форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
емил91
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 23 яну 2022, 09:40
Местоположение: омуртаг
Status: Извън линия

форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от емил91 » 03 фев 2022, 11:20

здравейте колеги имам следния проблем смених всички налични.ролки + пистов ремак на бош свиренето продължава котого намокря спира за.известно.време и после.пак започма от какво ли щее

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от ivchotr » 07 мар 2022, 15:02

Лагери на компресора на климатика или алтернатора. Примерно. Най-добре е да ги провериш, че може да те оставят някъде насред път.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от HACKO » 07 мар 2022, 16:58

Лагери друг път, ремъка приплъзва, ако беше лагер нямаше да спира като се напръска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от F Focus » 07 мар 2022, 18:12

Четейки по форумите за този проблем ми е направило впечатление, че не толкова рядко се случва след смяната на ремъка с нов, който е добре натегнат същият, каквото и да го правиш, вари го-печи го продължава да свири и това е! Личното ми мнение е, че материалът на ремъка в случая е виновникът. Също е много важно при смяната на ремъкът и ролките повърхостите им да не са омазнени, което лесно се постига, ако майсторът не си измие ръцете, или смени ръкавиците, след, като е свалил старият ремък и ролки! :wink:
Напиши в "Гугъл" "ремень генератора перестанеть свистеть" и ще ти се изсипят сума ти клипове. Опитах да ти спестя ровенето, но звукът беше отвратително изнервящ-вероятно нещо свързано със санкциите с/у руснаците...

П.С. После да не забравиш, като някои( :evil: ) да споделиш какъв е бил проблемът?
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от OgiDogi » 08 мар 2022, 18:29

Обикновено, цвиленето на нов ремък е в следствие на несъосност или разминаване на ролките в плоскостта на движение. Например, износена лагерна ос на обтегача причинява изкривяване и ремъкът "подхожда" към ролката на обтегача под ъгъл - измества се, обтягането го връща с приплъзване и при ХХХХ оборота се получава скърцане.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от F Focus » 08 мар 2022, 19:47

Продължаваш да ме кефиш, Оги, признавам си-ясно, точно и аргументирано мнение-не баш, като моите... :oops:
Надявам се поне на Събора да получа грамота, като на Васко(Ялта, че много му завидях! :D ), която с гордост да си туря на стената! :lol:
Ръководството да го има предвид, ако прецени, моля-готов съм да си платя! :wink:

П.С. Абе Оги няма ли да те видим на някоя сбирка, аджеба...? :?:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от ЯЛТА » 08 мар 2022, 20:46

F Focus написа:
08 мар 2022, 19:47
П.С. Абе Оги няма ли да те видим на някоя сбирка, аджеба...? :?:
Палиш колата, и в Сливен, тамън ще ти прецизира газовата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от F Focus » 08 мар 2022, 21:18

И това е вариант, дори и газовата да няма нужда от прецизиране ще е удоволствие за мен да се видя с Оги, на вечеря(или обяд-аз черпя), и да си поговорим.
Оги е на ход, не бих искал да му се натрапвам зорлем-наясно съм, че има доста работа!
Много автомати-слаби резултати!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от freeway » 08 мар 2022, 22:48

Ремък свири само от приплъзване.Ако движението му не е в една равнина то има и други съпровождащи звуци.Лесно може да се установи с бързо износване на страниците на ремъка.Ако всичко друго е наред то няма как да смениш консумативи и да загубиш праволинейност в движението на ремъка.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от OgiDogi » 09 мар 2022, 08:04

freeway написа:
08 мар 2022, 22:48
Ремък свири само от приплъзване.Ако движението му не е в една равнина то има и други съпровождащи звуци.Лесно може да се установи с бързо износване на страниците на ремъка.Ако всичко друго е наред то няма как да смениш консумативи и да загубиш праволинейност в движението на ремъка.
Дай идея, защо след демонтаж/монтаж на алтернатора за смяна на колектор изчезна дългогодишно сутрешно цвилене на студено в първите 30 секунди работа. Това - при сменявана и многократно проверявана ролка на обтегача (на Мондеото са само колянов вал - обтегач - алтернатор). Няма приплъзване, няма износване.
Моята е, че е имало някакво изместване на алтернатора от предходно сваляне и ролката му не е била в една равнина с останалите, което води до зацепване на каналите под някакъв ъгъл и докато е студен и по-твърд ремъкът, се е "намествал" със скърцане.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от F Focus » 09 мар 2022, 22:19

Добре, но има немалко случаи, при които се сменя само ремъкът(при всякакви марки и модели) без да се бара нищо друго и се появява цвиленето, както добре го определи...? Аз лично не съм се сблъсквал с нещо подобно, а съм сменил доста такЪви ремъци, но то чат-пат си е факт проблемът с цвиленето-точно това ми е много интересно защо се получава?

П.С. Въпросният пистов ремък при мен от самото начало на закупуването на добичето го имам предвид за смяна, защото нямам никаква идея на какъв пробег е и съм наясно, че визуално не може да се определи основно състоянието му(зяпах го с лупа-изглежда добре, ама не се имам за спец), а и четох тук, че ако смяната му не се извърши от специалист зорът е голям! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от freeway » 09 мар 2022, 22:44

OgiDogi написа:
09 мар 2022, 08:04
freeway написа:
08 мар 2022, 22:48
Ремък свири само от приплъзване.Ако движението му не е в една равнина то има и други съпровождащи звуци.Лесно може да се установи с бързо износване на страниците на ремъка.Ако всичко друго е наред то няма как да смениш консумативи и да загубиш праволинейност в движението на ремъка.
Дай идея, защо след демонтаж/монтаж на алтернатора за смяна на колектор изчезна дългогодишно сутрешно цвилене на студено в първите 30 секунди работа. Това - при сменявана и многократно проверявана ролка на обтегача (на Мондеото са само колянов вал - обтегач - алтернатор). Няма приплъзване, няма износване.
Моята е, че е имало някакво изместване на алтернатора от предходно сваляне и ролката му не е била в една равнина с останалите, което води до зацепване на каналите под някакъв ъгъл и докато е студен и по-твърд ремъкът, се е "намествал" със скърцане.
Първото което ми хрумва е, че на повечето места не знаят що е то динамометричен ключ.Или по-скоро са толкова велики,че нямат нужда от такъв.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от ivchotr » 09 мар 2022, 23:41

Ремък, който се движи под ъгъл, обикновено става дреб и се къса баш когато най не трябва. С една Брава се бях видял в чудо след ремонт на алтернатора в самоковски сервиз. При сглобяването майсторите бяха сложили една шайба от грешната страна на планката за обтягане и колата хвърли ремък на влизане в София. Това са почти 60 км пробег. След това хвърли още два ремъка. На празен ход биенето не се вижда, но при увеличаване на оборотите ефектът се проявява. Та хванаме проблема когато станахме двама майстори :D Изместването в равнините спрямо другите ролки беше около 2 мм, колкото беше дебела шайбата.
Дизелякът пък хвърляше ремък заради теч от ГНП. Обаче докато се е въртял по омазаните ролки, не е просвирвал. Веднъж колата хвърли ремък заради разбита ролка на обтегача. Но не знам дали е свирил, защото не бях там. Ако е свирило нещо, предполагам, че ще е била ролката.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от HACKO » 10 мар 2022, 11:22

F Focus написа:
09 мар 2022, 22:19
....
П.С. Въпросният пистов ремък при мен от самото начало на закупуването на добичето го имам предвид за смяна, защото нямам никаква идея на какъв пробег е и съм наясно, че визуално не може да се определи основно състоянието му(зяпах го с лупа-изглежда добре, ама не се имам за спец), а и четох тук, че ако смяната му не се извърши от специалист зорът е голям! :wink:
Пламене, конкретно в твоя случай, както го описваш карай на принципа "едно лайно като засъхне не се бърка". Абстрахирай се от навиците в авиацията, при колите много неща се сменят при визуална отценка а не на определени моточасове/възраст. Точно този ремък е такъв, сменя се когато визуално е нацепен или започне да пищи
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от ivchotr » 10 мар 2022, 13:13

В последно време пистовите не изкарват до смяната на ангренажа. Че даже и половината пробег не изкарват. Не знам от какво ги правят, ама уж квалитетна марка, пък става на цепки като "Цариградско шосе" след ремонт.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Мнение от F Focus » 10 мар 2022, 20:22

Благодаря на Наско и Ивчор за отговорите!
Колите си ги поддържам по авиационните изисквания-демек часове работа, брой излитания и кацания и т.н.! :lol:
Много автомати-слаби резултати!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 56 госта