Странности около вакуума на ЕГР клапана

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
otoyol
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от otoyol » 20 сеп 2022, 09:46

Здравейте, колеги. Преди доста време без да искам при сваляне на клема на акумулатора съм откачил вакуум маркуче и турбото спря да работи поради липса на вакуум. Колата стана много мудна и ходих в сервиз за диагностика. Изписа грешка "Блокирал ЕГР", която я изчистиха. Същият ден като се прибрах сам открих проблема и закачих откаченото маркуче, турбото заработи и колата се оправи. Проблеми не съм имал след това. След време профилактично правиха диагностика и в друг сервиз, отново без да съм имал проблем. Тогава не изписа никакви грешки. Скоро реших да опитам какво е поведението на колата с откачено маркуче на ЕГР, разбира се след затапване на маркуча, за да не се изгуби вакуумът. Не забелязах никаква разлика в работата на мотора, нито във вървежа... Тия дни колата беше при майстор за обслужване и бях го помолил да свали тръбата към ЕГР, доставяща отработени газове. Идеята беше да се убеди визуално дали клапанът е затворен - моето желание беше да не ползвам повече ЕГР и да си остане затворен, респективно с извадено и затапено вакуум-маркуче. Майсторът каза, че е установил, че на празен ход вакуумът към ЕГР по маркучето е нищожно слабо! Като подаде газ и вдигне малко обороти - вакуумът се увеличавал значително ........ В крайна сметка не е опитвал на по-високи обороти дали сработва ЕГР и съответно дали има разлика в работата на мотора. Въпросът ми е не трябва ли вакуумът да е силен на празен ход, за да отваря ЕГР напълно ? Ако обаче има проблем къде да го търся -т. нар. клапан "Н 75" ли или другаде ? Макар че съм решил да карам с изключен ЕГР, бих искал да знам имам ли проблем с вакуумите и ако да, къде да го търся. В заключение да кажа, че оплакване от разход и вървеж за сега /Слава Богу/ нямам. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1497
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от fordmaniac » 20 сеп 2022, 20:04

ЕГР - а на тихи обороти е затворен, на пълна газ също. Отваря се процентно в различни режими с частично натоварване на двигателя.
При повечето коли, ако е затворен и изключен. електроника го хваща по промяна на дебита на въздуха. Ако при теб се разминава, махай маркуча и си готов.
Поздрави.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от otoyol » 20 сеп 2022, 21:50

Мисля, че грешиш! На тихи обороти Егр следва при дизела да е отворен напълно !

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1497
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от fordmaniac » 21 сеп 2022, 08:26

Мисли! Никой не ти пречи.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 542
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от deathstorm » 21 сеп 2022, 12:08

Ако имаш възможност закачи я на диагностика и виж каква е командата към клапана, който управлява EGR. Би трябвало да е в проценти и може според показанията да сравниш реално колко силен вакуум стига до мембраната на егр-а. Но според мен ако имаше проблем щеше да ти запише грешка, понеже както каза Маняка, компа чрез дебитомера следи работата на EGR системата.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от otoyol » 21 сеп 2022, 16:29

Благодаря на отговорилите. Към колегата fordmaniac: Вместо да се заяждаш, дай мотиви за твърдението си - гледал си го на диагностика ли, практически ли, как ? Поне мисля и разсъждавам, а не пускам ей така свободни лафове. Колега с АУДИ А4 - дизел, помпа-дюза е гледал на диагностика, че на празен ход - компът подава сигнал за 100 % отворен ЕГР, с подаване на газ - командата намаля, а около и над 2800 - 3000 об. - вакуумът е 0, т.е. ЕГР затворен. При рязко подаване на газ от ниски обороти- за кратко време вакуумът изчезва и после пак се възстановява частично. Моят въпрос беше риторичен "не следва ли на ПХ ЕГР да е 100 % отворен, респективно вакуумът силен". Вместо остри реплики отговаряйте с мотивирани мнения или споделяйте факти.

F Focus
Потребител
Потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от F Focus » 21 сеп 2022, 17:23

Не вярвам Маниака да греши, но за да си отговориш със сигурност на въпроса относно работата на ЕГР-клапана щом се получава разминаване в мненията, а и за да се избегнат излишни ( и вредни) спорове, както и изостряне на тона напиши в Гугъл:
работа клапана ЕГР дизельного двигателя 1.8 TDCI, 115 л.с., форд-фокус 1
Пиши после какво са казали руснаците, ок?

П.С. 115 л.с. не съм написал грешно-конска сила е лошадинная сила на руски.
Стана ми интересно, та като намеря малко време ще видя как работи ЕГР-а в моят двигател, а и по принцип, щото имам неясноти по темата. :oops:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13004
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от HACKO » 21 сеп 2022, 19:59

F Focus написа:
21 сеп 2022, 17:23
......
Стана ми интересно, та като намеря малко време ще видя как работи ЕГР-а в моят двигател, а и по принцип, щото имам неясноти по темата. :oops:
Ще е интересно. ;):
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10662
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от ЯЛТА » 21 сеп 2022, 20:08

otoyol написа:
21 сеп 2022, 16:29
Към колегата fordmaniac: Вместо да се заяждаш, дай мотиви за твърдението си - гледал си го на диагностика ли, практически ли, как ?
Е Фордманиака 30 години ремонтира коли, та защо му е да се заяжда с любител ?
F Focus написа:
21 сеп 2022, 17:23
та като намеря малко време ще видя как работи ЕГР-а в моят двигател, а и по принцип, щото имам неясноти по темата. :oops:
А ти имаш ли турбо на твоя двигател, та да гледаш как работи ? Я го потърси къде ти е турбото.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
Потребител
Потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от F Focus » 21 сеп 2022, 20:20

Не те разбирам-нямам турбо, но имам ЕГР-кВо праим сега, турбина ли да си монтирам....? Продължи с "мислите" си, Васко, че да те разбера аз, а и останалите какво искаш да кажеш?
М/у другото за пръв път чувам от теб, че само турбинираните двигатели имали ЕГР-клапан-ти ли наистина го каза-чак не ми се вярва!? Явно човек се учи цял живот-дай Боже да е от достоверен източник. По този повод винаги препоръчвам допитване до руснаците!
В случая няма как да не ти кажа наздраве, наборе! :wink:
Последна промяна от F Focus на 22 сеп 2022, 11:28, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10662
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от ЯЛТА » 21 сеп 2022, 21:14

Искам да ми го снимаш твоя ЕГР-клапан, и да го постнеш тук ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от otoyol » 21 сеп 2022, 21:40

Моите уважения към 30 годишния майстор, дай боже още 30 да е здрав и да ремонтира, но изразът "мисли, никой не ти пречи" насочен към мен е заяждане или неуважение......

F Focus
Потребител
Потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от F Focus » 21 сеп 2022, 21:51

ЯЛТА написа:
21 сеп 2022, 21:14
Искам да ми го снимаш твоя ЕГР-клапан, и да го постнеш тук ?
Никакъв проблем-наистина ли мислиш, че го нямам?!
Допитай се до Митака и напиши какво е казал? Интересно ми е да разбера ще можеш ли да си признаеш незнанието и на стари години да разбереш, че не само турбинираните двигатели имат ЕГР...? Май не, нали? И, аз съм грешал , или обиждал, но впоследствие не ми е било проблем да се извиня и да си посипя главата с пепел-да те видим теб сега! Както и да е-мълчанието не ти прави чест, с което "олекваш".
Снимки на нов ЕГР за 1.8 Дуратек, 125 к.с. можеш да видиш в сайта на "Топ Кар", например-цените на различните производители са от 300 до 500лв.
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1497
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от fordmaniac » 23 сеп 2022, 08:57

otoyol , по начина, по който реагираш:
otoyol написа:
20 сеп 2022, 21:50
Мисля, че грешиш! На тихи обороти Егр следва при дизела да е отворен напълно !
, разбирам, че НЕ търсиш отговор на въпроса " Как работи моят EGR ? " , а потвътждение на твоето разбиране. Което обезсмисля поставянето на въпроса.
Това само доказва, че диагностичната апаратура без ДИАГНОСТИК докарва до изкривяване на данните.
otoyol написа:
21 сеп 2022, 16:29
Колега с АУДИ А4 - дизел, помпа-дюза е гледал на диагностика, че на празен ход - компът подава сигнал за 100 % отворен ЕГР

За EGR за пръв път съм чел 1989 или 1990 г. , източникът е списание За рулем Руско или по-скоро Съветско хартиено издание. Тогава нямаше интернет, който довежда цели поколения до криви информации. Първите тестове на EGR правих доста по късно по навлезлите западни автомобили, щото Соц возилата нямаха такива екстри. А особено за Швейцария имаха и на карбураторни и инжекционни и дизелови двигатели. Тогава бяха само с вакуумно управление и се тестват с вакууммер и оборотомер. Още тогава видях режимите, в които се ползва тази рециркулация. Сега се управляват от компютъра и са доста версии, но принципа няма промяна.
Ползвайки интернет, може да пробваш с въпроса: how work egr ? и да разчиташ на необятните цифрови простори да намериш верния път.
Можеш да пробваш да запалиш трактора, да вземеш вакуум помпа и да подадеш вакуум 300-400 millibar и да видиш поведението на мотора.
Ако усещаш поведението на колата, след затапване на маркучето щеше да видиш, че на тихи не се променя нищо, а в други режими има отражение положително ( дали? ).

Не съм имал намерение за се заяждам, но по същата логика мога да кажа, че това изказване:
otoyol написа:
20 сеп 2022, 21:50
Мисля, че грешиш! На тихи обороти Егр следва при дизела да е отворен напълно !
е неуважение към моето мнение?!
EGR има както казах и на бензин и дизел, вчера вечерта го обяснявах на Ялта, че бяхме заедно. Той е останал с впечатление, че само дизели с турбо имат това чудо.
viewtopic.php?f=11&t=79415&p=573570&hilit=egr#p573570
Поздрави.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10662
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странности около вакуума на ЕГР клапана

Мнение от ЯЛТА » 23 сеп 2022, 10:12

F Focus написа:
21 сеп 2022, 21:51
Интересно ми е да разбера ще можеш ли да си признаеш незнанието и на стари години да разбереш, че не само турбинираните двигатели имат ЕГР...?

Моята PUMA няма такива екологични глупости, и по това съдя и за твоят Фокус. Обаче твоят бил заразен от екологията и си ядял фекалиите,- е не го знаех до сега.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта