Проблем със съединител.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Проблем със съединител.

Мнение от venis77 » 02 окт 2022, 16:03

Здравейте,колата е Фиеста 1.4 tdci 2004 г,проблема е че задна скорост влиза трудно с хъркане,първа и втора скорост също влизат с повече сила,иначе съединителя не боксува и си отделя нормално..според вас къде може да е проблема,помпа,съединител или ниско ниво на масло в скоростите...??

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от imitev » 02 окт 2022, 16:48

Регулиране на жилата/лостовете на избирача на скоростите/скоростният лост...

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от ivchotr » 02 окт 2022, 17:23

Когато включиш на скорост, примерно задна или първа, не бързай да тръгваш, а остани известно време на място с натиснат педал на съединителя. Ако колата в един момент се опита да тръгне както е с натиснат педал на съединителя, най-вероятно имаш проблем в помпата.
Нерегулирани жила/лостове за избиране на предавките ще оказват влияние при превключването на всички предавки, не само на първа и задна. Ниското ниво на маслото в предавателната кутия също ще оказва влияние на всички предавки, а кутията най-вероятно ще вие. Зависи колко масло има в нея, де. Но, ако маслото наистина е малко, ще се съсипят контактните повърхности на зъбните колела и после каквото и масло да сипващ, кутията ще си вие. Това ще се случи и ако не подменяш маслото в кутията след определен пробег. Каквото и да ти говорят, няма вечно масло за предавателните кутии.
Знам всички вицове за Форд :D

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от venis77 » 02 окт 2022, 17:58

А каква е вероятността да е заминал съединителя?

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от F Focus » 02 окт 2022, 18:45

Задната няма синхронизатор. И при мен при включване на задна чат-пат се случва да не влезе, както трябва.
Както ти се каза обърни внимание на предавките м/у скоростният лост и ск. кутия и маслото. Смени маслото, с каквото трябва-после пиши какво е било количеството на старото?
Направи това пък после ще го мислим съединителя.
Много автомати-слаби резултати!

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от aspasia » 03 окт 2022, 08:57

При мене съединителя буксуваше когато беше в края на живота си ама предавките се включваха без проблем освен задна която по някой път похърква ама това си е характерно за всички фокуси. Провери си маслото в скоростите дали има иначе може съединителя да не отделя или пластините по него или лагер помпата да е заминала.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от HACKO » 03 окт 2022, 11:44

Когато има хъркане при включване на несинхронизирани скорости (в случая задна) и трудно влизане на синхронизираните (в случая 1ва и 2ра) на място, това е признак за непълно отделяне на съединителя а не на буксуване. Това може да се дължи на няколко причини, недостатъчно ниво на спирачна течност, повреда/износване на някоя от помпите (горна и долна), повреден притискател или (за някой може да звучи невероятно) замърсени шлици на първичния вал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от venis77 » 03 окт 2022, 19:25

Днес ходих до майстора ми ...понеже колата не боксува,само задна хърка и то най вече на загрята кола,първа и втора влизат малко по трудно,при спряла кола само,та той ми каза че проблема ще се окаже в притискателя.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от ivchotr » 11 окт 2022, 00:07

Ти направи ли пробата, за която писах в предния си пост?
Знам всички вицове за Форд :D

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от venis77 » 16 окт 2022, 18:21

да,направих пробата,колата си стои нормално на вклю1ена скорост и натиснат съединител,направихме обезвъздушаване на системата,една седмица беше по добре,после стана още по зле...сега е в сервиза и тази седмица ще сваляме скоростната кутия и наи вероятно смяна на комплект съединител.

venis77
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 22 дек 2010, 19:48
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от venis77 » 18 окт 2022, 20:04

Днес свалихме съединителя и го сменихме с нов и нова помпа комплект..оказа се че е много износен ,а нямаше никакво боксуване.

Silvia75
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 26 ное 2022, 20:52
Местоположение: Pardubice
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от Silvia75 » 26 ное 2022, 21:14

Здравейте вчера ни казаха че компютърната диагностика ни показва че трябва да сменяме съединител на c-max titanium.колата ни върви без забележки при скоростите .просто преди да загрее леко тресе в купето.в Чехия сме и от сервиз на Форд ни казаха цена която е почти колкото колата .дизел е 2011.ако не сменим съединителя какво следва.говореха и за дюзи ако не го сме им ,но ми се струва че като чужденци
нещо не ми вдъхват доверие

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от HACKO » 28 ное 2022, 11:53

Съединителят е чисто механично устройство и няма компютърна диагностика, която да определи състоянието му. Тъй като на новите Дизели маховиците са "двумасови" и това ги прави консуматив, възможно е ако маховика е започнал да се поврежда да има тресене. Това обаче не може по никакъв начин да влияе на дюзите, още повече да ги повреди. Освен ако те вече са повредени, защото и те са консуматив, и тресенето е от тях. И в двата случая за ваше съжаление нещата ще ескалират и ще се наложи ремонт и да, ремонта е скъп.
Ама така е скъпи ремонти, скъпо гориво без алтернатива, ами ..... Дизел ще, така е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от ivchotr » 28 ное 2022, 22:17

Silvia75 написа:
26 ное 2022, 21:14
Здравейте...
Само жени ли бяхте в колата? Не, че нещо, ама като видят дама зад волана се почват лакардиите.
Знам всички вицове за Форд :D

Silvia75
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 26 ное 2022, 20:52
Местоположение: Pardubice
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от Silvia75 » 06 дек 2022, 23:37

Да ,явно за съжаление ,но тази компютърна диагностика едва ли биха си я измислили май😉

Silvia75
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 26 ное 2022, 20:52
Местоположение: Pardubice
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от Silvia75 » 06 дек 2022, 23:43

Всъщност дюзите могат ли да правят проблем от дизела ,защото зареждам само супермолшън 🤔🤔🤔А за тези дюзи само тресенето на купето ли е критерии или има и други признаци .Благодаря много

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от ivchotr » 07 дек 2022, 00:24

Лекото претрисане при студен двигател заради отиващи си дюзи ще ви е най-малкият проблем. После ще започне да вдига разхода, да намалява мощността, да отказва да пали... Току-виж се пробило и някое бутало. Пробвайте с добавки за дизелово гориво. Ако се пооправят нещата, го правете от време на време.
Знам всички вицове за Форд :D

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от янко » 07 дек 2022, 19:42

На ситроен ц3 1,4хди 68к.с. претрисането и пропушване първите няколко секунди след запалване излезе от изпускателни клапани и вложки.След мнения че са дюзите си имам 8 броя

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от ivchotr » 07 дек 2022, 22:38

Затова се правят и някои проби, а не се разчита само на хвърляне на боб.
Знам всички вицове за Форд :D

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със съединител.

Мнение от янко » 09 дек 2022, 19:41

То заради пробите и диагностиките си имам дюзи

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта