лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 295
Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: vw passat-b3 1.8
Местоположение: ловеч
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от aniaeg » 28 май 2010, 00:42

ludavoda написа:Как твоят приятел ти регулира клапаните?!?
Поне аз се сещам само за един вариант - регулируеми повдигачи, на мястото на хидравличните. Има такива по тунинг фирмите, но надали случая е такъв.
Ако внимателно съм чел и разбрал това, което сте направили - ще те посъветвам да отидеш при някой който разбира да ти оправи колата. Но може и да греша, винаги има нещо ново.
Аз съм желаещ за снимките - ако можеш пусни да видиме...

сега,като чета внимателно мнението ти,стигам да извода че въобще не е трябвало да се правим на майстори,но както и да е.човек се учи през целия си живот.прочетох темата на Disk за тракащия CVH мотор и си правя съответните изводи.поста ти е много точен и ясен,за да добия полезна информация и да не допускам грешки за в бъдеще.благодаря.
Бъди себе си,има достатъчно други

Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 295
Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: vw passat-b3 1.8
Местоположение: ловеч
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от aniaeg » 28 май 2010, 00:55

vargala81 написа:
aniaeg написа:значи на снимката гайката на кобилицата се затяга(при реглаж на клапани)за да обере луфта,а на ладата е с законтряща гайка.оттам дойде и объркването.моите клапани бяха натегнати,колата е вкарана от немско 100 процента,жена ми я докара.в сервиз не е влизала.та моя приятел ми каза че трябва да развие гайката за да има допустимия луфт м/у кобилицата и клапана.със отвиването на гайката се получи този луфт,но за малко.от самите вибрации гайката се отвива и кобилицата почва да се върти на където си иска и губи контакт с клапана,в резултат на което има неработещ клапан и не само един.решението бе обикновенна шайба ф8мм под самата кобилица,с която хем постигаме нужното затягане,хем необходимият луфт между кобилицата и клапана.първоначално мислехме да ползваме две гайки,но както се вижда от снимките на Наско,няма достатъчно резба.дано да ме разберете. снимките не са обработени,иначе ще ги кача.поздрави.
На този двигател не се реголират клапани
да колега,точно така,но го разбрах късно.благодарение на колеги като теб и Наско научавам много.дано имам възможността да ви се отблагодаря.
Бъди себе си,има достатъчно други

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от ludavoda » 28 май 2010, 01:24

Ангеле, CVH е двигател с горен разпределитен вал, с хидравлични повдигачи. Принципно всички "повдигачи" имат луфт към клапана, защото има разширяване на металите при загряване. При CVH, този луфт се получава автоматично - повдигачът се "надървя" точно толкова, колкото е необходимо за да обере "луфт"-а, именно щото е хидравличен...
А, пък това, дето сте разхлабили кобилиците за да постигнете луфт, направо ме разби...
Не искам да взимам пряко отношение, но поне това което разбрах от написаното вие сте видяли, че кобилиците нямат никакъв луфт и сте решили да създадете такъв. Поне аз така го разбирам - дано не греша...
Принципно, когато се свалят повдигачите на CVH, винаги се "изпразват" за да могат при запалването на двигателя те отново да се напълнят с масло и да "оберат" луфта м/у кобилицата и клапана.
Според мен, ако не ти достига знанията отиди на майстор да ти погледне и евентуално да ти оправи колата. Няма нищо срамно в това - само ако знаеш аз през какви глупости съм преминал :)

Дано не оставам с грешно впечатление, като чета постовете ти - нали става въпрос за CVH? Поне аз така ги разбирам...

Успех ти желая...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от Danchev » 28 май 2010, 04:53

ludavoda написа:CVH е двигател с горен разпределитен вал, с хидравлични повдигачи
В същност не е ли по правилно да се каже, че вала е средно разположен :-?: , тъй като не е отгоре на главата "overhead" като при Zetec, OHC(overhead camshaft) и DOHC(double overhead camshaft)
Една вметка, ако някой се чуди какво значи CVH :D ей тая сложнотия е "compound valve angle hemispherical combustion chamber" което е трудно да се преведе буквално, но значи нещо като "сложен ъгъл на клапаните с полусферична горивна камера"
Аз също имам опит с развити кубилици :) в момента от това си патя и правя основен ремонт.
Моето мнение е никакви шайби и други приумици, всичко си се стяга с динамометричен ключ колкото си трябва(27Nm), останалото го прави повдигача ако е читав.
Явка казваш повдигачите да се изпразнят от старото масло, аз съм чувал, че това не се препоръчва и по книжките така пише .... ако не се сменят с нови да направим така - да ги приберем под номер в съд пълен с масло, за да се избегне изтичането на маслото
Изображение
Чувал съм и съм чел също, че всякакви опити за изчистване и раздвижване на "спекъл" повдигач са загуба на време.
Единственото което се постигало е още по голямо тракане докато повдигача се напълни отново с масло, после разлика никаква.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от HACKO » 28 май 2010, 21:04

Аз лично съм разглобявал и раздвижвал повдигачи и мога да кажа, че се получава. Старите повдигачи (преди 90), като на Явор, спокойно могат да се монтират празни и като запалиш за около 10-15сек се пълнят и спират да тракат. След 90 задължително трябва да са пълни, инак не искат да се обезвъздушат. Оставяли сме такъв мотор да работи час и не ще да спре да трака, след като ги свалихме и ги напълнихме с масло се оправиха.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 295
Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: vw passat-b3 1.8
Местоположение: ловеч
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от aniaeg » 28 май 2010, 21:17

ludavoda написа:Ангеле, CVH е двигател с горен разпределитен вал, с хидравлични повдигачи. Принципно всички "повдигачи" имат луфт към клапана, защото има разширяване на металите при загряване. При CVH, този луфт се получава автоматично - повдигачът се "надървя" точно толкова, колкото е необходимо за да обере "луфт"-а, именно щото е хидравличен...
А, пък това, дето сте разхлабили кобилиците за да постигнете луфт, направо ме разби...
Не искам да взимам пряко отношение, но поне това което разбрах от написаното вие сте видяли, че кобилиците нямат никакъв луфт и сте решили да създадете такъв. Поне аз така го разбирам - дано не греша...
Принципно, когато се свалят повдигачите на CVH, винаги се "изпразват" за да могат при запалването на двигателя те отново да се напълнят с масло и да "оберат" луфта м/у кобилицата и клапана.
Според мен, ако не ти достига знанията отиди на майстор да ти погледне и евентуално да ти оправи колата. Няма нищо срамно в това - само ако знаеш аз през какви глупости съм преминал :)

Дано не оставам с грешно впечатление, като чета постовете ти - нали става въпрос за CVH? Поне аз така ги разбирам...

Успех ти желая...
точно така,нямаше луфт.явно майстора като мен толкова разбира.а колата вече е продадена,карам тази от профила ми.благодаря ти.да извинява колегата за офтопика,ама аз научих много.
Бъди себе си,има достатъчно други

Потребителски аватар
vgp.sas
потребител
потребител
Мнения: 215
Регистриран: 04 яну 2010, 19:15
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk3 -1118 cс, petrol, Kent/HCS
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от vgp.sas » 21 авг 2011, 18:03

При HCS, как стоят нещата ?

Потребителски аватар
fiestamayk
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от fiestamayk » 06 яну 2014, 14:03

Този метод на Наско много ми допадна за смяната на гумички но да ли е същото и за моя двигател.Не знам дали е cvh или там как му казват.Моя е 1.1 чист карб.1989г.Ако не подпра клапаните какво ще стане?Има ли опасност да стегна повечко кобилица или клапан или нищо друго.Купил съм гумички и гарнитура на victor reinz.Решил съм да си направя същия ключ за пружините.Само не ми е ясно как да завъртя на ДМТ у ГМТ с гаечен ключ дали ще стане?.И още нещо много майстори ми казват че цапането на свещи няма да спре след смяната на гумичките?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от HACKO » 06 яну 2014, 15:21

Не, при тебе не става, при тебе се прави със стандартна скоба за клапани. ГМТ се наглася по белега на ремъчната шайба 0градуса 1ви и 4ти цилиндър, 180градуса 2ри и 3ти. Кобилиците се свалят едновременно с оста на която са надянати. След връщането им на мястото трябва да се регулират хлабините, което вече е по-сложно и няма как да се обясни по интернет.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fiestamayk
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от fiestamayk » 06 яну 2014, 19:46

ок благодаря

Потребителски аватар
fiestamayk
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от fiestamayk » 10 яну 2014, 11:58

Всички ''майстори" ми казват че трябва смяна на сегменти и нещо все ме кара да си мисля че не трябва да се пипа мотора реших да се допитам все пак до форума.Целия ми проблем идва от това че,гори масло и цапа свещта на 4-ти цилиндър.Въпроса ми е по-конкретно за:това цапане не ли е възможно да е от гумички или клапани на съответния цилиндър.Другите 1,2,3,цилиндри са ок.Работят си перфектно.Смяната на сегменти не ми вдъхва доверие и ме съмнява че ще съсипя двигателя па този начин.Дано да съм го написал правилно,проблема ми е само с 4-ти цилиндър цапа свещта има масло до резбата само на четвърти другите са ок.Като сменя тази свещ с нова се оправя и след около 150 -200км.пак е зацапана.Все си мисля че е от гумичките.Какво да правя?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от ЯЛТА » 10 яну 2014, 12:12

Казали са ти го, защото 4 е последният и критичен цилиндър. Охлаждащата течност преминава последна през него, след като е преминала през другите 3. Някога във времето мотора е прегряван, и това се отразява най зле на четвърти цилиндър,- запичат сегменти. Не е достатъчно само смяна на сегменти, това е "любителска" работа. Нужен е и шлайф на цилиндрите, за да се ликвидират евентуални елипси вследствие на многогодишна работа, с една дума основен ремонт, всичко останало е временно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от HACKO » 10 яну 2014, 12:57

Ялта е прав, не се занимавай със сегменти, основния ремонт излиза скъпо а само смяна на сегменти е безсмислено. Смени само гумичките и каквото стане. Ако разхода на масло не намалее, доливай и карай докато съвсем умре. Този мотор съвсем спокойно работи с каквито и да е минерални масла, намират се наливни на 5-6лв/л., така че доливането излиза много по-евтино от ремонта (естествено ако не наливаш по 1л/100км).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fiestamayk
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 24 сеп 2009, 18:17
Модел на автомобила: FIESTA 1.1 C,1989г.карбуратор
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от fiestamayk » 14 яну 2014, 14:57

Купил съм гумички и гарнитура за капака "victor reinz" от магазин на Форд,чакам само да ми се обади един майстор тия дни .Благодаря на всички за съветите.Като направя ремонта ще пиша за резултатите.Дано да спре да гори масло, че количката много ми харесва.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от lubomirov89 » 14 яну 2014, 15:18

Не разбрах само, защо е задължително да се прави шлаиф? Ако не е износен цилиндъра, а има само запекли сегменти, защо трябва да се шлаифа? Хората си имат уреди, мерят и казват за какво става въпрос. Може и само със сегменти да мине, зависи от състоянието на буталата и цилиндрите.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от HACKO » 14 яну 2014, 19:18

lubomirov89 написа:... Може и само със сегменти да мине, зависи от състоянието на буталата и цилиндрите.
А нали не вярваш, че колите идват в България на 130 000км.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от dreadx » 14 яну 2014, 22:15

За сегментите дали не е уместно да пробва с керосин / светилна газ - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=65378

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от bateto_toshko » 21 яну 2014, 21:28

Не и ако са откалени от прегряване. Ще помогне само ако са спекли от нагар или от смолата , която се образува от минералните масла
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

valiosport
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 15 ное 2010, 15:16
Модел на автомобила: Fiat Tipo 2.0 16v
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от valiosport » 31 мар 2020, 21:44

Здравейте приятели, търсех информация за смяна на гумички на клапаните на място и попаднах на тази тема. Аз също карам Форд, но в случая колата е от ваг групата. Търся снимка или идея за някакъв инструмент, защото цял комплект е над 150 лева а дори не съм сигурен че ще стане за конкретния автомобил защото няма информация.
Ето снимка на главата, пружините са по две на клапан, снимката на главата е примерна, гумичките ще се сменят без демонтаж на главата(ако успея). Не съм бос по двигатели миналата година сменях разпределителния вал и не знам по каква причина не смених и гумичките.... https://m.olx.bg/ad/glava-1-9tdi-vw-cad ... ewActive=1 прилагам примерен линк защото не успявам да кача снимка

Потребителски аватар
jakovstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 17 апр 2020, 14:04
Модел на автомобила: audio
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Мнение от jakovstoyanov » 17 апр 2020, 14:07

Благодаря! И аз се интересувах от сайта! Погледни моята _friends_
:idea:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта