Теч на масло от капачката

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 20:42

Поредният ти безполезен и безсмислен пост-само лично мнение-моля никой да не се обижда! :wink:
Пак ти казвам наздраве-пийни нещо, бе човек, че и ти да ми кажеш "наздраве", ок, пък после да спорим(ама на ЛС)! :D
Но наистина спирам да пиша по тази тема-руснаците правят сума ти реални експерименти, за да се установят основните проблеми за разхода на масло, пък ти си оставаш с учебниците, които си чел някога-хубаво...Ама науката се развива и се налага непрекъснато да се чете и гледа, и човек да продължава да се учи-още повече, че едновремешните двигатели имат съществени разлики към по-лошо, що се касае до издръжливостта им по ред причини. Инак и, аз съм изчел много учебници по темата преди доста години и намирам разликите-за съвременните двигатели учебници не съм чел-признавам си, щото явно за тях критериите и истината е изопачена, не е, като преди години! :wink:
Последна промяна от F Focus на 20 мар 2022, 21:06, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от OgiDogi » 20 мар 2022, 21:04

ivchotr написа:
20 мар 2022, 20:36
... И понеже гравитацията обикновено дърпа всяка материя, която има маса, към центъра на планетата, маслото неминуемо ще се опитва да се стече в картера на двигателя. По този начин това, което е влязло в цилиндрите и не е изгоряло там, може да слезе в картера единствено покрай буталата, респективно покрай сегментите...
При линейните скорости на движение на буталата и инерцията на масата на засмуканото масло (както и вискозитетът му), гравитацията е последният фактор. Освен това, бензиновите двигатели в ненатоварен режим работят с подналягане и освен през гумичките, в цилиндрите се засмуква масло покрай полите на буталата (огромна площ, сравнена с няколкото стотни от милиметъра процепи между стебло и водач на клапан), след като са били оплискани от размотаващият се насам-натам колянов вал, при движението им нагоре.
Слагаш (или някой преди теб) веднъж калпаво масло, юрваш еднократно возилото в червения сектор, да видиш "колко вдига", попрегаря малко масълце по маслените сегменти и се започва - бавно и полека... докато трябва да изчоплиш сегментите от каналите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 21:10

Пустият му, Оги! :D
Спомени нещичко за качеството на маслото, де, както и за пробегът на замяната му! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 20 мар 2022, 21:13

"Пиенето" и "Наздраве-то" са оксиморон. Пиеш ли, по-добре си мълчи. Че като викаш наздраве, пиеш повече и работата става зле.

П.П.
Очевидно няма смисъл да се хабя.

Колегата с двата литра за 10000 км е най-добре да си погледне уплътненията на клапаните. Все още е в първата фаза, явно. Оги говори от личен опит. Аз също. Руските фенове да си пият там каквото пият и да продължават да се правят на майстори. Наздраве :drink:
OgiDogi написа:
20 мар 2022, 21:04

При линейните скорости на движение на буталата и инерцията на масата на засмуканото масло (както и вискозитетът му), гравитацията е последният фактор. Освен това, бензиновите двигатели в ненатоварен режим работят с подналягане и освен през гумичките, в цилиндрите се засмуква масло покрай полите на буталата (огромна площ, сравнена с няколкото стотни от милиметъра процепи между стебло и водач на клапан), след като за били оплискани от размотаващият се насам-натам колянов вал, при движението им нагоре.
Слагаш (или някой преди теб) веднъж калпаво масло, юрваш еднократно возилото в червения сектор, да видиш "колко вдига", попрегаря малко масълце по маслените сегменти и се започва - бавно и полека...
И това е вярно, но докато се стигне до там да се разхлопат така буталата и сегментите, уплътненията са сдали няколко пъти багажа. А и маслото се просмуква надолу и при неработещ двигател. Както и да е, нямам намерение да влизам в спорове.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 21:19

Както казах четящите тук да преценят-толкоз от мен по темата!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от OgiDogi » 20 мар 2022, 21:47

ivchotr написа:
20 мар 2022, 21:13
... А и маслото се просмуква надолу и при неработещ двигател...
При канали за оттичане по-ниско от водачите на клапаните и неработеща мазилна система?

Път 1 - през гумичките и водачите, някакви минимални луфтове на диаметър някакви милиметри, ~0.03 mm на диаметър 7-8 mm или периметър 25 mm = 0.75 mm2 на клапан без да зачитаме гумичките изобщо(1.5 mm2 за цилиндър на двигател двувалка)
Път 2 - спечени сегменти, колкото и да е "цилиндър", все пак е конус и в долния край е по-голям диаметърът. Набити в каналите спечени сегменти, при засмукване на горивна смес в долния край на хода (максимален вакуум), все едно ги няма и каквото е имало покрай полата на буталото - влиза в цилиндъра за следващият такт "компресиране и запалване". Някакви 0.05 mm, ама по целия периметър на ~80 mm диаметър = 250 mm, нещо от порядъка на 12.5 mm2 за всеки цилиндър. Нищо разлика, няма и 10 пъти.
Път 3 - прегоряла гарнитура, един бог знае колко минава, може и 1/100 :)
Път 4 - картерна вентилация, през спечените сегменти влизат изгорели газове с висока температура и изпаряват част от маслото. Понеже също така създават и налягане, изпаренията се продухват през картерната вентилация към всмукателния колектор и си постъпват нормално през портовете за изгаряне в цилиндрите. Познава се по силно омазненият дросел и въздуховодът към него.

Избери си.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 21:57

Пореден респект към отговорите ти, Доги!
За пореден път те моля да не се отказваш да отговаряш тук!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от HACKO » 20 мар 2022, 21:58

ADDimitrov написа:
19 мар 2022, 09:47
След смяна на капачката, теча се оказа от тези два болта приложени на снимките! Дали е гарнитура или болтовете са за притягане?
Човека пита конкретно а вие къде отидохте?

П.П. 200гр/1000Км си е нормален разход на съвременните мотори с къси поли.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 20 мар 2022, 22:00

Ей го до къде се стига заради нерегулирани клапани и вдървени до разпадане "гумички". Буталата бяха със сериозно нагорели от маслото чела и сравнително подвижни сегменти.
Ремонт двигател.jpg
Два издухани изпускателни клапана, с липсващи парчета от тях.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 22:16

Що не споменеш, че до това се стига, и заради използването на некачествено масло и заради удължен интервал на замянатама му, а ?!?!?!
Кво пише по темата, в учебниците, които си чел някога си ...? :lol: :lol: :lol:
Последна промяна от F Focus на 20 мар 2022, 22:58, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 20 мар 2022, 22:27

Ами винаги съм ползвал проверени и качествени масла, без да се стискам за цената им. За предишните собственици не мога да гарантирам. И да, скапаното масо също е проблем. Кога съм спорил за това? Но да очакваш, че двигателят ще се оправи, като му смениш маслото с по-добро, е наивно.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 22:33

HACKO написа:
20 мар 2022, 21:58
ADDimitrov написа:
19 мар 2022, 09:47
След смяна на капачката, теча се оказа от тези два болта приложени на снимките! Дали е гарнитура или болтовете са за притягане?
Човека пита конкретно а вие къде отидохте?

П.П. 200гр/1000Км си е нормален разход на съвременните мотори с къси поли.

Радвам се, че видя най-накрая разликата м/у едновремешнните и сегашни двигатели, Наско!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от HACKO » 20 мар 2022, 22:42

А не, не съм съгласен, това че сегашните мотори са калпави и горят масло не значи че по конструкция са различни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от freeway » 20 мар 2022, 22:45

Kъм колегата ADDimitrov.Смени гарнитура капак клапани.Вземи качествена и я сложи каткто трябва-последователност и точен момент на затягане.Има голяма вероятност да останеш приятно изненадан от получените резултати в т.ч. и от разхода на масло.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 22:55

HACKO написа:
20 мар 2022, 22:42
А не, не съм съгласен, това че сегашните мотори са калпави и горят масло не значи че по конструкция са различни.
Ще се наложи да попромениш мнението си, Наско! :wink:
С уважение!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от HACKO » 20 мар 2022, 23:01

Откакто Ото го е измислил, ДВГ не се променил особенно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 23:15

Наистина не разбирам защо мислиш така а, си Модератор тук, Наско! Нещо четеш ли, гледаш ли, интересуваш ли се накъде отива "развитието" на двигателите? За мен е ясно, че НЕ!
Sorry за откровеността, която вероятно няма да се толерира, но изобщо не ми пука-истината преди всичко!
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от OgiDogi » 20 мар 2022, 23:39

HACKO написа:
20 мар 2022, 23:01
Откакто Ото го е измислил, ДВГ не се променил особенно.
Абе, променил се е - къде за добро, къде пък не...
Високооборотните модерни двигатели си искат бутала тип "блондинка" - кухи и с къси поли, но нямат добро охлаждане поради малка маса (малък топлинен капацитет) и намалена контактна площ с цилиндъра и респективно с охладителната система. Това води до прегряване и коксиране на маслото в каналите на сегментите (близо до челото на буталото и най-високите температури), особено ако не е качествено. От там - по-тънки масла, за по-голяма течливост по магистралите и плискане в картера (че и пръскалки под буталата), а като сложиш "по-гъсто 'щото двигателя е сигурно на 250+К километра" и после се чудиш защо почва да го гори. Ами, заради това - по-гъстото се придвижва по-бавно, поради по-високата си плътност акумулира повече топлинна енергия и стига по-високи температури, водещи до коксиране.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от freeway » 20 мар 2022, 23:55

Ако някои хора са решили, че във всяка една тема трябва да си мерят пишките , то не виждам с какво помагаме на автора на темата.Съжалявам.че го казвам но виждам,че тези които трябва да съблюдават за правилата също ги нарушават.

Потребителски аватар
MamaMy
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от MamaMy » 21 мар 2022, 02:44

За съжаление целият форум е обърнат на мерилня. Не разбрах само тиквените медали къде ги раздават. Това за мен не е форум на любители на автомобили. Това е форум на избивачи на комплекси. Призовавам Ви да се вземете в ръце.
Ако сте пили по едно, по-добре не пишете. Явно алкохола ви избистря мисълта, но не ви удължава пишлетата. Не се предобряйте!
Ако пък сте недоволен от даден майстор, достатъчно е да си напишете възражението ясно и кратко. Тук не е КЗП. Най-много някой да изрази съчувствие.
Ако сте много доволен от същия, не му ставайте адвокат! Не му помагате особено. Не пречи да си го похвалите в отделна тема.
Ако вие сте самия майстора, за опровержението важат същите правила.
Ако сте най-умният, най-разбиращия, най-можещия и знаещия от всички в този форум, значи не сте за тук. Спрете всякакво пиене и утре на трезва глава си напишете СВ и молба за започване на работа в НАСА или във Ф1. Ако все пак не ви одобрят, значи пиенето ще да е било повече и от егото ви. Извинявам се за дългият пост и се надявам не само трезвите да го прочетат :D
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен :wink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта