Страница 1 от 1

Вода в двигателя...

Публикувано: 14 мар 2007, 01:41
от cossy
...случаят е следния, наводнен въздушен филтър, в кутията вода, вода в тръбите чак до дроселовата клапа. Колата е орион 91, 1.6cvh. Как да се процедира? Добавка за промиване на двигателя и смяна или да се сложи някакво бг масло първо, после промивка и после някакво качествено? Добавка за почистване на инжектори ще има ли нужда? Интересното е, че колата се е движила и в това положение, но е прекъсвала. По свещите има черен нагар, което говори за богата смес... Помагайте :roll:

Публикувано: 14 мар 2007, 08:31
от nikolovvd
Мисля, че първо трябва да се изясни от къде е дошла водата и тогава да се предприемат конкретните действия.
Иначе може да се изкарат очи вместо да се изпишат вежди!

Публикувано: 14 мар 2007, 09:08
от cocoff
Като чистих маф-а, гледам, вода навсякъде, но понеже нито беше валяло, нито двигател съм мил скоро, нито през река съм карал, реших, че е нормален конденз.
Ако твоят човек източи маслото и в него няма вода, не виждам проблем.
Мисля си, че в едно гадно, мъгливо и дъждовно време, когато влажността на въздуха е над 90%, двг "лапа" сума ти вода, без тя да се смесва с маслото...поне така мисля...

Публикувано: 14 мар 2007, 10:51
от cossy
Проблемът е, че колата е газила в "локва" до калника, маслото не сме го източвали и не знаем колко вода има в него :roll:

Публикувано: 14 мар 2007, 12:17
от mrdds
ами то маслото се познава по щеката,като я извадиш на върха трябва да има бозаво бял цвят-това е маслото което е имало допир с водата-понеже тя неможе да се разтвори в маслото и да изчезне,се утаява на дъното на картера.Същия цвят може да си види на капачката на капака на главата през зимата когато става конденз.
Предполагам,че на маслото му няма нищо,защото водата която е влязла с гориво въздушната смес е изгоряла в цилиндъра и е издухана под формата на пара през изпускателната система.Все пак е работил мотора,не се е напълнил изцяло с вода и да изгасне.
Температурата е достатъчно голяма за да изпари водата,така че мисля че няма място за притеснения.
Като идея само давам да сложиш 1,2л.син спирт в бензина евентуално ако по някой отвор в това алуминиевото тяло EFI е останала някаква вода да може да се разтвори в спирта и да изгори.

Публикувано: 14 мар 2007, 20:08
от HACKO
Попадането на вода в д-ля може да причини хидравличен удар, вследствие на което може да се получи изкривяване на биела. Това,че д-ля работи е обнадеждаващо но трябва да се премери компресията и ако нещо се е повредило някой цилиндър ще има по-ниска компресия.

Публикувано: 14 мар 2007, 21:13
от cossy
Mда, да се надяваме, че с една смяна на маслото ще се мине. Ще пиша какво е станало :roll:

Публикувано: 14 мар 2007, 22:59
от cocoff
Защо решихме, че има вода в маслото не разбрах...И въобще възможно ли е това да стане при минаване през локва - май не...
Водният удар е гадна история, но мисля, че се получава при бързо навлизане на сериозно количество вода в един или няколко цилиндъра. Пораженията идват от това, че водата не може да се компресира. Но щом колата се движи явно не се е стигнало до там, или ако е шмръкнала вода тя е била малко, колкото да омокри филтъра и той да стане слабо пропусклив и да наруши работата на двг. Поради подналягането в аспирацията, водата се изпарява бързо, при което засмукваният въздух се охлажда , компа "дърпа смукача" за да задържи оборотите, а оттам свещите се омърлят. Мисля, че и на инжекторите няма какво да им стане.

вода в двигателя

Публикувано: 14 мар 2007, 23:39
от tata1971
При корабните двигатели има индикаторни кранове на главата и отам освен за различни замервания преди първоначално превъртане се отварят и Д. се превърта- гледа се визуално количеството конденз което ще изскочи.Та идеята е че при първоначално палене на Д. ако има вода в надбуталното пространство се получава хидравличен удар/водата е несвиваема/и отам следват поражения върху цялата коляно-мотовилкова група.Но когато навлиза вода когато Д. работи тя се изпарява при такт сгъстяване и единствения начин да се разбере е намалянето на антифриза и пресичането на маслото.При второто може да се кара докато отидеш на първия сервиз.

Публикувано: 15 мар 2007, 00:02
от cocoff
Може би нещата опират до количеството засмукана вода. С малките количества вероятно двг се оправя. Ако е повечко и влезе в цилиндри с температура 900-1000 градуса, би трябвало да се изпари мигновено, но в следващия момент тази пара ше се компресира и какво ше стане? Ще се втечни ли пак..? Във всеки случай двг ще се ошашка яко.

Публикувано: 15 мар 2007, 01:00
от nikolovvd
При преминаване от течно в газообразно агрегатно състояние веществата увеличават обема си 22.4 пъти. Това се учи в 8-9 клас.
С други думи, ако в горивната камера влязат 20 гр. вода след запалването на горивната смес ще имаме близо половин литър пара.
При това положение в най-добрия случай ще се пробие буталото, а в най-лошия ще се пукне блока.
В нашия случай определено вода в цилиндрите не е влязла или количеството е било такова, че не е предизвикало ответни реакции и поражения. Смятам, че след като се е намокрил въздушния филтър притока на въздух към ДВГ е спрял или значително намалял, което е довело до угасване му.

Публикувано: 15 мар 2007, 01:25
от cossy
Значи "локвата" е била почти до фара, цял гьол :) Предполагам, че има вода в маслото защото освен, че както писах имаше до дроселовата клапа, филтърчето за картерните газове се беше разложило от влага и вода и имаше доволно количество пресечено масло по него или някаква подобна гадост... До воден удар, явно не се е стигнало, но може да е отишъл някой клапан, знам ли... В събота вероятно ще я пробваме как върви с новото масло и дано да й няма нищо :)

Публикувано: 15 мар 2007, 09:35
от venom4o
Ще ви разкажа какво се е случило на V8 мотор на БВМ... Изпуска гарнитурата при един цилиндър и го пълни с вода.. Другите цилиндри продължават да напъват .. и се пука блока и се КЪСА биелата на това бутало.. Така ,че според мен.. не трябва да се притисняваш дали му има нещо....

Публикувано: 15 мар 2007, 12:55
от cocoff
nikolovvd написа:... Това се учи в 8-9 клас.
По мое време наблягахме на вероучение, та не помня чак такива детайли :) Майтапа настрана, но като ровех из мрежата по тази тема, научих нещо, което не съм знаел до сега: при темп. над 374.1 С и нагоре(налягането на водата тогава е 978.3 mm Hg), водата достига т.н. "критична точка", и не е нито пара нито вода, плътностите на течната и газообразната съставка се изравняват. Това състояние го наричат "течнофазово"( ако това е термина разбира се).

Публикувано: 17 мар 2007, 08:52
от venom4o
cocoff написа:
nikolovvd написа:... Това се учи в 8-9 клас.
По мое време наблягахме на вероучение, та не помня чак такива детайли :) Майтапа настрана, но като ровех из мрежата по тази тема, научих нещо, което не съм знаел до сега: при темп. над 374.1 С и нагоре(налягането на водата тогава е 978.3 mm Hg), водата достига т.н. "критична точка", и не е нито пара нито вода, плътностите на течната и газообразната съставка се изравняват. Това състояние го наричат "течнофазово"( ако това е термина разбира се).
А аз мисля,че т.н. четвърто агрегатно състояние се нарича "Плазма" ? Или бъркам?

Публикувано: 17 мар 2007, 09:35
от ewgeny
Аи ся аз пък да ви кажа за една наука наречена термодинамика която съм изучавал цяла година. Газовете се разделят на идеални и реални. Идеални (или теоретично са почти идеални) са тези които налягането Р е обратнопропорционално на обема V, при маса на веществото - константа. Това е например въздуха. Реални са тези които при промяна на тези параметри се изчесляват по съвсем друг начин, и основния пример е водната пара. Нейното състояние, далеч не свършва само с обем и налягане. Има още енталпия, ентропия, специфичен обем и наситеност. Ако искате да видите какво представляват тези диаграми търсете "h-s диаграма на водната пара", примерно, само като пример може да симислите че ако има 0.5 л вода, като се нагреят до 450 градуса (прегрята водна пара) ще пукнат блока? Ха, това е най-малкия проблем. В такъв момент налягането може да достигне та да изтреля двигателя на 3 метра височина. А за да се обоснова още по-елементарно, я се сетете какво задвижва 20 мегаватови турбини? А това означава че парата произвежда работа с мощност 20 MW, или мощността на около 300 автомобила с мощност 90 к.с. А? Кво ще кажете? Ако не ми вярвате, питайте някой на който вярвате, да се убедите колко сериозно нещо е парата.
Та, на въпроса - щом досега не се е случило нищо, значи почти всичко е ОК, но все пак проверете защо има там вода.

Публикувано: 17 мар 2007, 20:00
от cocoff
Venome,
Само споделих какво съм прочел. Де я видя тая плазма? За нея май са нужни няколко диляди градуса :)

Публикувано: 17 мар 2007, 20:13
от nikolovvd
venom4o написа:[...т.н. четвърто агрегатно състояние се нарича "Плазма" ? Или бъркам?
Е - е - е! Хайде стига толкова. Почти стигнахме до термоядрен синтез и скоро темата ще стане за кафе. Ако човек не е учил ядрена физика изобщо да не споменава думата плазма, че работата става мнооого дебела и с мно-о-о-го математика.

Публикувано: 21 мар 2007, 19:30
от cossy
За ядрените физици, колата вече е добре :) Запалихме двигателя да го подгреем преди смяната, но той умря, на втория път запали и заработи на високи обороти. После сложихме добавка за прочистване на двг-то и след половин минута оборотите паднаха до нормалните. Сложихме хубаво масло 10w-40 от МП, почистихме свещите с WD и колата си върна старата динамика, че и по-добре според мен. Много странна работа, аз като видях колко вода изтече от тръбите си мислех вече, че е за основен :shock: :roll: