Страница 1 от 2

лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 11 апр 2007, 22:51
от diesel1.6
май дублирам темата, но искам да се похваля :)

днес имаh голяма и първа полза от форума. смених си гумичките на клапаните за два часа без да си свалям главата.
набутах в цилиндъра 8 мм тежко и меко въженце и с него подпирах клапаните. бутам в дмт и завъртам към гмт да опре и готово :).
авера ми, и той моторджия, монтьор и механик, се възрадва обилно на моята технология. спестява часове труд и пари за гарнитура.
оригиналните гумички, на 27 години, до една се бяха измъкнали от местата си и гореше масло яко и димеше при форсиране след празен ход.
иначе майсторите вкарваха безброй оферти да ми свалят главата, ефтино било - има няма 100 лева.... и да си оставят ръцете гадинките ниедни.. :evil:
и аз съм монтьор ама се отричам публично от колегите си.

колата ми е ескорт 80-83 г, 1.3 CVH 69 к.с.
спря да пуши. е това е кефа. *00143* :D

технологията стъпка по стъпка:
махнах си капака на клапаните;
махнах кобилиците, като отбелязвам коя откъде е;
наместих един цилиндър д докна мъртва точка (значи някое друго бутало се вижда в горна);
набутах въженце 8 мм, около метър в цилиндъра. на 4 скорост бутнах колата напред и когато запъна въжето между буталото и главата, подпрях с тротоарна плочка;
после, със скоба за вадене на пружини на клапани (може и сам да си направи всеки), продължих по класическия начин. сложих гумички виктор рейнц по 1.55 лв едната. същите ги има на цени до 7-8 лв, трябва да се обикаля. пружини на клапани се махат с едно приспособление - казват му скоба. то натиска пружината надолу, клапана остава свободен а на края му има един сцепен н две конус - той ляга в специални канали там и задържа пружуната към клапана. това ще трябва да се прочете някъде, ако не е правено досега;
гумичките за мен са с едни ламарини, трябва да се извадят останките от старата и с труба да се натисне с ръка новата да легне добре на мястото си;
слагам пружината и кобилицата. вадя въженцето 9това е най-приятно - издърпва се и толкова). при хидравлични повдигачи внимателно със стягането на кобилиците - повдигачът се е разпънал, всмукнал е масло и май може да удари в буталото. стягай внимателно и изчаквай ако има отворенн (натиснат клапан) да прибере малко за няколко минути от силата на пружината. да се превърта внимателно мотора;
след като се повтори всичко за 8-те клапана, и се сглоби, хидравличните повдигачи често потракват няколко минути. нормално е, пълнят се с масло.

май темата не чак важна, но е полезна, поне за мене беше добре дошло това като идея. аз мизлх да подпра колата и да надуя с компресора цилиндъра с десетина атмосфери и така да подпра клапаните.
мисля, че и за други коли е добра. подпирането с инструмент невинаги е лесно.

гумички

Публикувано: 11 апр 2007, 22:58
от tata1971
Четох за накрайник който се вкарва в леглото на свеща и се подава сгъстен въздух за да задържи клапана в затворено положение-но за този чалъм не знаех/а пък съм уж моряк/.БЛАГОДАРСКО за споделения опит.

Публикувано: 11 апр 2007, 23:50
от Georgiev
Много Лесно се сменят наистина.И аз съм сменял.Имах такъв Форд преди 4 години.Направих го със скоба за смяна на жигули.Идеално пасва.Няма да описвам как се маха капака на главата.След като се махне той.махат се 4-рите свещи и се взема една отверка(Дълга задължително).Която се пуска през отвора на 1ви цилиндър.С едната ръка се върти колановия вал с голям ключ за гайката на шайбата (аз въртях така.)Може сигурно и за шайбата на разпределителния вал.Та въртейки шайбата се приклепя леко отверката и се гледа кога буталото е в ГМТ.Когато я намерите..!!!ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕДИ ТОВА ВЗЕМЕТЕ ЧИСТИ ПАРЦАЛЧЕТА ДЪЛГИ С КОИТО ДА ЗАПУШИТЕ ОТВОРИТЕ ЗА ОТИЧАНЕ НА МАСЛОТО В КАРТЕРА.нЕ МАЛКИ ПАРЦАЛЧЕТА КОИТО ДА МОЖЕТЕ ДА ИЗВАДИТЕ.!!!!!.Със скобата притискате пружината на клапана.Леко когато усетите че опира в буталото не тряскайте просто леко притиснете може да се наприска и с ВД.Ако е позапечено.С едната ръка притискате скобата а в другата ръка с пинсетка вадите конусчетата които законтрят шаибата на пружината.Операцията се повтаря и за другия клапан на първи цилиндър.Слагате гумичките и пак със скобата притискате и слагате конусите.После за Втори и Т.Н

Публикувано: 12 апр 2007, 00:21
от diesel1.6
Georgiev написа:Много Лесно се сменят наистина.И аз съм сменял.Имах такъв Форд преди 4 години. и се гледа кога буталото е в ГМТ.Когато я намерите..!!!Със скобата притискате пружината на клапана.Леко когато усетите че опира в буталото не тряскайте просто леко притиснете може да се наприска и с ВД.Ако е позапечено.
е то излиза, че може без нищо, бе колега? аз за какво се радвах така много ;(....
ама и майсторите са тикви - и те не знаеха че става така :twisted:

Публикувано: 12 апр 2007, 00:53
от Georgiev
Аз съм изпускал конусче в картера.Това на баща ми на колата.Понеже го правих за втори път на неговата тя е 1992 ескорт а моята беше 82 година, на нея се учих да ремонтирам.Та помислих че съм се специализирал и ме домързя да запушвам отворите и едно падна право в картера.Не съм го вадил.Вече 3-ри години кара така с конусче в картера. То няма къде да иде.Купих ново от магазина.Не помня колко беше 1.50 или нещо такова и я сглобих.А и Не помня точно ама даже да не подпираш от долу клапана пак няма да изпадне аз и това направих ама не съм сигурен дали беше долна мъртва точка но клапана се показваше няколко милиметра от водача и с клещи го изтеглих,Ама не опитвайте че не съм сигурен може и по ниско положение да е имало.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 28 апр 2010, 21:33
от yanev1990
Нещо май не доразбрах, ще ми трябва ли въженце или ще стане и без него ? :)

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 28 апр 2010, 22:33
от diesel1.6
Някой каза, че може и без него. Ако е така, поне няма да ме е яд - не беше трудно да го пъхам и вадя :).
Ползвах някакво между 6 и 8 мм диаметър, плътно, но гъвкаво. Давай без него, то ще се разбере става ли.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 28 апр 2010, 23:45
от HACKO
Ще добавя някои неща тъй като съм правил операцията повече от един път (времето ми за операцията е 30-40мин). Не подлагам нищо под клапаните, хода им е нищожен. Цялата операция се извършва със едно завъртане на коляновия вал. Завърта се коляновия вал на белег ГМТ на ремъчната шайба и се сменят гумичките на 1ви и 4ти цилиндър, завърта се коляновия вал на 180градуса и се сменят гумичките на 2ри и 3ти цилиндър. Както каза колегата трябва да се сложи парцал на каналите за маслото за да не се изтърве конусче, не е фатално, но трябва да се търси друго, става от Самара(не ме питайте откъде знам *00930* )Не е грешка да се използва стандартна скоба за клапани, но има много по-лесен начин.
В книгата дават да се използва приспособлението от снимката като се постави на мястото на кобилицата.
Изображение

Аз използвам това приспособление, върши същата работа.
Изображение

Точно така гаечен ключ 19-22, като през дупката се надява на шпилката на кобилицата и се натяга с гайка 8мм, само не използвайте гайките на кобилиците, защото гайката се поврежда след смяната на 2-3 гумички. Предимството е че като се натегне пружината може да стои така неопределено дълго (за разлика от скобата) и също така и двете ръце ви са свободни при свалянето и слагането на конусчетата.
Това е двигателя при който тази операция е възможно най-лесна, не се сваля разпределителен вал, не се прави след това центровка на газоразпределението, не се регулират клапани, просто се развиват гайките на кобилиците и после се завиват. В общи линии най-трудоемката операция е свалянето и слагането на капака на клапаните.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 29 апр 2010, 00:07
от yanev1990
ЕВАЛА НАСКО !!! Това ще ми е много от полза, благодаря ти !Сега ще напиша днес какво стана в моята тема днес, да не спамя тук.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 29 апр 2010, 00:46
от diesel1.6
Аз смених за 20 мин, но бяхме двама. Можело е още по-лесно, очевидно. Споре мене е добре да се запазят местата на кобилиците и лагерите им (лагерът са едни части под гайката). При мене след размяна, шумът се увеличи и трябваше да върна което съм преместил.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 29 апр 2010, 11:06
от cockyhotty
Ако сложите малко снимков материал темата ще бъде още по-полезна за ентусиастите в нужда. Интересно ми е как изглежда прословутата главата на CVH. :roll:

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 29 апр 2010, 12:39
от PcMan
Това и аз съм го правил на 1990 sierra 1.6i cvh 80hp, най-трудната част бе натискането на пружините надолу за изваждане на самите гумички, които поради високата точност на повърхностите почти като магнит лепяха към металното стъбло. 2ма човека за 1 час работа, но може би е малко по-трудно от при твоя двигател. Капака на клапаните беше най-лесната операция тук, което също е разлика :)
Гумичките ги взехме от Мото Пфое за да ни е спокойно и лекото пушене, което се бе появило изчезна напълно >:D<: Беше малко преди да се разпиша(не регистрирам) из форума за това не се сетих да направя доста снимки :|

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 29 апр 2010, 13:09
от HACKO
Важи за всички CVH мотори независимо на каква кола са, не сте използвали "специализирания" инструмент затова ви е било трудно. :D:
Нямам снимки, но обещавам тези дни да направя специално за темата, стъпка по стъпка.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 29 апр 2010, 17:58
от yanev1990
Аз ще съм ти най благодарен Наско ! На заплата съм си казал, че ще ги сменя гумичките и тези снимки ще са ми от голяма полза, да не оплескам нещата _friends_

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 02 май 2010, 19:59
от HACKO
Както обещах, качвам снимковия материал, двигателя е свален (щото имам такъв) поставен на място е същото, целта е да се онагледи процеса.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 27 май 2010, 00:17
от aniaeg
ако колегата Наско позволи,да добавя.на стария ескорт гайките на кобилиците отслабиха (приятел ми регулира клапаните).снимките на Наско са едно към едно.та моя приятел ми каза че клапаните са натегнати(вярно,и аз ги проверих)разви гайките на кобилиците и готово,ама временно.след около месец мотора изведнъж заработва на 3,2 цилиндъра.от вибрациите(според мен)охлабените гайки се развиват,,кобилицата се върти на 360 градуса и губи контакт с вала и клапана.последва подложка обикновенна шайба 8мм (под полумесеца на кобилицата)реглаж и мотора заспа.ако има желаещи,следващия път ще има подробни снимки.дано съм бил полезен.поздрави.ангелчо.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 27 май 2010, 00:29
от ludavoda
Как твоят приятел ти регулира клапаните?!?
Поне аз се сещам само за един вариант - регулируеми повдигачи, на мястото на хидравличните. Има такива по тунинг фирмите, но надали случая е такъв.
Ако внимателно съм чел и разбрал това, което сте направили - ще те посъветвам да отидеш при някой който разбира да ти оправи колата. Но може и да греша, винаги има нещо ново.
Аз съм желаещ за снимките - ако можеш пусни да видиме...

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 27 май 2010, 08:31
от venom4o
предполагам е подлагал нещо

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 28 май 2010, 00:30
от aniaeg
значи на снимката гайката на кобилицата се затяга(при реглаж на клапани)за да обере луфта,а на ладата е с законтряща гайка.оттам дойде и объркването.моите клапани бяха натегнати,колата е вкарана от немско 100 процента,жена ми я докара.в сервиз не е влизала.та моя приятел ми каза че трябва да развие гайката за да има допустимия луфт м/у кобилицата и клапана.със отвиването на гайката се получи този луфт,но за малко.от самите вибрации гайката се отвива и кобилицата почва да се върти на където си иска и губи контакт с клапана,в резултат на което има неработещ клапан и не само един.решението бе обикновенна шайба ф8мм под самата кобилица,с която хем постигаме нужното затягане,хем необходимият луфт между кобилицата и клапана.първоначално мислехме да ползваме две гайки,но както се вижда от снимките на Наско,няма достатъчно резба.дано да ме разберете. снимките не са обработени,иначе ще ги кача.поздрави.

Re: лесна смяна на гумички (вложки) на клапани CVH

Публикувано: 28 май 2010, 00:36
от vargala81
aniaeg написа:значи на снимката гайката на кобилицата се затяга(при реглаж на клапани)за да обере луфта,а на ладата е с законтряща гайка.оттам дойде и объркването.моите клапани бяха натегнати,колата е вкарана от немско 100 процента,жена ми я докара.в сервиз не е влизала.та моя приятел ми каза че трябва да развие гайката за да има допустимия луфт м/у кобилицата и клапана.със отвиването на гайката се получи този луфт,но за малко.от самите вибрации гайката се отвива и кобилицата почва да се върти на където си иска и губи контакт с клапана,в резултат на което има неработещ клапан и не само един.решението бе обикновенна шайба ф8мм под самата кобилица,с която хем постигаме нужното затягане,хем необходимият луфт между кобилицата и клапана.първоначално мислехме да ползваме две гайки,но както се вижда от снимките на Наско,няма достатъчно резба.дано да ме разберете. снимките не са обработени,иначе ще ги кача.поздрави.
На този двигател не се реголират клапани