Страница 1 от 1

Запушено гърне

Публикувано: 19 мар 2007, 21:43
от borko 30
Прочетох доста теми по въпроса във форума и почна да ме съмнява дали нямам запушено гърне и то да е проблема за големия разход и ниската мощност.Та въпроса ми е по какво орентировъчно се познава че има такъв проблем щото мойте не са сменяни до сега ,а са кърпени само и са заварени помежду си и проверката със сваляне ще е по-сложна.(нямам катализатор само средно и задно гърне)

Re: Запушено гърне

Публикувано: 20 мар 2007, 02:36
от diesel1.6
:?:

Публикувано: 20 мар 2007, 08:09
от borko 30
Ми тя даже и като загрее и центровката е точно нагласена на елкон мотора не работи равномерно,а пък по токовете всичко е наред ,свещите са моторкрафт,компресия има и затова си помислих дали не е от испускателната система.Това 99% симптомите при запушено гърне ли са?

Публикувано: 20 мар 2007, 09:34
от valboy
Ако гърнето ти е от тези, които вътре са с парцалите нищо чудно да са се разбутали вече и да правят проблеми. Щом казваш, че е старо гърнето бъркай вътре и вади всичко.... Ще стане малко по-шумна, но ако е от това си струва!
:idea:

Публикувано: 20 мар 2007, 11:00
от cossy
Ако е запушено нещо от изпускателната, няма да върви във сиоките обороти :wink:

Re: Запушено гърне

Публикувано: 20 мар 2007, 11:02
от Brock
borko 30 написа:Прочетох доста теми по въпроса във форума и почна да ме съмнява дали нямам запушено гърне и то да е проблема за големия разход и ниската мощност.Та въпроса ми е по какво орентировъчно се познава че има такъв проблем щото мойте не са сменяни до сега ,а са кърпени само и са заварени помежду си и проверката със сваляне ще е по-сложна.(нямам катализатор само средно и задно гърне)
Ами при мене, когато беше запушено гърнето симптомите бяха следните:
на място колата се изфорсирва нормално до примерно 5-5500об/мин, но когато съм в движение на скорост, неще повече от 3000. Пробвай това...

:twisted:

Публикувано: 20 мар 2007, 23:14
от borko 30
Аз нямам оборотомер обаче в движение вдига обороти само при доста газ ,примерно до ламарината като натисна много бяга ама често ходя да зареждам.Абе вдига обороти ама с много газ и малко се замисля преди това ,дали е от гърнетата или от шибания карб *072*

Публикувано: 21 мар 2007, 10:28
от valboy
Оправи си първо карбуратора тогава, една центровка и виж как ще е.
И пак ти казвам, щом гърнето е старо виж има ли вата вътре. Ако има я извади!
:wink:

Публикувано: 29 мар 2007, 23:18
от borko 30
Нещо друго което забелязах и споделих с познати.Значи задното ми гърне е правено много пъти и пак е като стреляно с пушка,обаче колата нито гърми нито вдига гиролтия като я изфорсирам.Те газове пак си излизат отзад ,обаче преди и при малка дупка в задното гърне или по тръбите гърмеше доста.Сега нищо не се чува ,какво ще кажете може ли да е запушено частично средното?

Публикувано: 30 мар 2007, 22:07
от borko 30
Абе никой ли няма мнение по въпроса?Кажете какво мислите.Днес ходих при един мастор и той каза че щом излизали газове начи нямало запушване,ма на мене не ми се вярва.

Публикувано: 30 мар 2007, 22:18
от paci
Е кво да ти кажа ?
Смених на моята гърнетата. Сложих ASPO и не съм доволен от звука :twisted: Сложих и накрайник скъп некъф ама не бучи от него.
Както и да е.
Определно усетих, че сега двигателя работи по-добре.
Старите май оригинални гърнета просто се виждаше, че язвите които са отвън са тръгнали от вътре. Сети се че щом са стигнали отвън какво е вътре.
При тебе мое и да излиза някакъв пушек но дали с налягане ?
по 55 пари ми бяха 2-те средно и задно. Що не идеш си ги смнеиш като казваш че си ги кърпил 100 пъти.
Смени само средното и изкочи без задно и я опъни да видиш.
Ко друго ти кажа ?
Откачи ги махни ги напълно остави само двуцефката и я натисни да видиш дали ще бега и как ще се държи. Без гърнета може и да е по-зле от колко със но ако при тебе има запушване би трябвало да усетиш че тегли без тях.

Публикувано: 31 мар 2007, 16:10
от cossy
Ако средното ти е запушено ще ти затлачи и задното, нищо ти няма според мен на гърнетата. Ако се тревожиш все пак иди на майстор, той ще го погледне, ще ги чукне и ще ти каже кво мисли.

Публикувано: 31 мар 2007, 17:41
от evg2
Когато е запушено средното/или катализатора който го има/ двуцевката или най-първите тръби на изп.система загряват много бързо и до червено,ако няма такова греене търси другаде проблема.

Публикувано: 01 апр 2007, 23:30
от borko 30
Мастора каза че двете гърнета са задни :shock: .Задното било вече направо в гъза и не ставало за кърпене .Ама новите май били много фалш :wink:

Публикувано: 02 апр 2007, 09:19
от diesel1.6
borko 30 написа:Мастора каза че двете гърнета са задни :shock: .Задното било вече направо в гъза и не ставало за кърпене .Ама новите май били много фалш :wink:
да знаеш, че гърнетата на форда ти са сложени по особен начин, не е като на повечето коли. прeдното ти е с две прегради, съпротивително или не знам как се казва, а задното е само една тръба, която минава направо през гърнето и има дупчици по нея.
при такава възраст на колата често се случва да се изронят едри люспи от нагар или ръжда вътре в тръбата преди предното гърне. оттам се събират в края и, той се пада в гърнето. ако свалиш всичките ауспуси, можеш и сам, просто изсипи тези боклуци - те падат.

за да пробваш преди това, охлаби двата болта на съединението на двуцевката с гърнетата, пада се под скоростния лост някъде, и пробвай дали тръгва по добре колата. за да не се бъркаш от силния шум, че ти се взема акъла, си купи тапи за уши по 20 ст от аптеката. иначе шума пречи на безпристрастната оценка :).

според мене имаш проблем с центровката, вакуум регулатора и свързването на маркучетата за вакуума. и/или карбуратота.

Публикувано: 03 апр 2007, 00:22
от borko 30
Къде си загуби колата бе човек?Да не е онази с новата кора дето я видях пред вас и не искаше да я даваш? Мене последно като ми се беше скъсала тръбата след двойника преди 4 години по пътя за сервиза познати казаха че от където съм минал кокошките спрели да снасят :lol: Ради,Аз отварях карба ама сичко сякаш здраво ,вакуумния датчик пак го реставрирах :lol: и сега пак работи и за това се насочих към гърнетата .Нали бях споменал че форделата веднъж като тръгна фърчи чак ме залепя на седалката ,дръг път натискам педала и мотора само бръмчи и не върви сякаш тегля влак :shock: .А де квой туй вече не знам.Да добавя че буталата ми са 1.6 не както пише на мотора 1.3 :shock:

Публикувано: 30 апр 2007, 09:19
от cruise
Момчета искам да се похваля и реших да се похваля в тази тема. Купих си двете гърнета задно и средно и си го смених сам. Трябваха ми по малко от два часа да го сложа, малко повече от два часа да сваля старото, защото един псевдо гърнетжия вместо да ми сложи скоба го заварил :)
ето линка за това откъде съм го купил
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;