Страница 1 от 1

Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 17 апр 2024, 11:45
от Uvio
Здравейте,
Нямам опит с Форд, но гледам един автоматик на газ s max 2.3. Има ли някакви по специфични поддръжки на двигателя, както и всичко друго което може да дадете като инфо. Благодаря

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 18 апр 2024, 08:59
от fordmaniac
Мотора е добър, заради VVT на всмукателния вал има много приятна характеристика. Автоматика е Айсин, японски 6 предавки и е добър. Пътното поведение е интересно, все пак е базирано на платформата на Мондео . За такъв кораб рисува завоите доста уверено!
Проблеми:
Моторите от серията Дуратек разработка на Форд/Мазда 1.8, 2.0, 2.3 и 2,5 имат проблем със стареене на маслените сегменти, които губят еластичност и съответно вдига разхода на масло. Някои твърдят за коксоване на сегменти, ама щото не са виждали мотор отвътре.
Разхода на масло може да наложи ремонт със смяна сегменти и т.н.
Когато е на газ, трябва да се регулират клапаните на 20 000 кМ. , не са хидравлични.
Веригата изкарва 270 - 300 х.кМ. и е с прекрасно конструиран механизъм за обтягане.
Моята препоръка е да не се купува кола с газова, и то каквато и да е газова, включително и така наречената " ФБРИЧНА Газ " , а да се сложи после. Често такива коли са купувани с цел икономия и в чужбина, смачкват се от каране и не се поддържат добре. Имам случаи да свърши диапазона за регулиране на клапаните и да иска сериозен ремонт, дори смяна на глава. Газовата също може да е на края на живота си.
Поздрави.

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 19 апр 2024, 11:49
от Uvio
Благодаря за инфото!!
Колко струва регулирането на клапани? Досега не съм правил на никоя кола с газ.

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 22 апр 2024, 16:43
от ADDimitrov
Митак да не отварям нова тема, какво ти е мнението за Мазда 6 2.5 Дуратек мотора с ръчна кутия? /90% са Швейцарки ако е от значение/?

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 27 юни 2024, 20:31
от S_C
Абе човек...ти сериозно ли? Голям ван, автоматик на газ!
Може да видиш коло е струвал тоя Форд като нов в магазина някога. Дори по днешните стандарти, с 50-60% инфлация от тогава, ще е доволно скъп и не по джоба на средния европеец. А средният европеец стои на съвсем друго място във финансовата пирамида спрямо средния българин! Мнооого нагоре! Т.е. това са хората, в чиито мгазини като не се продава даден боклук, идва в БГ, като им остарее колата-идва в БГ, от там идват "марковите" дрехи втора употреба и т.н.
Никой в оня там свят не хвърля на дилъра голяма семейна кола, преди тя да е станала на поне 400 хил км. Заради това и по сайтовете именно големите ванове са на най-много километри. В оня там свят няма как да имаш 5 деца ако няма с какво да ги храниш. А ако имаш 5 деца, няма да си купиш Хонда Джаз! Ще си купиш голям ван или минибус. И ще го караш така, както се кара подобна кола-т.е. адски много!
Идеята ми е, че много преди да стигнеш до въпросите за поддръжка, качества на мотори и т.н., трябваше да си зададеш въпроса защо оня там човек, решава да си хвърли колата на дилъра. И какво точно ще е това, дето искаш да си го купиш за пари, които хората в нормалния свят оставят в магазина само за седмица, за храна (на онова голямото семейтво, което обективно има нужда от кола като S-max).
А после трябваше да си зададеш въпроса за газта. Моментът, в който някой решава да сложи АГУ на колата си, обиконовено стои някъде около края на живота на тая кола. Гаранцията и отдавна е изтекла, оригинални части не се срещат дори в представителството от поне петилетка и газта е някакъв изход, как да караме евтино една кола, за която вече изобщо не ни пука, само и само за да отложим първоначалната вноска за новата (защото и там парите не растат по дърветата и никой няма да даде ей така десетина хил евра, които може да отложи за другата година).
Голям семеен ван на повече от 7-8 години е икономическо самоубийство.
А голям семеен ван на газ е едно голямо нещо в задния двор....ако ме разбираш правилно...
Няма как да е читав. Ще е позакрепен, за да се махне от държавата, където е каран и да стане проблем за рециклиращата индустрия някъде другаде. Богатите заради това са богати-защото след като ядат, пият и се веселят за смека на бедните, успяват да им продадат и остатъците от купона!

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 28 юни 2024, 00:03
от ivchotr
Ми то у нас с всяка една кола втора ръка нещата стоят по този начин. Не само с вановете.

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 28 юни 2024, 16:41
от S_C
Не важи чак толкова. Малките коли много по-често са на малко километри, защото обективно е трудно да навъртиш много километри с малка кола. Освен ако не е ползвана за разнос на дюнери.

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 28 юни 2024, 21:58
от ivchotr
Делът на малките коли в "новия внос" е като тях - малък. Всички останали са с превъртяни няколко пъти километражи. Тук вече си трябва късмет и сериозна проверка за да нацелиш екземпляр с извършвано регулярно качествено обслужване, а не само с надлежно попълнена сервизна книжка. Та щом човекът търси S макс, като намери такъв, да го прегледа както трябва. А и колите не се плашат от многото километри пробег. Скапва ги карането на къси разстояния, с много студени стартове. За каквото обикновено се ползват малките коли.

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 16 май 2025, 01:14
от S_C
Както се шегуваше един майстор преди време, няма да е далеч времето, когато колите ще ги подаряват с пакетче хрупанки "Зайо Байо". Такова поевтиняване и срив в качеството е навсякъде, че направо е нереална гледка. Търкалям един Конект, още не е стигнал до първа смяна на масло, която е на 30 хиляди по книжка. На 25 хиляди е и не го виждам как ще си изкара въобще гаранцията. Умрял по рождение двигател, недъгава във всяко отношение скоростна кутия, салонът е просто тържесво на рециклиращата индустрия! Допирът до всеки един детайл оставя гадното усещане за допир до рециклаж. За едно лято пластмасата на шофьорската врата от черна стана сива от слънцето. Един ден ще отиде при дилъра. Там някой ще го хареса и ще реши да го купи. Вероятно ще е на стотина хиляди и с идеална сервизна история. Отсега е ясно, че тоя някой, тогава, там някъде в бъдещето...така ще се наиграе, че направо ще му се иска да се застреля, след като преди това е пробвал да се обеси и удави едновременно! mechanic-smile

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 16 май 2025, 12:25
от Ozzie
S_C написа:
16 май 2025, 01:14
... не е стигнал до първа смяна на масло, която е на 30 хиляди по книжка.
Никой няма да те върне, ако отидеш да смениш маслото по-рано от предписаното от производителя. В крайна сметка се плаща това обслужване. Лично пробвано с гаранционен Джъмпер. По книжка дават 20 хил. километра. В случаите в които беше все още в гаранция маслото съм го сменял много преди достигане на тези 20 хил. километра.

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 16 май 2025, 16:00
от ivchotr
Ама как ги възкресявате тези теми след почти година прекъсване :D

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 16 май 2025, 21:44
от freeway
Ако говорим за служебна/фирмена кола то никой не се интересува от по-ранна смяна на маслото. Карат се много, да не кажа душманската, като мине гаранцията се връща и се взима нова. Да му мисли следващия. Даже и за малка фирма с нормална работа вече се е изплатила...

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 17 май 2025, 16:19
от pepy1
Да бе, незнаеш какви работодатели има в БГ? "е направи още 2-3 курса" , а километрите за смяната са минали отдавна! :lol:

Re: Мнения S max 2.3 автоматик 2010?

Публикувано: 17 май 2025, 19:38
от freeway
Ами нали и аз казвам същото. Гледам какво става и при нас. Не само,че никога не сме отишли по-рано ами редовно пресрочваме смяната на масло...