Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Bakomako
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 юли 2022, 15:54
Местоположение: Оряхово
Status: Извън линия

Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от Bakomako » 10 юли 2022, 16:11

Привет, група!
Пред огромна дилема съм. Предстои ми оглед на Ford Focus mk3 в следните два варианта:
- 1.6 ecoboost 150к.с. 2011г.
- 1.0 ecoboost 125к.с. 2013г.
Въпросът ми е кой от двата двигателя е по - издръжлив, надежден и има ли значителна разлика в разхода на гориво между двата варианта?
Ще съм много благодарен защото срещам много смесени мнения и ми е трудно да взема решение.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от pepy1 » 10 юли 2022, 21:52

За мен лично, колкото по-голям двг, толкова по-добре!
времето е като парите-никога не стига

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от imitev » 11 юли 2022, 20:28

Освен, ако големият двигател не е направен на база малкия - справка корейците 2.0 и 2.4.

Тогава по-добре да вземеш малкия.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от freeway » 11 юли 2022, 20:54

Всеки сам си преценява. За мен бензин под 1.6 и дизел под 2.0 не са двигатели за автомобили.За друго може и да стават.... :)

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от Ozzie » 11 юли 2022, 21:55

imitev написа:
11 юли 2022, 20:28
Освен, ако големият двигател не е направен на база малкия...
В случая обаче, не е така.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Saggy
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от Saggy » 11 юли 2022, 22:56

За 1.6 не могат да се чуят добри неща. Самият факт, че е спрян от производство все още, докато Фокус 3 се произвежда, говори достатъчно.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от freeway » 11 юли 2022, 23:19

От много отдавна финансисти и отдели по маркетинг и реклама определят какво да се произвежда, как да се представи, какви отличия трябва да вземе и как да се постигне това.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от imitev » 12 юли 2022, 01:40

Екобустите са двигатели за еднократна употреба. Както и повечето съвременни боклуци, с които ни притикват доста успешно...

Ако дуратека караше по 400-500к и можеше да му се направи 1 шлайф, тези новите след 150-200 хил. км и отиват на боклука - няма месо за шлайфане, а има и турбо. Продават ти нов шортблок (блок с колянов вал) и продължаваш да караш.

А за двата ремъка в масло - просто нямам думи... Иновативно със стил...

Аз бих взел 1.6 VCT Дуратек, въпреки че няма динамика, въпреки че е стар като технология - поне ще движи колата...

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от synthez 3D » 12 юли 2022, 08:20

imitev написа:
12 юли 2022, 01:40
Аз бих взел 1.6 VCT Дуратек, въпреки че няма динамика, въпреки че е стар като технология - поне ще движи колата...
И от къде ще го намериш такъв? За Фокус 3 става въпрос.
Изображение

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от imitev » 12 юли 2022, 10:36

https://www.cars.bg/offer/611aa19b8451b562fb2c8f03

30 секунди търсене в карс-а.

Не знам в какво състояние е, но който търси - намира...

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от deathstorm » 12 юли 2022, 18:42

При Фокус 3 1.6 Ti-VCT мотора дори има вариант със 125к.с.
https://www.auto-data.net/bg/ford-focus ... 25hp-19882 .
imitev написа:
12 юли 2022, 01:40
Аз бих взел 1.6 VCT Дуратек, въпреки че няма динамика, въпреки че е стар като технология - поне ще движи колата...
Проблема му е не толкова, че е с ниска динамика, а диапазона в обороти в които е с добра динамика. Над 4000 rpm е съвсем адекватен, но това не е съвсем ок за ежедневно шофиране в града. Иначе по темата за първите Ecoboost-и знам, че имат някакъв проблем с охлаждането (някаква пластмасова тръба се пука) за който си има бюлетин и се оправя безплатно от Форд. Така, че ако купувам такъв бих проверил дали е минал през въпросната сервизна кампания. Иначе е ясно, че са мотори главно за първи собественик. Предимствата им са динамиката в ниските обороти и ниския разход, ако случиш на пазена кола за мен са ок, особено ако са след фейс лифта 2014.

Потребителски аватар
Saggy
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от Saggy » 12 юли 2022, 20:07

Ако купуваш фейслифтов фокус 3 след 2014 наистина е по-добре - говоря за 1.0. Там сигурно и пробегът ще е по-малък, но пък цените са високи в момента. Относно Duratec-а, аз съм с чистия 1.6 без Ti-VCT и бих казал, че за града е съвсем ОК, за магистрала също. Можеш да усетиш някаква липса на мощност при изпреварвания на първокласен път, но там сваляш 1-2 предавки и се изпреварва нормално. Дори моят е 101 к.с., а пък Ti-VCT е повече - 115 или 125, както са казали по-горе. Ако имах избор между две еквивалетни коли като пробег, по-скоро бих избрал Duratec-a заради по-простата и изпитана технология. Шанс е на какво ще попаднеш по автокъщите.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от F Focus » 13 юли 2022, 11:48

Доколкото съм разбрал четейки и зяпайки при руснаците проблем при 1.6 Дуратек двигателя 115к.с. слабо място са фазорегулаторите, които се намират в края на разпр. валове , и като се разтропат не подлежат на ремонт, а се подменят с нови(оригинални), като процедурата не е евтина(то кое ли вече е). Твърдят, че изкарват около 150 000км., ама така ли е всъщност-направило ми е впечатление дали заради скапани горива и масла,което признават, както и лоши пътища(то, не че нашите са цвете) определенията им за "живота" на доста агрегати са бая занижени-според техните твърдения добичето ми отдавна да е предало Богу дух-казват, че ако двигател Дуратек изкара 300 000км. е върхът! За Екобуст-200 000км.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от zz_stefanov » 13 юли 2022, 19:52

Дуратека лесно се газифицира.
Тук обаче избора е между два екобуста.

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от nogopechen » 13 юли 2022, 20:57


Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от fordmaniac » 16 юли 2022, 11:56

За последните 2 години имам 7 обаждания за аварирали 1.0 Еко бусТ . Или задрали лагери на колянов вал или скъсан ремък.
Някои са купувани тука от Мото Пфое, други са нов внос. Километри между 130 и 200 х.кМ.
Инженерите иноватори на това недоразумение "мокър ремък " не са влизали в сервиз и не са виждали и разглобявали нормална кола с ремък! Иначе нямаше и да им хрумне тази дивотия. Не напразно на следващото поколение 1.0 са сложили верига. При положение, че на 1.8-2.3 бензиновите мотори веригата има прекрасен механизъм за автоматично натягане и кара над 250 х,кМ. ! Да не говоря за старите Фиести до 2000 г 1.1 и 1.3 , дето така и не съм сменял верига.
С мокрият ремък е някаква мода, Пежо - Ситроен също имат 1.2 три цилиндров и там е пълно с плачещи.
1.6 е по конвенционален. Само дето е с директно впръскване и турбо. Колега ми се обади за спукан блок на четвърти цилиндър, не съм ходил да го видя. Над 200 х.кМ. бил. За него англичаните имали чип, в който са премахнати всички свръх бедни режими и оцелявал повече.
А вече имам куражлия, сложил газова на 1.6 150 к.с. Газаджията казал, че няма проблем, питах го за кой: за него, за тебе или за колата?! Впръсквало бензин някакъв процент. Резултата 21 х.кМ и два стопени клапана.
Така че само на бензин!
Поздрави.

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от Dr Zorge » 08 авг 2022, 12:18

Карам 1,0 екобуст и мога да кажа, че двг. е тих и приятен зя каране. Следя форумите у нас и съм се натъквал само на едно /1/ оплакване за скъсан ремък и на нито един колега споделил, че е сменил ангренажа /а има доста коли на около 10 г./. Когато купувах моя попитах в Мото-Пфое за интервала за смяна на ремъка отговориха ми, че днес се препоръчва 8 г. или 160 000 км /първоначло са били 10 г или 200 К/. В общи линии всеобщо е мнението, че ремъкът км си ги изкарва, но старее и на 8 г. бих се замислил за смяна. Иначе лошо ... Друг е въпросът, че у нас няма много мераклии за този ремонт, щото е доста работа. В Русия/Украйна ги сменят в почти всеки сервиз вече.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от imitev » 09 авг 2022, 01:35

Е доста доста - колко много да е... Повече от смяна на верига на дуратек едва ли...

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от Dr Zorge » 09 авг 2022, 17:14

Ами 10-12 часа ... и 1500 лв в МотоПфое и около 800 -1000 в друг сервиз /ако се навие и може да го направи като хората/. Не знам при дуратека как е.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Мнение за Ecoboost 1.6 и 1.0

Мнение от imitev » 09 авг 2022, 22:00

Ангренаж дуратек комплект - 2 вериги, ролки, обтегачи, банани - 5-600 лв. без смяната неоригинален, гарнитури капаци още кинти. Смяната пак там някъде ще е като време...

1300 лева ми излязоха само частите - подмяна на изпускателни клапани + сервизиране на главата + смяна на ангренаж...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта