Страница 1 от 1

Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 16 апр 2023, 17:26
от ADDimitrov
Помагайте колеги с решаване на ребуса. След продължително шофиране/ над 200 км. / светва ЕСП то. След закачане на диагностика изписва двете грешки. Втората е за ламбда сонда. Веднага пускам живи данни, на които се вижда нормално работеща Ламбда. След гасене и палене ЕСП то огася, грешките ги трия и се появява същото отново след продължително шофиране по магистрала. Нямам загуба на мощност, няма неравномерни обороти, вакуума на диагностика е постоянен. Вече се чудя къде да търся проблема. Колата е 2.0 suda мотор на газ.

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 16 апр 2023, 17:38
от Ozzie
лаМБда!!

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 16 апр 2023, 19:05
от ADDimitrov
Ozzie написа:
16 апр 2023, 17:38
лаМБда!!
Редактирах! Е сага по темата 😉......!

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 16 апр 2023, 19:12
от synthez 3D
Аз бих проверил първо, състоянието на датчиците на ABS по главините, особено предните. Виж дали са монтирани неподвижно, дали са чисти и дали има добър контакт в буксите. Относно ламбдата бих погледнал корекциите на горивото и самата ламбда, куплунзи и т.н., но може би бих изчакал да стане малко по-постоянен дефекта, за да е по-лесно да се намери.

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 18 апр 2023, 17:23
от ADDimitrov
Дефекта стана постоянен, днес и двете сонди предадоха бого дух! Дано да са те че иначе не ми се мисли! Въпрос кой е бушона за сондите, да изключим най безболезненото?

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 18 апр 2023, 21:45
от ivchotr
В това видео ги има под № 33:

https://www.youtube.com/watch?v=TRwO6D5CDEc

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 19 апр 2023, 10:27
от ADDimitrov
Да на номер 33 е, но там при мен няма бушон а кабела е вързан директно за клемите! Странно!

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 19 апр 2023, 12:48
от ivchotr
Хм. Щом го има в схемата по ръководство, значи конструкторът е решил да предпази веригата на сондите с бушон. За да го няма при теб едната възможност е някой да го е побългарил и затова сега да си имаш изгорели сонди, а другата е във времето този предпазител да е отпаднал по принцип и затова при теб да го няма заводски. Което обаче не дава отговор как сондите ще бъдат защитени от токов удар.
Така или иначе като закачиш новата сонда, то ще си покаже. Ако сработи, може би няма да е лошо да помислиш за защитата ѝ, като приведеш инсталацията в ред с работещ предпазител по пътя на окабеляването на сондата и да се увериш, че по това окабеляване няма проблем, който да топи предпазителя. Че иначе ще сменяш често бушони, което пък от друга страна е по-добре, отколкото да сменяш сонди.

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 19 апр 2023, 14:57
от ADDimitrov
ivchort сложих новата сонда и за сега нещата са ок, оправиха се оборотите и вървежа, единственото втората сонда дава от врем на врем висок волтаж, но за нея не се къхъря, тя не играе в смесообразуването. Сега ходих да гледам два С макса с моя мотор. Единия с допълнитлено слгано Ланди, на тоя пин няма нищо ни бушон ни кабел /при мен там са два червени кабела/. Другия с фабрично БРЦ там също няма бушон. Явно има някаква причина за това.

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 19 апр 2023, 15:13
от ivchotr
Ами не знам каква може да е. Нали ти е ясно защо се слагат предпазителите? При това този за сондите го има в схемата за предпазителите и релетата. То е ясно, че до някакъв момент цялата система може да кара без бушони. Обаче когато дойде моментът...

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 19 апр 2023, 17:25
от deathstorm
Колеги не се заблуждавайте, че бушоните в ел.верига предпазват консуматора от "токов удар". Бушона или по-точно казано предпазителя предпазва дадена ел. верига от късо съединение, по-просто казано той е там за да не се стопи инсталацията при късо. Единствено подгрева на ламбда сондата може да минава през предпазител, другата верига е директно към ECU. В случая просто и е дошло времето на тази сонда, а още повече грешката, която ти е записвало е именно Slow Response/Lack of switching, което говори за изхабяване на самия сензор.

П.С. Ходих да щракна една снимка как е при мен и F33 си е там, през него минава подгрева на двете ламбда сонди:
viber_изображение_2023-04-19_17-38-37-606.jpg

Re: Грешка u2023 + p1131 след дълго шофиране

Публикувано: 19 апр 2023, 19:08
от ivchotr
А кое е по-яко в случая с ламбда сондите - окабеляването за подгрева или самият реотан в сондата?