Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 19 яну 2022, 17:11

Закачих нова дроселова клапа - няма никаква разлика. Ресетвам адаптациите, паля и 1-2 пъти се опитва да задържи празен ход и гасне, след това става по-зле и гасне веднага...

Ще гледам дюзите довечера дали имат импулси на управлението с един диод и резистор...

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от F Focus » 19 яну 2022, 19:56

В случая цялата драма започва след смяната на бензиновата помпа-дали там не е заровено кучето?
Наясно ли си с реалният пробег?
Пък и едва след смяната и се откриват не една, две, ами цели три неработещи свещи...?!
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 19 яну 2022, 22:07

F Focus написа:
19 яну 2022, 19:56
В случая цялата драма започва след смяната на бензиновата помпа-дали там не е заровено кучето?
Наясно ли си с реалният пробег?
Пък и едва след смяната и се откриват не една, две, ами цели три неработещи свещи...?!
Колата я карам на газ от 70000 км (3 години), от 165 000 сега е на 230 000. Никога не беше правен реглаж на клапани и беше изчезнала хлабината на 3 цилиндъра, като компресията на 2 беше 6 атм. Колата не гори масло и реших да я направя, че изтървах момента да я продам. В момента е със сменен ангренаж, нови изпускателни клапани, всичко е паснато, масла филтри и на всичкото отгоре я карах 400 км за 2 седмици. Палеше и вървеше чудесно. Започна да прави номера - не искаше да запали 3-4 пъти на загрял двигател, като не се чуваше помпата. И една сутрин просто не запали в гаража (нали е форд, държа го в гараж за да не знае, че е зима :lol:). След което поръчах помпа VDO-Siemens (като оригиналната) за 400 лв., заедно с кабелчето дето нагаря и ги сменихме. Колата работеше вечерта, аз сглупих да изтрия адаптациите и след това пак работеше, но накрая прекъсваше в ниските обороти. Като при това на газ си работеше без проблем.

На следващата сутрин не пожела да запали въобще. Усъмних се в помпата, но тя си бръмчеше и на другия ден измерихме налягането - 4 атм. Помпата отпадна от съмненията. Извадих една свещ и пробвах дали има искра - имаше. Обаче се оказа, че точно тази свещ работи, на другия ден извадих и останалите три и бяха греда. Не бяха сменяни скоро - може да им е дошло. Смених ги с някакви стари и започна да пали и да гасне. Поръчах 4 нови свещи и ги смених. Продължи да пали и да гасне :)

После следват MAP, проверка на дроселовата клапа. Като четох грешките се оказа, че е изгорял ел. вентилът за едната клапа в колектора. Смених и двата с планката за 60 лв. днес.

Каня се да проверя с диодче дали дюзите имат захранване...

Имам ELM327 1.5 с превключвател MS/HS и FORSCAN, с който съм активирал темпомат навремето, така че работи.

Другото, което ми е странно е че PCM дава грешка U2108 - грешка във връзката с адаптивния круиз контрол, но аз нямам адаптивен круиз контрол, а преди не съм виждал тази грешка да излиза въобще...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от HACKO » 19 яну 2022, 22:16

А на газ как е? Не пробва ли да я запалиш принудително на газ?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 19 яну 2022, 23:47

Никакъв шанс да запали принудително студена на газ. Пробвах 100 пъти вече...

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от synthez 3D » 20 яну 2022, 07:59

А високоволтовите бобини в какво състояние са? Питам, защото в повечето случаи привидно работят, а в някакъв момент прекъсват и после пак работят и е много трудно да се установи кои са за смяна. За съжаление единственият вариант да се увериш, че са наред е да ги замениш със здрави за проба :(
Изображение

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 20 яну 2022, 09:33

Бобините изглеждат като нови на външен вид. Мерих ги с мултицет - стойностите съответстват.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от synthez 3D » 20 яну 2022, 13:54

Това не е гаранция, че са в ред. Ако имаш от къде да вземеш 4 други за проба, опитай, може да се окаже, че кучето е заровено там :)
Изображение

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от ADDimitrov » 20 яну 2022, 14:17

Тъй като ги описва нещата, ми се струва че нещо си изтрил в паметта на компа по време на ресета. Незнма дали е възможно, но... Ако си от Плевен или Бургас, намери момчетата от ford upgrade ,да ти видят компа и да ти качат нов софтуер. Ако нещо по кабели, свещи, дросела не е ОК щеше да пали и да работи неравномерно , а при теб изобщо не захапва.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 20 яну 2022, 20:10

Възможно е. Днес мерих компресията 19 атм на всички цилиндри, но трябва да се отчете че са пълни с бензин и неясното състояние на китайският манометър. Освен това докато въртя хвърля яко бензин през отворите на свещите.

И аз имам съмнение, че PCM-а се е омазал нещо при ресета и затова в понеделник монделото има среща в мотопфое с диагностика...

... а във вторник/сряда или ще върви по пътя или към великите поселения на бог Маниту :lol:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от fordmaniac » 22 яну 2022, 18:45

imitev написа:
19 яну 2022, 22:07
Колата я карам на газ от 70000 км (3 години), от 165 000 сега е на 230 000. Никога не беше правен реглаж на клапани и беше изчезнала хлабината на 3 цилиндъра, като компресията на 2 беше 6 атм.
От началото подозирах, че е на газ колата. Имах такъв случай: viewtopic.php?f=9&t=74581&p=544733&hili ... B6#p543960
Ама после писа ремонт глава и това отпадна.
Каране без реглаж докарва ремонти. Личен опит с много Форд-ове е че без реглаж са пред са пред изгаряне на 40-60 000 км. , после ремонт на глава.
И Фобос и Ланди имат препоръки за реглажа : viewtopic.php?f=23&t=78216&p=569328&hil ... B6#p569328
Ето кола на подобни километри с моя поддръжка без проблеми.
viewtopic.php?f=23&t=48236&p=584881#p584881

Относно диагностиката, тя е безсмислена играчка без знания. Прекъсване по цилиндри се записват от компютъра. А при положение, че :
imitev написа:
19 яну 2022, 22:07
Като при това на газ си работеше без проблем.
търкане на адаптациите с играчката не е било нужно, а провеждане на задълбочена диагностика. Щото ако има проблем с бензиновата система, няма как да си напише наново адаптационните таблици. И никакъв нов софтуер за това няма как да помогне. Ресета пък има условия за провеждане.
imitev написа:
20 яну 2022, 20:10
трябва да се отчете че са пълни с бензин
виж ей тва не е хубаво, пак е повод за търсене на проблем. Само че диагностиката не е четене на някакви грешки само, а често и не само с компютър се прави.
Поздрави.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 22 яну 2022, 22:33

Имам лека идея как да гледам данните от диагностиката, но не мога да кажа, че ми е силна страна. По-скоро напреднал любител. Като цяло нагласих комплект за връзка с колата, защото на предното ми мондео в мофопфое отказаха да ми активират темпомата - бях си сложил всичко, само активация трябваше. Направих го за 10 мин за 50-60 лв. колкото излезе кабела.

С познавателна цел да споделя информация - няма прекъсвания (missfire) в никой от цилиндрите. При условие, че помпата държи 4 атм и налягането не пада като стои колата, а и дюзите са чистени преди няма 10к км. и работеха без проблем преди да се скапе помпата. Има искра на всички цилиндри (като запали не прекъсва и се променя когато запаля с откачена която и да е бобина или дюза) мога да предполагам или кофти управление (липсваща маса някъде), датчик на коляновия вал или кой знае каква друга дивотия... Моторът вътре е супер чист, масло гори от макс до мин за 10к км. Хонът по цилиндрите си стои.

Събраха се много дефекти - при тестовете онзи ден се оказа и че единият ел. магнитен клапан за управление на клапите в смукателния колектор е изгорял, че скоропостижно ги смених и двата, нали са на обща плочка.

Грешка ми излезе преди да се скапе помпата "ниско съпротивление в шофьорският ербег" - 1 Ohm, но да кажем че охлюва може да е дал фира и да окъсява, случва се - просто се струпаха всичките гадости едновременно, което ми е супер странно и неприятно.

Възникна и грешка U2108 в PCM, че има проблем с връзката с адаптивния круиз контрол, а аз нямам такъв?!?!. Преди не съм виждал тази грешка да излиза никога. Предполагам, че има възможност PCM да си е омазал параметрите на дюзите (примерно) или нещо във фабричната таблица да не е както трябва...

Честно казано нямам достатъчно свободно време да се занимавам, ремонтите ми са хоби, а времето е пари когато имаш много работа.

Колата стои над половин година без да се ползва и в момента имам желание по-скоро да я разкарам, ако продължава да ми създава грижи. Най-вероятно проблемът е някаква дреболия, но предпочитам да се занимавам с моите си дела, а Монделото ще ходи на разходка с платформа в мотопфое в Руситу в понеделник на обяд. Ако не го оправят - ще ходи в мобилето както си е.

Благодаря на всички за съдействието!!!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Малко помощ за стойности Mondeo mk4 2.0 бензин

Мнение от imitev » 04 мар 2022, 13:44

Равносметката - в Мотопфое смениха свещите с форд (не били подходящи NGKтата които съм сложил), смениха маслото (имало много бензин навлязъл), проверили са зацепването (било си е наред), препрограмирали са ECU (не ми дадоха много информация, не че ми е нужна де), подмениха бензина в резервоара (миришел странно) и бяха изключили газовите дюзи (според тях газовият компютър правел проблеми).

Закачих ги обратно и занулих настройките на газта, като ги настроих от нулата.

Колата мина 1500 км без проблеми и гаснения. Имаше леки придръпвания в ниските обороти между 1000 и 2000 на скорост, но явно компютърът се освести и се оправиха.

Странното е, че изчезна грешката за ербега, явно от стоенето са се омотали компютрите...

В момента разходът е добър, но ми се струва че иска още малко газ на високи обороти, но ще ги проверя при следващото пътуване с лаптопа...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 60 госта