Страница 1 от 1
Проблем с турбото
Публикувано: 06 апр 2007, 21:38
от Todor
Колата ми е форд мондео 1,8TD 1996г. Карам я от 3 години и не съм имал сериозни проблеми. От известно време забелязах, че вече не иска да се ускорява като подам рязко газ. Набира постепенно ,мотора се форсира - вдига обороти, но не се ускарява както беше. Иначе няма други видими изменения - не харчи масло (за 10000 км съм долял 100 грама), не харчи много гориво - 5,5 до 6 литра нафта при нормално каране - градско и извън с 80-100 км/час, вдига си и 140 км. Не се чува и да вие турбото, по напред когато се ускоряваше като че се чуваше в началото. Последния път смених маслото с 15W40 ( преди 1 година) - не зная дали е от него. Но това го забелязах, след като сложих някаква английска добавка в горивото за почистване на дюзите, и я сложих пропорционално не на пълен резервоар (откъде толкова пари), а на 10 литра гориво. Не зная дали не прецаках нещо. Ако някой знае какво може да е, да помага.
Публикувано: 06 апр 2007, 22:15
от nikolovvd
Кога си сменял въздушен и горивен филтър?
Публикувано: 06 апр 2007, 23:13
от Georgiev
И аз съм слагал така добавка, пропорционално, не на пълен резервоар.Ако е от маслото че е 15W40 сега щеше да ти вие турбината.По принцип е по добре да слагаш 10W40.Провери си онзи клапан мисля беше където стои на самата турбина и има едно лостче което в зависимост от вакума който му се подава освобождава турбината.Мисля че за това беше.Провери във форума някой беше писал нещо за този механизъм.И кога трябва да сработва.
Re: Проблем с турбото
Публикувано: 06 апр 2007, 23:16
от cocoff
Todor написа:... Набира постепенно ,мотора се форсира - вдига обороти, но не се ускарява както беше...
Турбото не ми е ясно, но част от признаците са на заминал съединител
Публикувано: 06 апр 2007, 23:23
от Georgiev
Не е съединител.Щеше да има и други оплаквания.Съединителя го пробвай така:
1.Вдигни ръчната
2.Включи на трета скорост
3.Опитай да потеглиш
Пускай плавно съединителя.Ако е добре съединителя двигателя ще се опита да изгасне.Ако е заминал ще можеш дори да си махнеш после крака от съединителя.
Публикувано: 07 апр 2007, 18:11
от Todor
Здравейте ! Въздушния и горивния филтър са сменени преди 2 години-така пише в книжката на форда-маслото да се сменя всяка година, а тези- на 2 години.
Къде се намира този клапан, толкова е гъчкано с кабели и тръби, че не го откривам.
Маркуча, който влиза в нафтовата помпа и би трябвало да идва от турбото, е омаслен от вън, но от вътре е относително чист. Същото е положението и с този който влиза в инжекциона, големият(за от вътре). Днес смених маслото с това на форд 10W40, ще видя дали ще се промени нещо. Съединителят не мога да го проверя с ръчната, тъй като същата е от вида, дето не може да се регулира, въжето се е отпуснало и тя не държи много. А турбото не го чувам да издава характерният звук, когато настъпиш рязко педала. Да не би да е отишло на кино, но не ми харчи масло, не съм я карал постоянно с голяма скорост, за 3 години съм изминал около 30000 км.
Публикувано: 07 апр 2007, 22:54
от cocoff
Todore,
Ако наистина, както пишеш., ДВГ се форсира, вдига обороти, а набира скорост бавно, виж си съединителя!!!(Което не изключва да ти е отишло и турбото)
ПП Съединителят можеш да тестваш и с крачната(с пръстите натискаш нея, а с петата газта - знаеш как става

)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5323" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 09 апр 2007, 20:37
от Dundee
Todor написа:Здравейте ! Въздушния и горивния филтър са сменени преди 2 години-така пише в книжката на форда-маслото да се сменя всяка година, а тези- на 2 години.
Човек, не мога да ти кажа от какво е проблема ти, но искам да ти кажа, че тия книжки не са писани за България. Тук по-полезно за колата е, при смяна на маслото да се сменят също всички филтри. Не пропускай горивния, защото нафтата дори в големите вериги бензоностанции, е по-некачествена от тази в Германия или Италия (откъдето може би е колата ти). А на 2000-3000 км. малката пробка на дъното на горивния филтър се отвива, за да изтекат утаилите се капки вода.