Трудно палене на Ескорт 1.8TD
Публикувано: 07 мар 2007, 00:34
Проблема е че фордчето пали трудно- с 2-3 подгрявания и минимум 8-10 оборота на коляновия вал.Този проблем съществуваше още когато го взех преди година и половина, но тогава не му обръщах особено внимание.Когато стане студено обаче пали по лесно.ГНП-то е Лукас с електронно управление.В продължение на година и половина съм обмислял следните причини за затрудненото палене:
1.Първоначално мислех дали няма някакво запушване в ГНП-то, защото сменях клапана за гасене на двигателя и неговото уплътнение излезе от помпата на парчета.Мислех си дали не е попаднало някое парче.
2.Миналото лято реших да проверя подгревните свещи и въобще цялата подгревна система. Всички свещи работеха, бяха със съпротивление около 0.6 ома - както пише в аутодатата.Освен това свещите бяха кафеникави т.е предполагам че разпръсквачите са наред. А иначе колата върви много добре ускорява бързо, работи равномерно и тихо. Проверих и релето-работи нормално.Единствено ми направи впечатление, че при подгряване напрежението между шината на подгревните свещи и масата пада на 10,4 - 10 ,6 волта.
Обаче колата даже и да е загряла, примерно двадесет минути след като съм я загасил пак пали след 5-6 оборота.
3.Насочих се към проблема наличие на въздух.Някой път след като я запаля и след 10мин загася и отворя капачката на резервоара вътре се е получило или налягане или вакуум- не мога да определя точно.
Мислех ако се получава вакуум дали след загасяне нафтата от филтъра и помпата не се връща в резервоара. Обаче горивния филтър има два клапанаи почти е невъзможно и двата да са отворени за да се върне нафтата.Освен това проверих маркучето за вентилация на резервоара не е запушено.И въбще никъде от маркучетата на горивната система няма течове.
4.Последната ми надежда остана в клапана (авансатор) който се намира на помпата отпред към радиатора и е с две кабелчета. В аутодатата е с позиция Y132-fuel injection timing solenoid. По принцип моя клапан работи защото като му откача кабелчетата двигателя си променя звука-започва повече да трака. Онзи ден нещо човърках по клапана и в неделя колата запали доста по добре. В понеделник-старата песен. Днес реших да напомпя с ръчната помпа преди да запаля и като се вдигна налягането забелязах че тече нафта точно от този клапан, обаче колата запали по лесно. Сетих се че преди година май също имаше теч от него но като че ли беше спрял.Последни си мисля дали няма вероятност помпата да засмуква въздух от този клапан и затова да пали трудно. Защото на последък все ми се струва че в началото като въртя няма достатъчно гориво. Някой ако има някакви идеи нека сподели. Но аз като гледам май ше се наложи да купя този клапан защото нафтата тече доста. а между другото теча е от мястото където кабелчетата влизат в клапана. Благодаря предварително на всички които могат да ми помогнат
1.Първоначално мислех дали няма някакво запушване в ГНП-то, защото сменях клапана за гасене на двигателя и неговото уплътнение излезе от помпата на парчета.Мислех си дали не е попаднало някое парче.
2.Миналото лято реших да проверя подгревните свещи и въобще цялата подгревна система. Всички свещи работеха, бяха със съпротивление около 0.6 ома - както пише в аутодатата.Освен това свещите бяха кафеникави т.е предполагам че разпръсквачите са наред. А иначе колата върви много добре ускорява бързо, работи равномерно и тихо. Проверих и релето-работи нормално.Единствено ми направи впечатление, че при подгряване напрежението между шината на подгревните свещи и масата пада на 10,4 - 10 ,6 волта.
Обаче колата даже и да е загряла, примерно двадесет минути след като съм я загасил пак пали след 5-6 оборота.
3.Насочих се към проблема наличие на въздух.Някой път след като я запаля и след 10мин загася и отворя капачката на резервоара вътре се е получило или налягане или вакуум- не мога да определя точно.
Мислех ако се получава вакуум дали след загасяне нафтата от филтъра и помпата не се връща в резервоара. Обаче горивния филтър има два клапанаи почти е невъзможно и двата да са отворени за да се върне нафтата.Освен това проверих маркучето за вентилация на резервоара не е запушено.И въбще никъде от маркучетата на горивната система няма течове.
4.Последната ми надежда остана в клапана (авансатор) който се намира на помпата отпред към радиатора и е с две кабелчета. В аутодатата е с позиция Y132-fuel injection timing solenoid. По принцип моя клапан работи защото като му откача кабелчетата двигателя си променя звука-започва повече да трака. Онзи ден нещо човърках по клапана и в неделя колата запали доста по добре. В понеделник-старата песен. Днес реших да напомпя с ръчната помпа преди да запаля и като се вдигна налягането забелязах че тече нафта точно от този клапан, обаче колата запали по лесно. Сетих се че преди година май също имаше теч от него но като че ли беше спрял.Последни си мисля дали няма вероятност помпата да засмуква въздух от този клапан и затова да пали трудно. Защото на последък все ми се струва че в началото като въртя няма достатъчно гориво. Някой ако има някакви идеи нека сподели. Но аз като гледам май ше се наложи да купя този клапан защото нафтата тече доста. а между другото теча е от мястото където кабелчетата влизат в клапана. Благодаря предварително на всички които могат да ми помогнат