Свещи Denso - нееднакво износване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от achod » 17 май 2023, 21:35

Здравейте!
Свещите от снимките - иридиеви Denso ITV16TT са на около 50000км. Поръчах ги по каталог за Фокус МК3 1.6 Ti. След като се появи придърпване в ниските ги замених с нови. Бях изненадан от начина на износване на старите свещи. За съжаление не ги сменях лично и не разбрах коя от кой цилиндър е била свалена. Мисълта ми е дали съм попаднал на ментета или причината е друга? Ще бъда благодарен за мнения.
Прикачени файлове
1.jpg

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от deathstorm » 18 май 2023, 00:06

Странно ми се вижда да се износят толкова иридиеви свещи. Карал съм иридиеви NGK около 90 хил. и като ги свалих имаше минимално износване на електрода. Комплект ли са били купени? Странно ще да е само 2 да са менте. Ако е като на Мк2 1.6ти мотора трябва да е с бобина 2х2 waste spark, може едната секция да не работи както трябва. Имаш ли газова уредба?

achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от achod » 18 май 2023, 00:44

Купени са комплект. Има газова уредба. След като сложих новите свещи /същите като тези/ изчезна придърпването, моторът работи нормално като усещане. И аз мисля за бобината. Имам възможност за проба с друга. Кабелите могат ли да бъдат заподозрени?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от fordmaniac » 21 май 2023, 09:48

Имаш газова, а реглаж на клапаните на двигателя правен ли е някога???
Това е разлика в горенето, а не заради бобината.
Следващото е изгорял клапан или проблем с бутало... случки всякакви съм виждал.
viewtopic.php?f=9&t=81144&p=584883&hili ... B8#p584883
viewtopic.php?f=9&t=81418&hilit=%D0%BA% ... 20#p588302
viewtopic.php?f=23&t=79475&p=573841&hil ... B8#p573841
Поздрави.

achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от achod » 23 май 2023, 01:29

Газовата е отскоро - последните около 6000 км. Не е правен реглаж на клапани до сега. Никога не е светил чека, според майстора работи много добре на газ, каквото и да значи това. Износването на свещите по този начин не би ли трябвало да е започнало още при работа само на бензин?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от fordmaniac » 24 май 2023, 07:48

Реглажа на клапаните се налага при пробег на газ 20 000 кМ. , така че засега не би трябвало да е от това.
Иридиевите свещи имат нормален ресурс 60 000 кМ. и на газ и на бензин. Проверка на разстоянието между електродите го правя задължително с реглажа на клапаните, не е версия да на се пипат 60 000 .
6000 кМ на газ ако има нееднаквост на горенето, би могло да е достатъчно за подобно износване и в резултат прекъсване в работата на мотора. Ако приемем, че мотора е добре, разлика в количествата на впръсквано газово гориво могат да не се забелязват в поведението на двигателя, но да се отразяват в смесообразуването в различните цилиндри. При дюзи с възможност за настройка на хода на буталцето се пренастройват на еднаквост. При автомобил така се нормализира едно леко потрепване, което се усещаше на тихи обороти само на газ.
Експлоатацията на газ иска малко повече внимание към всичко, от което зависи нормалната работа на двигателя.
Поздрави.

achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от achod » 24 май 2023, 20:17

Свещите на всички фордове, които съм карал досега задължително сменям с иридиеви, но за пръв път се получава такова нещо. Спокоен бях, че поне 50-60 000 км ще са добре. Моя грешка е, че не съм ги проверил по-рано. Газовата е BRC, изрично помолих майстора над 2000 об. да добави впръскване и на бензин, а над 4000 об. да преминава само на бензин, точно с цел запазване на клапаните. Това не значи, че не може да е направила някоя поразия вече. След около 1000 км ходих за проверка на газовата, но не се наложи да се пипа нищо - сместа си беше както първоначално зададената според майстора. Ще я проверя пак в най-скоро време...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от HACKO » 25 май 2023, 12:27

achod написа:
24 май 2023, 20:17
..... изрично помолих майстора над 2000 об. да добави впръскване и на бензин, а над 4000 об. да преминава само на бензин...
За какво изобщо ти е газова, карай си на Бензин?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от deathstorm » 25 май 2023, 13:24

Рейка BRC на 6000 км на която един инжектор струва 100 кинта едва ли ще пръска различно количество газ в различните цилиндри. Това не е Рейла с буталцата, дето всяко е едно към гетире. Проблема може да е станал още, когато не е имало газова. Кофтито е, че не си забелязал от кои цилиндри си свалил проблемнитге свещи. Иначе Наско е прав, няма никакъв смисъл от впръскване на бензин при никакви обороти, при все, че си взел висок клас газ газова. Просто си провери клапаните като покараш известно време на газ, за да имаш някаква отправна точка. И да натъртя, ПРОВЕРИ не означава РЕГУЛИРАЙ. Едното е за 20 мин работа, другото за 1 ден.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от fordmaniac » 26 май 2023, 19:54

Информацията за този автомобил е на час по лъжичка.
fordmaniac написа:
24 май 2023, 07:48
При дюзи с възможност за настройка на хода на буталцето се пренастройват на еднаквост.
Казал съм какво имам в предвид. Казвам го от опит, като най-лесно ми е да цитирам трите ни лични коли, всички с Рейл или Валтек ( така са купени ). Направих си импровизиран стенд за настройка и всички са проверени и настроени. На трите коли дюзите изкараха 90 - 100 х. кМ. до смяна. БРЦ с над 4 кратна разлика в цената не изкарват 4 пъти повече, ама това е друга тема. Тези са от Фиеста 2009 г. 1.4
duzi BRC.jpg
Най-много коли със загинали геройски клапани са идвали при мен с така наречената " ФАБРИЧНА ГАЗ " .
От едно време има една препоръка: Газова да се слага, когато всичко по двигателя и инжекциона е изправно! За това имам клиенти, които преди монтаж на газ искат проверка на всичко, включително и на хлабините на клапаните. На Форд-ове на 100, 150 че и повече километри НАВЪРТЯНИ НА БЕНЗИН !!! хлабините или са в норма или понякога са леко увеличени. Много рядко се намират при пробег САМО НА БЕНЗИН намалени луфтове. Но те могат да докарат промяна в работата по цилиндри. Бобината няма какво да направи в случая.
Ако такава настройка на газта е на моя кола :
achod написа:
24 май 2023, 20:17
над 2000 об. да добави впръскване и на бензин, а над 4000 об. да преминава само на бензин
, София - Пловдив ще пътувам на бензин !!! То и в градско ще е мазало по светофарите. За клапаните хубаво, ама .... :shock: .
Поздрави.

achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от achod » 26 май 2023, 23:47

Коментарите се насочиха малко към темата за АГУ...
Всичко е стил на шофиране. Над 80% се движа градско. С един пълен резервоар бензин изкарвам почти два месеца до следващото зареждане.
В крайна сметка да разбирам ли, че проблемът със свещите е в газовата уредба?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от HACKO » 27 май 2023, 07:05

Лелей, с един резервоар аз изкарвам 1 година и така вече 110 000Км на Газ. ;):
За свещите, проблема е че не се знае коя свещ от кой цилиндър е, но се забелязва модел, двете са по-изгорели. Това въпреки всичко ме навежда към работата на бобината, само тя работи в режим 2х2, всичко останало работи за конкретен цилиндър. А може просто да са дефектни свещи?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

achod
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свещи Denso - нееднакво износване

Мнение от achod » 27 май 2023, 23:18

И аз силно се надявам на най-лекия вариант - дефектни свещи... Четох някъде, че износването зависело и от посоката на протичане на тока между поллюсите на свещите или нещо подобно, но не го намирам сега - беше доста време преди да се получи това при мен.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта