход
се сменя примерно дросел и следващата сутрин има пак проблем.
Поздрави.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 23 ное 2021, 07:51
от P.Vangelov
Благодаря за мнението колега, за това не бързам с предприемането за смяна на датчици, сонди или дросел, мисля, че трябва да се гледат по-обстойно всички живи данни, и от там ако е възможно да се хване насока

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 23 ное 2021, 10:44
от HACKO
А пробва ли първо да ресетнеш компютъра и после да го обучиш на Бензин?

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 23 ное 2021, 10:52
от P.Vangelov
Да, зададох фабрични настройки след почистване на дросела , колата не е на газ иначе

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 24 ное 2021, 11:13
от P.Vangelov
А някой може ли да ме насочи от къде да се изтегли по-новия софтуер за Фиеста, който оправял на теория проблема със запалването на студено.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 16:51
от P.Vangelov
Леко развитие на нещата, оставих колата с махнато захранване цяла вечер, на сутринта в големия студ запали перфектно. Чудя се това към какъв евентуален проблем води, тоест, дросел,датчик или друго.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 18:43
от F Focus
Каква е идеята да се разкачи акумулатора при престой през нощта?

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 19:00
от P.Vangelov
Не знам точно и аз! но отчаяни мерки от моя страна. Четох някъде тема из форума със същия проблем, и е направено по този начин и няма проблем със запалването след голям престой. Логика и аз не намирам! :roll: но явно се получава един вид "Изчистване" на настройки или грешки. Иначе чистих дросел, адаптирах го от ForScan, зачистих МАП сензора, замерихме горивната помпа дава си 3.8 бара, няма грешки по никакви датчици или Missfire. Нали Фокусите се оправяли след ъпдейт на софта, но за Фиеста не видях да има таков анещо.