Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Фокус-Мокус
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 17 дек 2023, 13:28
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от Фокус-Мокус » 21 дек 2023, 11:08

За по-любознателните, систематизирам общодостъпната информация тук:

Оцетна киселина:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1 ... 0%BD%D0%B0

Сода бикарбонат:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0 ... 0%B0%D1%82

Лимонена киселина:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0 ... 0%BD%D0%B0

“Алкалност” на лимона:
https://www.omed.bg/Mityt-za-limonovia- ... e1243.html

Може би е добре тези линкове да намерят място в общо-полезните теми на форума, ако ги няма вече там.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от ЯЛТА » 21 дек 2023, 11:58

Ето във ТОЗИ магазин в София ще намерите всякакви химически препарати за автомобили, и не само.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от ivchotr » 21 дек 2023, 15:31

От линковете по-горе става ясно, че оцетът е от 5 до 8 процентов разтвор на оцетната киселина и като такъв корозивността му ще е логично само 5 до 8 процента от тази на оцетната киселина. Сиреч никаква в двигателя, където ще се смеси с още вода, за да се направи промивката. Освен това оцетната киселина причинява корозия на желязото, но не и на алуминия. Поради почти никаквото присъствие на желязо в охладителната система, защото то най-много да се среща в някои сплави, няма причина да се притесняваме от корозия на вътрешността на двигателя. Аз съм ползвал оцет да си мия охладителните системи и не съм имал проблеми, ако това има значение за темата.
Знам всички вицове за Форд :D

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от aspasia » 21 дек 2023, 17:48

Дизеловият двигател на този фокус не е ли от чугун??? Слагал съм ръждиви болтове и гайки в оцет и за 3-4 дни излизат като нови бях сложил и една алуминиева малка тръба по грешка заедно с болтовете и не я накиснах след оцета в соден разтвор след три седмици по тръбата почнаха да се образуват дупки.

Фокус-Мокус
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 17 дек 2023, 13:28
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от Фокус-Мокус » 23 дек 2023, 10:22

Смениха ми помпата и ремъка. Засега кръговете изглеждат наред - парното топли, маркучът от термостата към казанчето и самото то (втори кръг) също са топли. Не съм успял още да загрея радиатора и вентилаторът му не се включи след няколко километра като преди ремонта. Течността ми била чиста (на 3 години, средно може би по 10х.км./г), нямало твърди частици, сложили са я пак.
Относно желязото - в помпата има някакво в оста и гайката, макар да са жълти като месинг, но то има и жълти свредла, нали. Самият корпус изглежда чугунен, но може и да не е - не реагира на магнит, не знам колко желязо трябва да има в чугуна, за да залепне магнита за него.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от ЯЛТА » 23 дек 2023, 13:35

Фокус-Мокус написа:
23 дек 2023, 10:22
а не знам колко желязо трябва да има в чугуна, за да залепне магнита за него.
Магнит си лепне много добре за чугун.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от ivchotr » 26 дек 2023, 18:18

А какво беше състоянието на старата помпа?
Знам всички вицове за Форд :D

Фокус-Мокус
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 17 дек 2023, 13:28
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от Фокус-Мокус » 31 дек 2023, 18:25

Трудно се въртеше на ръка. Ако има някакъв лагер, все едно е клеясъл.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от HACKO » 31 дек 2023, 20:59

Бил си на "косъм" от катастрофа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Фокус-Мокус
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 17 дек 2023, 13:28
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Мнение от Фокус-Мокус » 01 яну 2024, 11:57

Може, но нямаше нищо страшно, защото така или иначе бях принуден да карам бавно, заради прегряването.

Честита новата 2024 година! Нека тя да е безаварийна и успешна за всички!
Hohoho.jpg
(10.21 KБ) Все още не е свален

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 121 госта