Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ADDimitrov » 16 апр 2023, 17:26

Помагайте колеги с решаване на ребуса. След продължително шофиране/ над 200 км. / светва ЕСП то. След закачане на диагностика изписва двете грешки. Втората е за ламбда сонда. Веднага пускам живи данни, на които се вижда нормално работеща Ламбда. След гасене и палене ЕСП то огася, грешките ги трия и се появява същото отново след продължително шофиране по магистрала. Нямам загуба на мощност, няма неравномерни обороти, вакуума на диагностика е постоянен. Вече се чудя къде да търся проблема. Колата е 2.0 suda мотор на газ.
Последна промяна от ADDimitrov на 16 апр 2023, 19:05, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от Ozzie » 16 апр 2023, 17:38

лаМБда!!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ADDimitrov » 16 апр 2023, 19:05

Ozzie написа:
16 апр 2023, 17:38
лаМБда!!
Редактирах! Е сага по темата 😉......!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от synthez 3D » 16 апр 2023, 19:12

Аз бих проверил първо, състоянието на датчиците на ABS по главините, особено предните. Виж дали са монтирани неподвижно, дали са чисти и дали има добър контакт в буксите. Относно ламбдата бих погледнал корекциите на горивото и самата ламбда, куплунзи и т.н., но може би бих изчакал да стане малко по-постоянен дефекта, за да е по-лесно да се намери.
Изображение

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ADDimitrov » 18 апр 2023, 17:23

Дефекта стана постоянен, днес и двете сонди предадоха бого дух! Дано да са те че иначе не ми се мисли! Въпрос кой е бушона за сондите, да изключим най безболезненото?

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ivchotr » 18 апр 2023, 21:45

В това видео ги има под № 33:

https://www.youtube.com/watch?v=TRwO6D5CDEc
Знам всички вицове за Форд :D

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ADDimitrov » 19 апр 2023, 10:27

Да на номер 33 е, но там при мен няма бушон а кабела е вързан директно за клемите! Странно!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ivchotr » 19 апр 2023, 12:48

Хм. Щом го има в схемата по ръководство, значи конструкторът е решил да предпази веригата на сондите с бушон. За да го няма при теб едната възможност е някой да го е побългарил и затова сега да си имаш изгорели сонди, а другата е във времето този предпазител да е отпаднал по принцип и затова при теб да го няма заводски. Което обаче не дава отговор как сондите ще бъдат защитени от токов удар.
Така или иначе като закачиш новата сонда, то ще си покаже. Ако сработи, може би няма да е лошо да помислиш за защитата ѝ, като приведеш инсталацията в ред с работещ предпазител по пътя на окабеляването на сондата и да се увериш, че по това окабеляване няма проблем, който да топи предпазителя. Че иначе ще сменяш често бушони, което пък от друга страна е по-добре, отколкото да сменяш сонди.
Знам всички вицове за Форд :D

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ADDimitrov » 19 апр 2023, 14:57

ivchort сложих новата сонда и за сега нещата са ок, оправиха се оборотите и вървежа, единственото втората сонда дава от врем на врем висок волтаж, но за нея не се къхъря, тя не играе в смесообразуването. Сега ходих да гледам два С макса с моя мотор. Единия с допълнитлено слгано Ланди, на тоя пин няма нищо ни бушон ни кабел /при мен там са два червени кабела/. Другия с фабрично БРЦ там също няма бушон. Явно има някаква причина за това.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ivchotr » 19 апр 2023, 15:13

Ами не знам каква може да е. Нали ти е ясно защо се слагат предпазителите? При това този за сондите го има в схемата за предпазителите и релетата. То е ясно, че до някакъв момент цялата система може да кара без бушони. Обаче когато дойде моментът...
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от deathstorm » 19 апр 2023, 17:25

Колеги не се заблуждавайте, че бушоните в ел.верига предпазват консуматора от "токов удар". Бушона или по-точно казано предпазителя предпазва дадена ел. верига от късо съединение, по-просто казано той е там за да не се стопи инсталацията при късо. Единствено подгрева на ламбда сондата може да минава през предпазител, другата верига е директно към ECU. В случая просто и е дошло времето на тази сонда, а още повече грешката, която ти е записвало е именно Slow Response/Lack of switching, което говори за изхабяване на самия сензор.

П.С. Ходих да щракна една снимка как е при мен и F33 си е там, през него минава подгрева на двете ламбда сонди:
viber_изображение_2023-04-19_17-38-37-606.jpg

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Мнение от ivchotr » 19 апр 2023, 19:08

А кое е по-яко в случая с ламбда сондите - окабеляването за подгрева или самият реотан в сондата?
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 50 госта